ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Niet helemaal gezond?
Gepost door: Irene (IP gelogd)
Datum: 15 December 2006 09:52

Hallo Ik ben Irene en ik heb een parelmoer kleurige grasparkiet van bijna twee jaar. Porky is haar naam en volgens mij is ze niet helemaal lekker. Ze eet goed en drinkt ook goed, ze is ook best vrolijk kwettert en praat volop maar ze doet niets anders dan overgeven.

Ik heb hier nog nooit van gehoord en ik kan ook niets vinden over overgeven bij parkieten.Dus eigenlijk sta ik voor een raadsel. Ze spuugt slijm draadjes en soms zitten er nog zaadjes in.Wie kan mij hier iets over vertellen.

Irene

Re: Niet helemaal gezond?
Gepost door: Frans (IP gelogd)
Datum: 15 December 2006 09:53

Niets aan de hand Irene, hij braakt tegen het spiegeltje in je kooi, of heb je geen spiegeltje? Zo nee, ga dan even naar de dierenarts.

Gepost door: salih toprak (IP gelogd)
Datum: 03 October 2007 12:44

ik heb een parkiet van 9 jaar, hij zit nu onder in z'n kooi en heeft wrat achtige bultjes op zijn ene pootje waardoor hij niet meer op zijn stokje kan. Loopt moeilijk. Ben naar de dierenarts geweest en daar wisten ze ook niet wat het precies was. Ze hebben me antibiotica meegegeven en moest het met water toedienen. Dit helpt ook niet. Wat kan het zijn dat mijn parkiet heeft, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Gepost door: sam (IP gelogd)
Datum: 09 February 2008 22:22

bij mijn parkiet is dat ook zo ik denk dat het komt doordat hij in zijn rui zit

Gepost door: esin (IP gelogd)
Datum: 07 June 2008 12:59

mijn grasparkiet is vanmorgen overleden vandaag:(

Gepost door: lisa (IP gelogd)
Datum: 15 September 2008 19:46

zoals je het beschreef leek het of je parkiet kropontsteking had

Gepost door: Diether (IP gelogd)
Datum: 17 September 2008 11:56

how,

kheb 3 dagen terug een grasparkietje (popje 2j) uit een meertje gevist tijdens het zeillen, het beesje was vrij bevroren, al leek hij achteraf snel brutaal dan bang, nu heb ik hem reeds 3 dagen , al was hij de eerste dag na een nachtje te bekomen van zijn uitstap, zeer achtief, de 2de dag had ik hem eten gekocht waar hij al snel van begon te eten, maar vandaag is hij nog al stil en zijn zen uitwerpsellen wit en waterig en regelmatiger, terwijl voriger dagen deze groen en slijmerig waaren en maar af en toe , ??

kheb zelf nooit zo'n beestje gehad enkel katten, dus ik weet van weinig raad, is vrij in de kamer omdat ik niet graag een beesje opsluit al zit hij wel op zen stekje bij zen kooitje dat ik geboud heb.

mss nx aan de hand, maar zo'n koud bad kan niet echt gezond zijn denk , ..

Gepost door: Sophie (IP gelogd)
Datum: 17 October 2008 14:09

Hey, salih protak ??

Ik heb dit laatst ook gehad. Mijn parkiet had ook wratachtige bultjes ik kon er niks over vinden. Eerst dacht ik iets ernstig, maar later dacht ik aan een afwijking (ik had de parkiet net uit de dierenwinkel gehaald). Ik liet het bij wat het was. Maar een week (ongeveer) later keek ik in de kooi en lach dikkie (mijn parkiet) in het hoekje van de kooi. Ik schrok mij dood. Mijn moeder zij dat het niks was. Maar even later was hij dood en pipo (zijn doortgenootje) ook. Erg triest want ik had ze net precies 13 dagen. Toen hebben we de kooi laten wassen en buiten gezet dat hij kan luchten. 2 Weken later weer 2 parkietjes. Ik had bij de vorige ontdekt dat ze een vies onderkantje hadden. Tot mijn grote schrik hadden deze dat ook! Als deze nou niet ook doodgaan! (ongeveer) 2 Weken later... De ene parkiet is dood, ik denk dat een vires of zo is blijven hangen. Ik was nu niet zo verdrietig , want eigenlijk wist ik het al. Zebra (de overlevende) leeft nog. Ik had gedacht dat die ook dood zou gaan. Maar dat is ie (nog) niet. Hoe is het nu met jouw parkietje?? Hoer heb je het aangepakt??

Groeten van sophie mail me : sophievwely@live.nl

mijn lieve Qwick
Gepost door: Bianca (IP gelogd)
Datum: 03 June 2009 21:34

Ik voel me verschikkelijk, ik mis mijn parkietje die vandaag is overleden!
Hij laat zijn moeder en zusje achter en mij...

Gepost door: sven (IP gelogd)
Datum: 14 February 2010 08:38

Sophie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hey, salih protak ??
>
> Ik heb dit laatst ook gehad. Mijn parkiet had ook
> wratachtige bultjes ik kon er niks over vinden.
> Eerst dacht ik iets ernstig, maar later dacht ik
> aan een afwijking (ik had de parkiet net uit de
> dierenwinkel gehaald). Ik liet het bij wat het
> was. Maar een week (ongeveer) later keek ik in de
> kooi en lach dikkie (mijn parkiet) in het hoekje
> van de kooi. Ik schrok mij dood. Mijn moeder zij
> dat het niks was. Maar even later was hij dood en
> pipo (zijn doortgenootje) ook. Erg triest want ik
> had ze net precies 13 dagen. Toen hebben we de
> kooi laten wassen en buiten gezet dat hij kan
> luchten. 2 Weken later weer 2 parkietjes. Ik had
> bij de vorige ontdekt dat ze een vies onderkantje
> hadden. Tot mijn grote schrik hadden deze dat ook!
> Als deze nou niet ook doodgaan! (ongeveer) 2
> Weken later... De ene parkiet is dood, ik denk dat
> een vires of zo is blijven hangen. Ik was nu niet
> zo verdrietig , want eigenlijk wist ik het al.
> Zebra (de overlevende) leeft nog. Ik had gedacht
> dat die ook dood zou gaan. Maar dat is ie (nog)
> niet. Hoe is het nu met jouw parkietje?? Hoer heb
> je het aangepakt??
>
> Groeten van sophie mail me : sophievwely@live.nl

ik zal zo snel mogelijk naar de dierenarts mijn vogel de dat ook en een paar weken was hij dood voorderest was hij heel gezond

Gepost door: Lucienne (IP gelogd)
Datum: 26 March 2010 09:11

Hoi

Ik heb sinds van de week een leuk jong parkietje,
nou zag ik dat zijn teentje aan het uiteinde zwart is en ook een deel van zijn nageltje.
Ook het uiteinde van zijn teentje is iets dikker en lijkt anders te staan als zijn andere pootje.
Wie heeft hier ook mee te maken gehad? Weet iemand of dit kwaad kan, ze gebruikt hem wel gewoon.
Ik heb de kweker gebeld maar voor haar was het ook een raadsel, kan wel andere halen, maar ja,

Bedankt Lucienne

Gepost door: Lorraine (IP gelogd)
Datum: 02 December 2010 13:58

Hallo,

Mijn parkiet heb ik nog niet zo lang (1 maand) en hij is vrolijk en vliegt veel.
Hij eet en drinkt ook goed. Maar hij krabt de hele tijd aan rond zijn ogen en daar vallen ook veertjes uit.
Hij durft nog niet het badje in, ik denk dat het daaraan ligt maar ik wil het zeker weten.

Kan het iets van vlooien zijn of vitaminen tekort?

Wie kan mij helpen?

groetjes Lorraine

Re: Niet helemaal gezond etc enz
Gepost door: angeliqueploegmakers (IP gelogd)
Datum: 17 April 2012 09:51

mijn parkiet heet jacobientje ik heb haar al zeker tien tot vijftien jaarr
ze gooit de kooi constant onder k ben bang dat ze het loodje legt ocherum en de tweede parkiet heet had een andere naam maar gooit de kooi ook omder ik denk niet dat er een oplossing is maar ik houd zielsveel van haar sterkte k s etten leur ik denk dat ik haar kooi nietzo vaak moet verversen jaja kerkstr 22b 4871eb etten leur ik vecht vioor haar grasgroene en voor de witte parkiet knipoogf want ik vecht ervoor ocherum en ze kan zo niet uit de kooi ze is niet te koop misschien is er een ettenleurse dierenarts die het antwoord weet bij voorbaat dank m nmijn n officiele dieren arts die van twintig tot vijfentwintig jar zei er is niets aan te doen komt goed weljke dierenaerts weet het antwoord kerkstraat 22b 4871eb etten leur 0880164210 liever niet telefoneren houwdoe dank m

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas