ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Is mijn parkiet zwanger??
Gepost door: Beer (IP gelogd)
Datum: 19 February 2010 16:52

Hallo,,

Ik heb 2 parkieten. Eentje is geel en de andere is wit. De gele is een beetje bol en licht meestal op haar buikje op het stokje. Als ik haar loslaat(Uit haar kooi) dan gaat ze meestal onder de tafel op het zachte vloerkleed lichen op haar buikje. Ze poept ook waterig. En eerst ging het goed met de sfeer van de witte en geleparkiet maar nu Krijst de gele meestal tegen de witte als die in haar/zijn buurt komt. Bij mensen als ze zwanger zijn is het zo dat sommege van hen raar tegen de omgeving gedragen (tijdens de zwangerschap) En ik denk dat het misschien ook zo is bij de parkieten. Mijn vraag is is mijn geleparkiet zwanger?? Hoe kan je zien dat een parkiet zwanger is?? En hoe moet het neste uit zien of hoef je geen netje te maken??

Alvast bedankt en daag

Re: Is mijn parkiet zwanger??
Gepost door: stender (IP gelogd)
Datum: 03 May 2011 18:06

Hallo u parkiet is niet zwanger maar wel ziek .
de dierenarts weer er meer van :D

Gepost door: sanne (IP gelogd)
Datum: 04 May 2011 13:45

Hoi

Als een parkiet eitjes binnen in zich draagt word zij toch wat boller?
Ik heb een heel groot voerderbakje in de voliere met een dankje erop met aan de ene kant zaadjes en de andere kant steentjes en in het bakje met steentjes ging mijn parkiet in graven en de steentjes scheiden net alsof ze er een nestje van wilde maken.
Maar het kan ook zijn dat ik haar gewoon een beetje teveel gierst heb gegeven want ze is een beetje dik maar niet ziek want de veren zijn niet opgezet :P

QOiZPBthDEPhj
Gepost door: Lavigne (IP gelogd)
Datum: 22 July 2011 00:20

I'm so glad I found my solution onilne.

MAYWivbOWXbKvfYm
Gepost door: Minerva (IP gelogd)
Datum: 22 July 2011 02:58

Alakazaam-information found, problem solved, tahkns!

wzRjXxBjUwxdzf
Gepost door: Keydrick (IP gelogd)
Datum: 22 July 2011 16:39

I can't bieleve you're not playing with me--that was so helpful.

Gepost door: tjorven (IP gelogd)
Datum: 06 October 2011 20:38

ik heb een vraagje
ik heb overlaats 3 parkieten gekocht eentje is iets boller heeft die dan eitjes
en zo niet hoe zou ik zien aan een parkiet als zij eitjes heeft :S

mvg,
tjörven

Gepost door: Lisa (IP gelogd)
Datum: 01 January 2012 21:13

sanne Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi
>
> Als een parkiet eitjes binnen in zich draagt word
> zij toch wat boller?
> Want mijn parkiet is wat boller geworden

Gepost door: elize (IP gelogd)
Datum: 01 January 2012 21:37

sanne ik heb het zelfde probleem als jou hoppelijk is het wel zo dat zou wel leuk zijn:)

Gepost door: nbh (IP gelogd)
Datum: 20 March 2014 21:31

hjjj

Gepost door: Tugba (IP gelogd)
Datum: 20 December 2014 13:48

Ik heb een derde parkiet gekocht en die is wat dik, als ik heb in de woonkamer los laat kan zij laag vliegen, ze zit ook op haar buikje te liggen als zij op de grond ligt. Is ze zwanger?:S

Gepost door: tugba (IP gelogd)
Datum: 14 April 2015 18:27

Ik heb een gele parkiet, (het is een meisje) ze kwaakt soms en doet met haar kont heen en weer

Gepost door: Igone (IP gelogd)
Datum: 23 June 2015 08:43

Hallo ik heb twee parkieten maar aan de snavels is lastig te zien of het mannetjes of vrouwjes zijn.
maar de een waarvan ik vermoed dat het een vrouwtje is heeft op een of andere manier een andere buik alleen de gene waarvan ik denk dat het een mannetje is gedraagd zich als een vrouwtje die is de hele tijd aan het rond vliegen enzo terwijl die ander gewoon stil zit. Ook knuffelen ze elkaar de heletijd dat lijkt me frapant als het twee mannetjes of vrouwtjes zijn.ik hoop dat jullie met deze info kunnen ontraatselen welke parkiet een mannetje of een vrouwtje is😊😬

Gepost door: quinty vd steen (IP gelogd)
Datum: 29 October 2015 15:31

we hadden een keer een broedkooi gekocht maar een parkiet gaat er in maar nu is de vraag zij of hij ligt er in maar ik weet niet of ie zwanger is? hoe ken je dat eigelijk zien 😬 want dat vraag in me eige dus af':S

Gepost door: gino (IP gelogd)
Datum: 21 November 2015 17:51

hoi

ik heb 2 parkieten een is wit met geel en groen en de andere wit met blauw en mij vraag is is die zwanger omdat hij rustig is en zit soms wel op de grond en slaap veel maar is niet dik of zo hij is gewoon normaal toen wij hem of haar kocht en kruisen veel naar elkaar

dank u

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas