ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 12Volgende
Huidige pagina: 1 van 2
hoeveel kanaries kan ik in mijn kooi
Gepost door: Koolen (IP gelogd)
Datum: 23 December 2006 12:02

Ik heb een vogelkooi in de vorm van een herenhuis, 65 cm. hoog, 45 cm. breed en 35 cm. diep.
best een royale kooi voor 1 kanarie. Nu denk ik er over om er nog 1 kanarie bij te zetten.
Mijn vraag is: is de kooi groot genoeg,en is het wel een goed idee om 2 kanaries in een kooi te zetten.

Re: hoeveel kanaries kan ik in mijn kooi
Gepost door: Qwerty de Heer (IP gelogd)
Datum: 26 December 2006 14:05

Kanaries zijn van nature groepsdieren.De kooi lijkt echter groot genoeg voor twee.

Qwerty de heer

Gepost door: Judith (IP gelogd)
Datum: 07 February 2007 18:41

ik zou er ook twee in zetten.

Gepost door: patrick van essen (IP gelogd)
Datum: 24 February 2007 11:10

hallo ik heb een voliere van 1,00x1,76x2,00 en nacht hok van zelfde afmeting
ik begin net en zou wel willen weten hoeveel kanaries er bij mij in kunnen want
ik wil niet dat ie over vol is met vriendelijke groet patrick van essen

Gepost door: grace (IP gelogd)
Datum: 13 June 2007 06:38

kunnen er twee mannetjes in een kooi?

Gepost door: michel (IP gelogd)
Datum: 09 August 2007 17:20

grace Schreef:
-------------------------------------------------------
> kunnen er twee mannetjes in een kooi?

dit zou ik niet doen, de kans bestaat dat ze gaan vechten

Gepost door: Eline (IP gelogd)
Datum: 20 August 2007 16:10

Ik heb al een poosje één kanarie (mannetje) in een aardig grote kooi. Ik denk erover om er eentje bij te kopen. Kan ik dan het beste een mannetje of een vrouwtje erbij nemen? En blijft hij dan ook zingen?

Gepost door: hans (IP gelogd)
Datum: 16 September 2007 16:09

ik heb een huiskamer voliere 65 bij 65 en 165 cm hoog hoeveel kanaries kan ik daar in houden.

Gepost door: Johan (IP gelogd)
Datum: 21 September 2007 14:52

Hee Eline! Ik zou er een vrouwtje bij doen want anders krijg je gevechten tussen de mannen.. Hoewel ik ook ervaringen met mannen die bij elkaar zaten heb die het gewoon goed deden..

Gepost door: maria (IP gelogd)
Datum: 12 November 2007 00:19

hallo ik wil graag een vogel die leuk kan zingen, ik vraag me af of parkieten kunnen zingen net als kanaries. en welke vogels kunnen nog meer zingen.

Gepost door: mvanduyn (IP gelogd)
Datum: 17 November 2007 10:07

ik heb een ren van 1.80 hoog met 1kanarie er zit nu ook een pop bij maar de man zingt niet meer kan ik er nu nog een man bijn zetten of moet de pop er uit en hoeveel mannen kunnen er bij elkaar de ren 1.80 h 50bij 50

Gepost door: anniek (IP gelogd)
Datum: 19 November 2007 20:21

ik heb 2 kanaries in mijn kooi zitten 2 mannetjes ze vechten smorgens en savonds en soms ook overdag wat kan ik doen. ik kan ze niet weg doen, zijn van mijn dochtertje maar wil ook geen 2 kooien in mijn huis hebben staan. liefst zo snel mogelijk reactie want anders vrees ik het ergste voor een vogel.

ik heb een kooi van 85cm op 1m hoog op ongeveer een 30cm breed

Gepost door: Urzel (IP gelogd)
Datum: 08 December 2007 11:36

Als de kanarie zo erg vechten moet je misschien een tussenschot plaatsen!!! dat ze allebei de helft van de kooi hebben. Zodat de ene kanarie niet meer goed bij de andere kanarie kan komen. Zo hoef je ook geen tweede kooi voor je kanarie aan teschaffen en is je odchter ook weer tevreden.

Urzel

Gepost door: bulldozer (IP gelogd)
Datum: 16 December 2007 16:11

normaal gesproken kun 4 tot 6 vogels per kubieke meter 1x1x1 m

Gepost door: lieve (IP gelogd)
Datum: 29 December 2007 19:21

hallo,

Momenteel zitten er in mijn kamervoliere 11 mannen bij elkaar.( tijdens de rust zitten alle mannen en poppen in een verschillende kamervolière) en dit gaat prima. Wel moet je zorgen voor genoeg afleiding. zoals grit, badje, regelmatig een stukje fruit. Ook zorg ik ervoor dat alle mannen 's avonds een even hoge zitplaats kunnen uitzoeken, anders kan er wel eens onrust onstaat.

Hou er wel rekening mee dat verschillende mannen bij elkaar steeds boven mekaar uit willen zingen, uiteindelijk is dit niet altijd meer even mooi (reden waarom we een buitenvolère bouwen)

Groetjes en succes

Gepost door: Cora (IP gelogd)
Datum: 14 April 2008 15:20

Hallo, ik heb een koppel kanarie's binnen staan, deze moeten van de zomer langzamerhand naar buiten in een vaste voliere. Mijn vraag is deze; het mannetje fluit niet, het kan natuurlijk zijn dat het geen mannetje is, want daar twijfel ik aan (heb al een keer een kanarie omgewisseld) of gaat een man niet fluiten als hij voor vast bij een pop zit? Ik heb vroeger kanie's gekweekt met mijn vader, maar ben het even kwijt.

Gepost door: s broekema (IP gelogd)
Datum: 16 May 2008 10:54

Kan ik bij mijn mannetjeskanarie ook 2 vrouwtjes zetten en blijft hij dan ook zingen?

Gepost door: gerj (IP gelogd)
Datum: 09 March 2009 14:01

Informatiegidsen over kanaries geven aan dat kanaries groepsdieren zijn en dat ze eigenlijk nooit vechten. Sporadisch komt het voor zo gauw er een vrouwtje bij komt. Dan willen ze zich bewijzen. Ik heb ook twee mannetjes in een kooi, want ze waren als enige nog over in de dierenzak, dus ze waren aan elkaar gewend. Houd er rekening mee dat ze wel aan elkaar moeten wennen alos je er één bijkoopt. En ik heb gehoord dat als er eentje van de twee nu zingt, dat strax minder kan worden of zelfs kan stoppen.
mvg gerj

Gepost door: elly breggeman (IP gelogd)
Datum: 17 March 2009 16:46

als je meerdere mannen bij elkaar zet heb je kans dat ze niet meer zingen zonder een pop in de kooi

Gepost door: jolanda moers (IP gelogd)
Datum: 28 April 2009 21:32

mijn schoonouders hebben 1kanarie ze willen er graag nog 1 kanarie erbij zetten.
nu hebben ze een mannetje , wat is het beste een mannetje er bij of een pop.

Gepost door: patricia (IP gelogd)
Datum: 10 May 2009 10:52

hallo beste mensen

wij hebben twee kanarie mannen. en dat gaat prima. okay...ze maken wel eens ruzie...maar ze komen elke dag uit hun kooi. en dan vliegen ze hier in de kamer....en wat op valt is...als de ene naar het raam gaat...de andere volgt. gaat de ene naar de bank....gaat de andere ook. duss.....eentje van de twee zingt. de andere wil niet.hihiiihi af en toe eens...maar niet zo vaak.hiihhihi

nu komt er een derde kanarie bij....wat ook weer een manneke zal zijn. wat mijn ervaring is....isss....als je ze elke dag effe los laat.....dat je dan geen ruzie makende mannen kanaries hebt. das mijn ondervinding. dusss.....ik zie geen kwaad om mannen bij elkaar te plaatsen.

we hebben ook vier parkieten. maar die mag je niet samen met kanaries doen hoor!!!! want kromsnavels....kunnen niet met rechte snaveltjes. dat zouden de kanaries niet overleven!!!!!

groetjesss
patricia

Re: kanarie
Gepost door: Lynn (IP gelogd)
Datum: 26 November 2009 20:48

hallo,

ik heb enkele maanden geleden een kanarietje( een vrouwtje ) gekocht.
maar ik zou er graag nog een mannetje bijsteken.
zullen ze dan vechten?

alvast bedankt!

Gepost door: Marian (IP gelogd)
Datum: 18 January 2010 20:52

Hallo,
Wij hebben een kanarie popje in een kooi van 75 cm hoog, 51 cm lang en 33 cm breed. We zouden er nog graag 1 of 2 andere popjes bijzetten. Nu is de kooi wel erg "leeg".
Hoeveel raden jullie aan? 1 of 2?

Alvast bedankt!!

Gepost door: Martine (IP gelogd)
Datum: 28 January 2010 08:49

Hallo,

Wij hadden eerst twee kanaries, een mannetje en een vrouwtje. Het vrouwtje is een paar weken geleden dood gegaan en toen bleef het mannetje alleen over. Omdat hij echt zat weg te kwijnen hebben we een ander popje gehaald dat haar mannetje was verloren. In eerste instantie bleef alles rustig. We hadden in het begin twee kooien en soms ging het mannetje bij het vrouwtje kijken. Gistermorgen was zij opeens ook uit de kooi gekomen en het leek heel goed te gaan. Het mannetje ging beschermend bij haar zitten en lette de hele tijd op waar ze was. Later hebben we ze in de nieuwe kooi samen gezet op de plek waar eerst het mannetje alleen stond. Het vreemde is dat het vrouwtje opeens best dominant is. Als het mannetje ergens zit te eten jaagt ze hem weg en als hij niet weggaat, pikt ze hem wel. Ook vliegt ze soms recht op de plaats af waar hij zit, dus dan moet hij wel aan de kant. We hebben ze nu maar weer even apart gezet omdat we het zielig vinden. Het mannetje verweert zich helemaal niet.
We hebben een oranje mannetje en een groen zwart vrouwtje. Ook is het vrouwtje iets groter.
Is dit normaal gedrag of passen deze vogeltjes gewoon niet bij elkaar?

Alvast bedankt!

Gepost door: joriik (IP gelogd)
Datum: 02 May 2010 15:48

ik heb een voliere van breedte 1.7 en lengte 2 en de hoogte van 2.20
hoeveel vogels kunnen daar in??

Gepost door: harry (IP gelogd)
Datum: 21 May 2010 18:57

Ik ben beginner en sta op het punt om kanaries aan te schaffen .
Ja hoeveel kanaries erbij mogen de reacties zijn verschillend .
De ene heeft dit ervaring ,de ander dat.Maar wat zou je doen als je helemaal moet beginnen zoals ik .
Wie geeft mij goede raad of advies. Ook moet ik de kooi nog helemaal inrichten .
Ik dacht om een mooie tak erin te plaatsen mag dat,of beter stokken .
Gaarne een goed advies over allen
Bij voorbaat alvast bedankt.
Groetjes harry

Gepost door: monique hogendoorn (IP gelogd)
Datum: 10 August 2010 11:30

Hallo

Ik ben op zoek naar een kanarie van ongeveer 5 jaar oud. Mijn vogel is nu 1,5 jaar alleen en dat vind ik erg zielig. Zijn maatje is overleden.
Ik heb deze gekocht in juni 2005. Zij was er slecht aan toe 1 pootje is klompvoetje en de eigenaar wilde haar de nek omdraaien. Toen heb ik deze gekocht van deze barbaar haar verzorgd.
In het begin viel zij telkens van de stok af, later bleek dat zij vol met bloedluis zat. Ik heb een tijd lang een theedoek als vangnet gebruikt tot zij hersteld was.
Ik heb een voliere in de huiskamer en daar zit dus 1 vogel in. Ik heb altijd 2 vogels gehouden.
Wie heeft er een maatje voor mijn kanarie die haar gezelschap kan houden? van ongeveer dezelfde leeftijd.
Dank U, Monique

Gepost door: yvonne (IP gelogd)
Datum: 12 September 2010 10:32

geachte vogel vriend ik heb een vraag kun je twee kanaries in een kooi zette de kooi is tamelijk groot plaats genoeg graag een antwoord dank u vogel vriend of beter een pop

Gepost door: SANDERKE (IP gelogd)
Datum: 27 October 2010 11:28

Ik heb 2 kanaries (mannetjes) in 1 kooi zitten en ik vind ze nogal zenuwachtig is dat normaal? Moet ik er iets bijhangen van speeljte?

Gepost door: jennitje (IP gelogd)
Datum: 18 February 2011 11:27

vraagje. wij hebben 1 kanarie in een vrij grote kooi zitten.. maar tot nu toe overlijden ze elke keer binnen een jaar. wat kunne we hier aan doen.. of wordt er geadviseerd om nog een bij te zetten.

gr jennifer

Pagina's: 12Volgende
Huidige pagina: 1 van 2

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas