ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Kanaries bij konijnen?
Gepost door: Natasha (IP gelogd)
Datum: 10 August 2009 09:40

Beste allemaal,
mijn grootvader heeft 4 kanaries (mannetje en 3 vrouwtjes) in een buitenvoliere zitten, helaas kan hij er niet meer zo goed voor zorgen. Wij wonen te ver af om elke dag de verzorging van de vogeltjes op ons te nemen, maar als ik de kanaries bij mijn konijnen kan onderbrengen willen we ze wel bij ons nemen. Het betreft hier een buitenren van 2m x 5m x 2m (LxBxH) en er zitten 2 franse hangoren (zeer grote konijnen) in. Ik kan deze ren overdekken en aankleden met takken enzo zodat het ook voor de kanaries een interessant verblijf kan worden, maar gaat dat wel goed? Konijnen en kanaries samen?
groetjes
Natasha

Re: Kanaries bij konijnen?
Gepost door: kanarie (IP gelogd)
Datum: 18 November 2009 14:59

hallo natasha,
bij mijn weten kunnen kanaries niet buiten!
het zijn tropische vogeltjes dus ik zou datn iet doen.
maar ze kunnen denk ik wel bij konijnen hoor.
een vriendin van mij heeft ook allemaal kanaries en andere vogeltjes in een volliere met een konijn en een cavia.

groetjes kanarie

Gepost door: kanarie (IP gelogd)
Datum: 18 November 2009 15:02

nog even voor dit boven berichtje^^^^
de volliere van mij vriendin was ook binnen(ze konden wel naar buiten maar dan met een doorgangetje)

Gepost door: Charlotte (IP gelogd)
Datum: 13 June 2010 14:35

Kanarie's kunnen gewoon buiten maar inderdaad met een gangetje naar binnen.
Zodat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen. Mij kanarie's zijn meestal buiten en soms eten ze binnen maar niet echt dagen binnen vinden ze ook niet leuk.
Verder slapen ze meestal buiten ( zelfs s winters ) maar 1 daarvan gaat naar binnen en de rest slaapt allemaal buiten :)

Gepost door: Roel (IP gelogd)
Datum: 27 June 2011 16:21

Kanaries kunnen heel goed buiten ik hou ze al 19 jaar in een onverwarmde buiten ren met aansluiten een onverwarmd nacht hok allen met je zorgen bij vorst dat het drinkwater niet bevries .
Hier voor zij goede kleine verwarmingselementjes in de handel die je in het water kunt hangen ze doen gebruiken heel weinig stroom en verwarmen het water niet hoger als tot 2 graden dus dan kunnen vogels het nog goed drinken .
Maar ook twee maal daags water geven is voldoende Maar dan wel s,morgens en s,avonds voor het donker word want dan drinken ze gelijk en dat is voldoende voor kanaries .
Maar als je konijnen bij kanaries doet gaan ze na verloop van tijd allemaal dood door de lucht die konijnen af scheiden en als ze op de grond kunnen komen waar de konijnen hun behoefte doen zullen ze nog eerder dood gaan dood dat ze op de grond gaan zitten pikken hoor.

Groeten Roel:?

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas