ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Stress kanaries bij verschonen kooi, help!
Gepost door: Anja (IP gelogd)
Datum: 08 January 2014 09:44

Hallo allemaal,

Ik heb twee goed gezonde mannelijke kanaries (Sky en Josje). Ze zijn nu beiden 10 jaar oud (broertjes, zijn hier geboren). Het zijn super vogels, ik kan vlakbij ze komen, etensbakjes en water verversen is geen probleem, mr.... daar komt ie:

Zodra ik de kooien verschoon schieten beide heren hevig in de stress, snavels open, soms vallen ze op de (schone) bodem en liggen dan een minuut of tien roerloos, vanmorgen dus weer. Ik schrik elke keer weer en vind het zo erg voor ze! Ik ben ook bang dat ze er op een goede dag in blijven. Josje bleef vanmorgen wel op zijn stok zitten, maar ook roerloos, en snaveltje open, Sky lag op de bodem, even dacht ik dat ie dood was, hij lag met zijn koppie naar beneden, dus even met mijn vinger aangeraakt en dat werkte, toen kwam ie langzaam terug in het rijk der levenden.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Los van het feit dat ik echt bang ben dat ze een hartaanval krijgen ofzo, vind ik het vooral heel erg dat ze zo in de stress raken hierdoor. Alle tips zijn welkom, alvast hartelijk bedankt!

Anja

Re: Stress kanaries bij verschonen kooi, help!
Gepost door: Maria Hoppenbrouwers (IP gelogd)
Datum: 02 October 2017 14:40

Wat kan ik daarmee doen? na ongeveer een uur is alles weer goed.
b.v d.
groetjes Maria

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas