ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
kan een kanarie treuren?
Gepost door: Maja (IP gelogd)
Datum: 07 June 2011 17:48

Beste,

Mijn ouders hebben een mannelijke kanarie die heel goed zong.
Een half jaar geleden is mijn moeder overleden en nu zorgt mijn vader voor dit diertje.
De kanarie hing naast een kooi met een parkiet (pop). Toen mijn moeder stierf is mijn grootmoeder verhuisd en heeft ze die parkiet meegenomen. De kanarie hangt daar nu bijgevolg alleen.

Mijn vader zei me daarstraks dat het niet goed ging met de vogel. Hij zou altijd maar eten en eten en eten en dan zit hij dik op een stokje. Mijn vader denkt dat hij zich ziek eet. Als ik vergelijk wat mijn vader dat beestje te eten geef… Ik heb zelf ook een kanarie (man) en die komt een week toe met dat bakje. Die van mijn vader een dag of 2.

Zou zijn kanarie treuren? Omdat mijn moeder er niet meer is, omdat de gele parkiet er niet meer is,… ? Ik heb (sinds een uurtje) mijn kanarie naast hem gaan hangen. Misschien wordt hij er wat vrolijker van…

Heb jij een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Bedankt voor de raad,
Maja

Re: kan een kanarie treuren?
Gepost door: Grace (IP gelogd)
Datum: 15 April 2015 13:14

het kan ,officieel zijn kanaries eigenlijk groepsdieren,doordat de parkiet weg is zit hij alleen ;zet bv maar eens tijdelijk weer een vogel in de buurt dan kan je zien of het er inderdaad aan ligt dat ie zijn maatje kwijt is,dus niet alleen,zijn verzorgster want hij wordt verder goed verzorgt lees ik maar hij is zijn vogelmaatje kwijt.

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas