ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige123Volgende
Huidige pagina: 2 van 3
Re: Kanarie fluit niet..
Gepost door: jo (IP gelogd)
Datum: 07 February 2010 14:15

kanaries vinden fruit ook erg lekker,
witlof en andijvie vindt de kanarie van ons ook erg lekker.
toen wij onze kanarie kregen zong hij erg mooi! hij ging in de rui en was er erg ziek van. het gevolg was een paar maanden niet fluiten en niet roepen. Tussen door gewoon eten en drinken gegeven badje eraan, dat ging allemaal goed hij at wel
En af en toe een paar keer in de week en klein stukje appel! nu fluit hij weer het hoogste lied alleen als hij svonds gaat slapen (en slaapt) maakt hij een krassend geluid.
Geef het de tijd als ze ruien bij hun is dat volgens onze dierenwinkel een fikse griep!!!

Gepost door: Joan (IP gelogd)
Datum: 16 February 2010 15:46

Ik ben sinds een half jaar ook in het bezit van een kanarie---gered van een frituurpan.... maar dat terzijde.
Het beestje had 3 jaar lang in zijn kooi gezeten, nooit een badje gezien en erg bang
en verwaarloosd.

Vanaf de eerste dag is zijn kooi open gegaan want ik hou niet van vogeltjes die worden
opgesloten in een kooi!
Het beestje zingt speelt vliegt, neemt iedere dag lekker zijn badje die ik aan de buitenkant
van de kooi hang en niks geen extra vitaminen en dat soort zooi.
Gewoon zijn eigen eten, lekker fruit iedere dag, zijn snoepjes en zonnebloempitten.
Ik heb hem zelfs al hand tam en hij zit steeds op mijn hoofd dus om kort te gaan,
geef die beestjes de ruimte om zich te ontplooien dan komt het allemaal goed!!

Joan

Gepost door: eduardus (IP gelogd)
Datum: 07 March 2010 14:44

geven jullie de kanaries wel fluit zout dan ?
in elke dierenwinkel te koop

mijn kanaries zitten bol en zittenop de grond
Gepost door: h janssen (IP gelogd)
Datum: 08 May 2010 17:59

ik heb een voirie met kannaries maar ik vind ze erg bol zitten en er zitten er ook een paar op de grond
hoe kan dat ik heb er ook al een eruit gehaalt die zit nu binnen bij mij in huis wat zou dat kunnen zijn
die nu in huis zit gaat het wel maar gaat nu af en toe in de voerbak zitten wat hebben ze dan

Re:veranderlijk gedrag
Gepost door: ileana (IP gelogd)
Datum: 01 June 2010 20:00

hallo, kan iemand mij helpen met mijn vragen? Ik heb een canarie al bijna 6 jaar als ik me niet vergis, ik geloof dat hij bijna 7 jaar oud is, hij wordt goed verzorg en sinds 1 week merk ik dat hij is veraandert, als ik de doek van zijn kooi afhalt dan wordt ie agressief en en als ik dichter bij zijn kooi komt en met hem praat ook,ook als hij alleen mijn stem hoor dan is dezelfde verhal, ik maak me zorgen en ik weet me helemaal geen raad, ik hoop niet dat hij ziek is.Kan iemand mij hier mee helpen, alvast bedankt en groetjes...

Gepost door: Nico (IP gelogd)
Datum: 24 June 2010 18:19

Hoi Aja vermeulen spiegeltje eruit en schommel weg dan fluit hij weer is dat nog niet `t geval dan vitamine kopen uiteraard vitamine voor vogels
Groetjes Nico

Koolmeesje
Gepost door: ziezie (IP gelogd)
Datum: 09 July 2010 06:52

Hoi ! uhm.. ik ben eigelijk pas 10 jaar :(

en ik wil wat vragen ....

hoe verzorg je een koolmeesje(:P)

mijne bijt niet en je kan hem gewoon oppakken hoor

wat moet ik doen mail me !!!>:D<

jaillissatjuhh@hotmail.com

Gepost door: roberto (IP gelogd)
Datum: 17 November 2010 19:03

men kanarie zing elke dag een beetje meer

ramentikkende koolmees
Gepost door: w.ernst (IP gelogd)
Datum: 02 January 2011 11:40

wij hebben al maanden lang in onze tuin een koolmeesje dat erg druk is met steeds tegen de ramen te vliegen ,snel tegen de ramen te tikken en "valt"a.h.w. dan weer terug . Start vervolgens de volgende vlucht tegen de ramen en zo gaat het de hele dag door. Hij/zij wisselde eerst twee ramen aan twee kanten van het huis af, maar we komen hem/haar nu ook tegen bij ramen op de eerste verdieping. Hij/zij pikt overigens niet in de hoeken bij het kozijn, maar echt midden op het glas. Wat is er mogelijk met dit beestje aan de hand ?

Re: ramentikkende koolmees
Gepost door: Lucie Beaufort (IP gelogd)
Datum: 27 January 2011 17:31

Ja, zo een ramen tikkende koolmees hebben wij ook. Urenlang houdt de mees het vol. Wij hebben hem/haar een mezenbol gegeven, maar eten is niet het probleem.
Het gaat echt de hele dag door zolang het licht is.
Wij vragen ons ook af wat er aan de hand is en hoe we het beestje kunnen helpen, want dit moet vermoeiend zijn.

Re: ramentikkende koolmees
Gepost door: Christel (IP gelogd)
Datum: 31 March 2011 13:22

Heb net even verder gegoogled naar dit vreemde fenomeen. (Terwijl mijn tuinkoolmees al uren aan het tikken en fladderen is tegen mijn ramen).
Ipv wintermugjes eten, zou het ook kunnen zijn dat hij in het raam zijn spiegelbeeld ziet en denkt dat dit een kaper op de kust is. Hij valt dus aan omdat hij denkt dat hij zijn territorium moet verdedigen, tegen een andere mees die zijn kastje wil veroveren.
Vond dat ook plausibel klinken..

Re: HELP ME !
Gepost door: zeroe (IP gelogd)
Datum: 01 June 2011 13:01

hoe verzorg je een kanarie ?
ik heb gister een kanarie gekocht maar hij doet de heletijd wilt ik weet niet wat ik moet doen
hij blijft niet op zijn plek zitten in zijn kooi .:(

het is een gele kanarie en volgens mij een mannetje,8-)

Gepost door: bryanmonkau (IP gelogd)
Datum: 14 June 2011 20:47

ik heb gisteren een kanarie gekocht
wie weet hoe lang het duurt voor ze gaan fluiten
moeten ze eerst wennen of wat

Re: HELP ME !
Gepost door: Marit (IP gelogd)
Datum: 30 September 2011 20:00

zeroe Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoe verzorg je een kanarie ?
> ik heb gister een kanarie gekocht maar hij doet de
> heletijd wilt ik weet niet wat ik moet doen
> hij blijft niet op zijn plek zitten in zijn kooi
> .:(
>
> het is een gele kanarie en volgens mij een
> mannetje,8-)

Het vogeltje zal zijn tijd nodig hebben om te wennen,ieder mens is ook anders !
En wat betreft de kanarie verzorging,gewoon kanariezaad een badje en af entoe wat fruit of sla.
En niet te vergeten een schone kooi wekelijks !!
SUCCES !

Gepost door: ria (IP gelogd)
Datum: 31 October 2011 07:34

hoi hoi
heb bijna 1 jaar een rode kanarie
fluite er goed laatse maanden niet meer alleen zielige pietpiet,pik zijn veren er uit hals was kapot is nu weer aan het helen hebben krachtvoer gehaald maar nee fluit niet meer zohees piepie heeft die nu vind dit zielig
wie kan mijn zeggen wat ik kan doen drinken word elke dag ververst zijn bak met zand om de 2 dagen stukje appel krijgt die om antal dagen wie o woe kan mijn zeggen dat moet je doen dank je wel grt ria

Gepost door: anneloes (IP gelogd)
Datum: 20 February 2012 18:01

Wat moet ik doen
laatst vloog er een kanarie over ons huis die heb ik dus gevangen samen met een vriendin van mij.
in het begin floot hij/zij heel mooi
maar nou ik hem of haar een tijdje heb fluit die niet meer. Ik heb nu een spiegeltje en een badje maar hij of zij fluit nog steeds niet en nu zit ie de hele dag voor het spiegeltje, denkt hij of zij misschien of het spiegeltje een maatje is ?
kan iemand mij vertellen waarom hij of zij niet meer fluit :(

Gepost door: corrie (IP gelogd)
Datum: 24 March 2012 14:14

domme opmerking..we schieten jou toch ook niet DOOD

Datum: 24 March 2012 14:15

domme opmerking..we schieten jou toch ook niet DOOD:X

Datum: 24 March 2012 14:21

:Xdomme op merking:X
we schieten jou toch ook niet DOOD!!!!!!!

Gepost door: Ann (IP gelogd)
Datum: 18 May 2012 20:00

Ik dacht dat het hier over kanaries ging, maar ja het begint hier over vanalles en nog wat te gaan en niet meer over kanaries. Erg vind ik dat. Er zijn mensen die een vraag stellen en verder willen geholpen worden en dan houden ze er de spot mee. Waar is men toch mee bezig zeg. Wat voor mensen zijn er nog op de wereld.

Re: Kanarie fluit niet..30 juni 2012.
Gepost door: magda knol. (IP gelogd)
Datum: 30 June 2012 18:47

Vorig jaar Mei kocht ik een rode kanarie.Hij was nog geen 5 min.in huis en hij vloot als 1 tierelier.Toen kwam hij in de rui en is daarna welweer gaan zingen maar minder mooi.Helaas doet hij nu niets meer mag altijd 1x per dag vrij rondvliegen en met mooi weer hangt hij op oplossing?het balkon wie weet een oplossing?

Gepost door: Terickert (IP gelogd)
Datum: 16 June 2013 21:25

Onze kanarie heeft altijd gefloten sinds vorig jaar fluit hij niet meer en hij ademt moeilijk ik ben in een dierenwinkel geweest en die zei dat hij misschien luchtpijpmijd heeft en daar een speciaal middeltje voor besteld en dat mag je om de drie weken in zijn nek druppelen dat heb ik nu drie keer gedaan maar het helpt nog niks je ziet wel dat hij probeert te fliuten maar er komt geen geluid uit.
Wie weet wat er aan de hand is??

Gepost door: kloster (IP gelogd)
Datum: 13 September 2014 10:37

onzin mijn kanarie man is pas 3 maanden en zingt bijna de hele dag doe dit ga naar youtube kies een training zagn video voor kanarie naruurlijk laat hem horen en wedden dat hij gaat zingen anders is het een pop

Gepost door: kloster (IP gelogd)
Datum: 13 September 2014 10:39

(tu)onzin mijn kanarie man is pas 3 maanden en zingt bijna de hele dag doe dit ga naar youtube kies een training zagn video voor kanarie naruurlijk laat hem horen en wedden dat hij gaat zingen anders is het een pop

Gepost door: Reactie (IP gelogd)
Datum: 18 November 2014 23:19

Wat zijn dat voor n mensen die roepen ...schiet dood of mijn kanarie fluit te veel.
Mensen zeggen toch ook niet tegen jullie dat je beter dood kan vallen of je 't zwijgen voorgoed op te leggen.
't Is een vogel hoor.....die hoort te fluiten en diegene die zegt neerknallen hoort niet op deze site. Wil je voortaan zo stoer zijn je naam en adres erbij te zetten...praatjesmaker

Gepost door: isabel (IP gelogd)
Datum: 28 March 2015 21:58

HELP MIJN KANARIE FLUIT NIET MEER???? hij is nu van 9 november 2014 en sins een dikke maand fluit hij niet meer??? WAT MOET IK DOEN HELP ME?

Gepost door: aartje (IP gelogd)
Datum: 28 November 2015 13:17

ik heb mijn kanarie net een week hoe lang duurt het voor ze zingen.......

Gepost door: fucking (IP gelogd)
Datum: 28 August 2016 00:05

fuck jullie kanarie

Gepost door: dumont bernard (IP gelogd)
Datum: 04 January 2017 09:48

er zijn ook mensen die vl praten en anderen die bijna niets zeggen, dit is ook het geval bij kanaries hoor !

Gepost door: jj de wachter (IP gelogd)
Datum: 04 May 2017 17:26

Dit lijkt op een stom antwoord. Ik geloof dat het er om gaat dat je vogeltje in de rui is oftewel verandering in het seizoen wat ik wil zeggen dat dat vanzelf over gaat, Uw kanarie gaat na enige tijd vanzelf weer zingen, ik had dat ook en men gaf mij een zelfde soort antwoord en men had gelijk.

Pagina's: Vorige123Volgende
Huidige pagina: 2 van 3

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas