ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 123Volgende
Huidige pagina: 1 van 3
Kanarie fluit niet..
Gepost door: Johan (IP gelogd)
Datum: 20 November 2006 10:51

Sinds enige tijd heb ik een andere kanarie omdat de vorige dood was gegaan. Ik heb een kanarie puur voor het fluiten. Echter, deze fluit niet. Volgens de winkel is het een man. De vorige floot hardstikke mooi. Deze heeft exact de zelfde omstandigheden, alleen denk ik dat deze erg jong is. Is er een bepaalde leeftijd voordat een kanarie begint te zingen? Of zijn er andere manieren om deze kanarie aan het fluiten te krijgen?

Re: Kanarie fluit niet..
Gepost door: geerten (IP gelogd)
Datum: 20 November 2006 11:02

Ik heb het zelf laatst opgezocht omdat ik met hetzelfde probleem zit. En in een boekje in de bieb heb ik gelezen dat mannetjes pas geslachtsrijp worden met 9 maanden en daarna pas gaan zingen.

Gepost door: kanarie hater (IP gelogd)
Datum: 10 December 2006 19:13

schiet hem dood
en koop een nieuwe

Gepost door: Qwerty de Heer (IP gelogd)
Datum: 25 December 2006 10:01

Lijkt mij logisch dat het een popje is.

Qwerty de Heer

Gepost door: Qwerty de Heer (IP gelogd)
Datum: 26 December 2006 13:49

``schiet hem dood
en koop een nieuwe``

Schiet de jouwe maar dood, kanarie hater !
Wat mot je hier?Weg met jouw!

Qwerty de Heer

Gepost door: Judith (IP gelogd)
Datum: 07 February 2007 18:39

Ik heb een man een een vrouw, en da man zingt ook niet, ook niet toen het vrouwtje er nog niet was. Het vrouwtje piept/zingt meer dan het mannetje. (je geslachten zijn zeker ;-)) Dus ik denk niet dat alle mannen kunnen/willen fluiten.

Gepost door: Heidi (IP gelogd)
Datum: 26 May 2007 16:07

Hallo,

ik heb een Kanarie van ongeveer anderthalf jaar oud en toen ik hem kocht in de dierenzaak,vloot hij naar hartelust.Nu echter zingt hij al geruime tijd niet meer.mij werd vertelt,dat een kanarie maar een keer per dag eten mag hebben,want anders stopt hij met fluiten als hij te dik zou worden.Ik heb het advies opgevolgd maar ondanks dat zingt hij niet meer.Weet hier iemand waar dat aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?
Mvg Heidi

Gepost door: YAghjobie (IP gelogd)
Datum: 22 June 2007 15:52

halloow

mischien fluit hij niet omdat hij in de rui is

Gepost door: kenny (IP gelogd)
Datum: 13 July 2007 16:56

Ik heb een kanarie dat niet meer fluit. Sinds na de rui van vorig jaar ziet hij er lusteloos uit, zingt niet meer, valt steeds om als ie op zijn stokje staat. Voor het slapen gaan staat ie keurig op zijn stokje, maar de ochtend daarna zit hij op vloer van zijn kooi. Momenteel durft ie niet meer om op zijn stokje te slapen en kiest er dan maar voor om op de vloer te slapen. Heb van alles geprobeert om hem weer op te peppen zoals het geven van krachtvoer, vitamine preparaat.

Gepost door: maria (IP gelogd)
Datum: 02 October 2007 14:43

ik heb mijn kanarie nu sinds januarie
hij floot direct na zijn thuiskomst bij mij thuis
hij floot als ik nooit als een ander hoorde
de hele buurt stond stil en luisterde naar hem
ik heb hem cadeau gekregen van mijn dochter
zij wist dat ik al jaren een eigen kanarietje wilde
ze vroeg er ééntje dat schitterend fluit
en ze was er in geslaagd
sinds na zijn rui probeerd hij wel en oefent hij wel maar zijn mooie deuntje komt er niet uit
ik heb vanalles geprobeerd; zachte muziek, vogelzang, een nachtegalen lied van Rieu
speel ik soms te veel muziek
ik kan niet zonder
ik ben er het hart van in dat hij niet weer zijn liedeje zingt
ik heb gelezen over licht uren, ik dekte hem wel af
maar niet op geregelde tijdstippen
kan ik dat nog verhelpen nu
hij schijnt veel te oefenen
en zijn decebels zijn nog steeds zéér hoog
ik mis zijn liedje
ik hou van hem
ik moet hem weg doen als hij niet meer zingt
naar mijn schoonzus in een goede volliere bij gezonde vogeltjes
ik kan het niet aan
zal hij het nog doen voor mij
ik denk dat hij niet zingt omdat hij ongelukkig is
hij ziet er anders héél gezond uit
beter dan nog ervoor
moet ik stoppen met mijn muziek
het is zachte en vrolijke muziek
mijn allereerste vogeltje ik ben hartgebroken
hij fluit al niet sinds juni, bijna 4 maanden
ik denk niet dat ik een ander aankan
mag je een kanarie bij mooi weer buiten hangen in zijn kooitje
bad, vitaminen, appel, alles wat hij lust
kan het zijn dat hij té veel aandacht kreeg
maria

Gepost door: van zanden (IP gelogd)
Datum: 17 October 2007 20:02

mijn kanarie heeft in het beging toen we hem kregen goed gefloten. nu fluit hij niet meer maar doet wel zijn best alleen komt er geen geluid meer uit. het lijkt wel of dat de kanarie hees of schor is. dit is nu al een paar weken aan de gang.

Gepost door: Klaas-jan El-Houssaini (IP gelogd)
Datum: 14 December 2007 13:27

kanari pietje niet mer fluit doen.miscgien willen aardapels eten doen.kwniet weten
dese kanare is al 36,7 jaar out dus mishcien is out?
als hy niet wilen fluiten dan ik wilen misghcien wilen beer kopen bij supermakt

Gepost door: Pietje Purk (IP gelogd)
Datum: 30 March 2008 15:15

Hallo,

Enige tijd geleden hebben we een kanarie gekregen die men met het vallen van de winter vrij wou laten vliegen omdat hij niet meer floot. Dit vogeltje zat destijds buiten in een kooitje waar hij niet eens zijn kontje kon draaien zonder zijn staartveren te beschadigen. Omdat ik het zielig vond hebben we hem gekregen in de hoop hem een beter (en groter) thuis te geven voor zolang hij nog leeft. Purk (zoals we hem hebben genoemd) floot de eerste week inderdaad niet. Na een goede week begon hij voorzichtig zijn eerste gefluit te laten horen en doet dit nog steeds met enige regelmaat. Vooral als ik stofzuig vind hij het nodig het hoogste lied te zingen.
Al vrij snel hebben we Purk in een grotere kooi gezet, aangezien hij in het kooitje waar we hem in kregen, behalve veeeeel te klein, geen stokjes had zitten en alleen maar op de grond zat.
Maar ondanks de ruimte en de stokjes die hij nu wel tot zijn beschikking heeft zit hij nog steeds op de grond. Daar slaapt hij en "baddert" er zoals een gezonde vogel dat in het water zou doen. Purk "wast" zich in het schelpenzand.
Ook heeft Purk geen zin om op een stokje te zitten, wat volgens mij te wijten is aan de slechte conditie van zijn pootjes. Regelmatig worden zijn nageltjes bijgeknipt. Maar ook dit heeft niet als resultaat dat hij op een stokje gaat zitten. Wel gaat hij op zijn voerbakje zitten. Om te eten en soms zelfs om een dutje te doen.
Wekelijks krijgt Purk een bad omdat hij schijnbaar zijn eigen kont(je) niet weet schoon te houden.
Purk zit ondanks het vitamine-preparaat in zijn drinkwater nog steeds erg dik.

Vraag is nu hoe ik ervoor kan zorgen dat Purk weer op zijn stokjes gaat zitten?
En misschien zelfs leert vliegen...Want ondanks de ruimte die hij wekelijks kan gebruiken na zijn bad, heb ik het idee dat hij niet kan vliegen.
Is het mogelijk dat hij vanwege zijn leef-omstandigheden voor we hem kregen gewoon gewend is op de grond te zitten en te slapen, en niet beter weet? Of kan ik het hem op de een of andere manier nog "aanleren" ?

M.Vr.Gr.

Pietje Purk

Gepost door: hielke (IP gelogd)
Datum: 25 May 2008 17:11

mijn kanaries zijn lusteloos ze leven samen met zebravinken eerst ging alles goed maar met broeden verlaten ze de jongen waarneer ze uit zijn tot gevolg 1 pop dood en ze fluiten niet meer

Gepost door: Anja Vermeulen (IP gelogd)
Datum: 23 June 2008 11:28

Ik heb om opgevrolijkt te worden een kanarie gekocht die direct keihard begon te zingen van 's morgens tot 's avonds. Iedereen stond er versteld van. Zo mooi en hard als hij floot.
2.5 maand lang. En ineens doet hij zijn snavel niet meer open.
Ik denk dat ik hem teveel verwend heb. Kan dat?
HIj is beslist niet ziek. Ik heb een schommel voor hem gekocht en daar zit hij wel eens op. En ik heb een spiegeltje voor hem gekocht en daar zit hij regelmatig voor en zit dan te piepen.
Hij eet en snoept en is tierig genoeg.
Moet ik hem minder te eten geven en geen snoepzaad meer?
Moet ik hem eerder toedekken omdat hij slaap tekort heeft misschien?
Ik weet het niet, de omstandigheden zijn niet veranderd.
Hij was 3 maanden toen ik hem kreeg.
Wie kan mij vertellen hoe ik hem weer aan het zingen krijg?
Alvast bedankt!
Groeten,
Anja

Gepost door: enok (IP gelogd)
Datum: 11 July 2008 08:24

Mijn kanarie eet de hele dag door. Is dit normaal?
Groeten,

Gepost door: Tom (IP gelogd)
Datum: 27 July 2008 21:24

hoi dat spiegeltje moet je echt meteen uit die kooi halen een kanarie zingt namelijk omaandacht te krijgen en als hij dan een spiegel heeft dat denkt hij dat er iemand anders is en zu=ingt dan dus niet meer

Gepost door: sjaan roeleveld (IP gelogd)
Datum: 01 August 2008 18:48

hier sjaan met en probleem,mijn kanarie fluit niet meer sinds en maand of 3,hij kreegt van alles,goed
zaad,vitaminen,ruihulp producten,ik doet mijn best.de dierenwinkel zegt dat hij stokrui heeft,wat kan ik
nog meer doen?gaarne u bericht hier over.groetjes sjaan.

Gepost door: jan (IP gelogd)
Datum: 25 August 2008 16:57

HEY BESTE KANARIE LIEFHEBBERS

WIJ ZIJN SINDS EEN PAAR DAGEN IN HET BEZIT VAN EEN ZANG KANARIE

HOELANG KAN HET DUREN VOOR DIE GAAT ZINGEN ?????

VRIENDELIJKE GROET .

Gepost door: Sascha (IP gelogd)
Datum: 07 September 2008 14:24

Sind 1 1/2 week hebben wij een Harzer. Ik weet niet hoelang het gaat duren eer hij gaat zingen. Hij maakt alle bewegingen enz. die je bij een zingende vogel ziet, alleen er kom héél zacht geluid uit, wat hi nauwelijks hoort. Iemand zei tegen mij dat hij het misschien aan zijn stembanden heeft. Hebben jullie enig idee of dit zo zou kunnen zijn, of duurt het even eer zijn volume is opgebouwd. Ik ben ook maar een leek dus ik weet het ook niet. Maar als hij echt iets aan zijn stembanden zou hebben dan breng ik hem terug naar de winkel om hem om te ruilen.

Gepost door: biak (IP gelogd)
Datum: 19 September 2008 21:23

Kijk eens op www.dicks-rode kanaries.nl

Gepost door: anoniem.. (IP gelogd)
Datum: 13 June 2009 16:43

mijn kanaries zitten buiten in een hok (8 kanaries) je kunt vaak het beste de natuur haar gang laten gaan

Gepost door: paul (IP gelogd)
Datum: 23 June 2009 07:43

Doe die spiegel uit zijn kooi en hij zal terug beginnen fluiten

goetjes

Kanarie fluit niet. en staart veren vallen uit.
Gepost door: Arwen Leonie (IP gelogd)
Datum: 05 August 2009 22:52

Hallo

Ik werk in een instelling voor verstandelijk beperkte daar is een man die ontzettend van dieren houd en een kanarie heeft. Aan het begin vloot het vogeltje zo mooi maar sinds de rui piept hij af en toe maar zo mooi als eerst is het niet. Sinds deze week verliest hij zijn staart veren nu is mijn vraag hoort dit? Komen ze nog terug of is hij ziek? De kanarie heeft nog maar 1 staart veer. Ik zou het zo sneu voor deze man vinden. Vandaar dat ik dit op jullie forum vraag, wie heeft er een antwoord???

Groetjes Arwen.

Gepost door: Ecem (IP gelogd)
Datum: 01 November 2009 09:30

Wij hadden een kanarie pukaa die was dood gegaan omdat we hem met luizen bij die zaak hadden gekocht logisch dat hij 10 euro koste daarna kochten we een kanraie pinkie die vloot echt zoo mooi iedere minuut gewoon hij had ook grappige kleuren tot op een dag hij weg vloog we zijn overal lopen zoeken en me zus heeft hem terug gevonden omdat hij in een boom naar me zus piepte daarna moesten wij op vakantie naar turkije me vader had een secrateres die zij dat ze met vogels opgegroeit was en we zijden nog was zijn kooi nooit buiten het is een wilde volgen hij kan wegvliegen en we komen terug van tukrije we komen hem ophalen WEGGEVLOGEN ik moest heel erg huilen en ik ging in me zelf tegen zie vrouw schelden toen kocht me vader 1 die erop lijkt die was te jong daarna teruggebracht een rode gekocht die had altijd zijn ogen dicht en nu hebben we mimis een russiche kanarie deze is wel schattig helemaal wit alleen hij fluit niet in de winkle stond prachtig op zang hebben jullie tips hoe we hem kunnen laten fluiten alfast bedankt:D

Gepost door: Geert (IP gelogd)
Datum: 31 December 2009 11:55

Beste Johan,

Na het lezen van Uw bericht vragen wij ons af of U de oorzaak van het niet fluiten van de kanarie
heeft ontdekt.
Bij ons is op 21 december een kanarie binnen gevlogen en volgens alles is ook dit een erg jong vogeltje dat helaas niet fluit.

Met vriendelijke groeten
Geert Smeets.

Gepost door: daan (IP gelogd)
Datum: 02 January 2010 21:38

Qwerty de Heer Schreef:
-------------------------------------------------------
> ``schiet hem dood
> en koop een nieuwe``
>
> Schiet de jouwe maar dood, kanarie hater !
> Wat mot je hier?Weg met jouw!
>
> Qwerty de Heer

niet schieten ik zal tegen mijn kanaripietje zeggen;
daan ooms

Gepost door: yalcin (IP gelogd)
Datum: 04 January 2010 09:50

Ik word er gek van mijn kanarie [een gele ] hij zingt de hele dag door hoe kan ik hem stiller krijgen en nog iets weet iemand of ze ook regelmatig in bad moeten

alvast bedankt

Gepost door: c (IP gelogd)
Datum: 10 January 2010 18:29

dierenbeul

Gepost door: A.Tigchelaar (IP gelogd)
Datum: 03 February 2010 22:32

Kanaries die niet zingen kan met de rui te maken hebben, geef ze dan vitamine en af en toe een groen schoon blaadje , in de zomer krijgen ze van mij een paar paardenbloemblaadjes . En in de winter een stukje wit brood met vitamine.

Pagina's: 123Volgende
Huidige pagina: 1 van 3

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas