ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
RUZIE!!!
Gepost door: MarieJose (IP gelogd)
Datum: 05 November 2009 23:14

We hebben 2 kanaries: 1 mannetje en 1 vrouwtje. Het mannetje hadden we al en het vrouwtje is er na bijna 2 jaar bijgekomen en ze maken steeds vaker ruzie. Het vrouwtje is tegenwoordig de baas en het mannetje krijgt er steeds vaker van langs. Vooral 's avonds als het mannetje weer ineens actief wordt en het vrouwtje wil slapen dan wordt het oorlog! Het vrouwtje zet alle veren omhoog en begint met de snavel open te blazen en het mannetje zit dan voor de deur te piepen en als we die openzetten dan maakt ie dat ie het hokje uit komt. Later gaat ie er wel weer voorzichtig in maar soms wordt madam dan nog weer kwaad. Ze zijn ook al ruim een half jaar allebei in de rui en dat gaat ook niet echt weer over. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt of in elk geval er raad mee weet? We hebben ze nu eerst weer apart gezet, maar dat is ook niet steeds de bedoeling! Het was de bedoeling dat de kanaries er voor de gezelligheid waren, maar dat valt zo wel een beetje tegen! Wie kan ons hierbij helpen???
Groetjes

Re: RUZIE!!!
Gepost door: ileana (IP gelogd)
Datum: 01 June 2010 20:14

hallo, kan iemand mij helpen met mijn vragen? Ik heb een canarie al bijna 6 jaar als ik me niet vergis, ik geloof dat hij bijna 7 jaar oud is, hij wordt goed verzorg en sinds 1 week merk ik dat hij is veraandert, als ik de doek van zijn kooi afhalt dan wordt ie agressief en en als ik dichter bij zijn kooi komt en met hem praat ook,ook als hij alleen mijn stem hoor dan is dezelfde verhal, ik maak me zorgen en ik weet me helemaal geen raad, ik hoop niet dat hij ziek is.Kan iemand mij hier mee helpen, alvast bedankt en groetjes...

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas