ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
veren plukken
Gepost door: dianatjuhh (IP gelogd)
Datum: 27 July 2008 14:50

hoii.
ik heb een kanarie die zijn veren plukt tot bloedens toe.
de hele kooi ligt onder en eerst zong hij heel veel en nu is hij stil aan het plukken.
weet iemand waarom hij dit doen en hoe ik het kan stoppen.
het is een mannetje dit binnen in een huiskamer zit. leeftijd ongeveer 3 a 4 jaar.

toen hij hier kwam wonen stond er aan de ene kan van zijn kooi een valkparkiet, en aan de andere kant een popje kanarie maar die hebben we weggedaan omdat ze onbevruchte eieren bleef leggen. al dik2 jaar geleden.
toen hebben we een grasparkiet ernaast gezet.
maar de valkparkiet heeft een hele grote kooi gekregen en staat nu in een hoek van de kamer.
en de grasparkiet zit bij andere parkietjes ergens anders in huis. die ziet hij dus niet meer.
is het mischien dat hij de vogels mist naast zijn kooi.
ik vind het echt zielig.
hij bloedde vanmorgen.
ik ergens iets gelezen van zomer rui maar dan gaat zij zich zelf toch niet kaal plukken.

ik hoop dat ik antwoord krijg.
met vriendelijke groet,
Diana van de Sanden.

Re: veren plukken
Gepost door: bulldozer (IP gelogd)
Datum: 28 July 2008 14:29

moet je de kanarie badwater geven met badzout kan wezen dat de vogel vedermijt of luizen heeft

Gepost door: dianatjuhh (IP gelogd)
Datum: 28 July 2008 15:08

een badje had hij al.
kan er gewoon badzout in.
word hij dan niet ziek van de zeep?
ik ga zijn kooi helemaal ontsmetten met dettol.

mvg diana.

Gepost door: Laura (IP gelogd)
Datum: 20 August 2009 18:25

Beste Diana,

Wat is er met je kanarie gebeurt? onze kanarie (man) plukt zichzelf ook kaal. Onze pop heeft nergens last van.

Groetjes, Laura

Gepost door: dinie (IP gelogd)
Datum: 20 August 2009 19:03

hoii lang geleden zeg, whaha..
ik heb de kanarie eivoer/ krachtvoer gegeven het is hetzelfde en zijn badje iedere dag goed schoongemaakt.. en hij doet het weer goed dit jaar deed hij het veel minder nu hij het hele jaar door eivoer krijgt.. hij doet het nog wel hij bouwt er een soort van nestje van in de hoek van de kooi.. hij heeft een spiegel en denkt dat zijn spiegelbeeld een popje is..

maar niet meer zo erg.

groetjess
diana

Gepost door: Laura (IP gelogd)
Datum: 29 August 2009 19:33

Hoi Diana,

We hebben denk ik de oorzaak gevonden.
We hadden altijd een touwtje in de kooi hangen en de pop was daar meestal aan aan het plukken, nadat we dat hadden weggehaald is het mannetje zich gaan kaal plukken, dus waarschijnlijk voor nest materiaal is hij zichzelf gaan plukken.

Maar bedankt voor de reactie :)

Groetjes, Laura

Gepost door: laura (IP gelogd)
Datum: 26 January 2010 19:56

heey diana ,,

de oorzaak is waarschijnlijk die amdere vogels!
het is dan wel een tijdje geleden hoor maar die mist hij.
het is namenlijk wel leuk gezeldschap

ik hoop dat je er raar mee kan(tu)

groetjes , laura:D

niet fluiten
Gepost door: ali (IP gelogd)
Datum: 13 April 2010 14:56

ik heb een kanarie die floot heel veel in het begin over een weekje 2 floot hij niet meer aan de hoek van de kooi heb ik een spiegel.. ik heb gelezen volgens mij zit het aan de spiegels want een kanrie fluit onaandachtig groetjes :D

Gepost door: jorik (IP gelogd)
Datum: 16 April 2010 14:16

mijn kanarie heeft zijn staart en een paar veren van zijn vleugels erafgetrokken
hij is ogeveer 1 jaar. ik weet niet wat doen:S
kan het zijn dat hij eenzaam is?

Gepost door: natasja de munck (IP gelogd)
Datum: 03 June 2010 11:40

mijn vader heeft mijn kanarie van onder wat kaal geplukt en nu zit hij op de grond en cil niet op zijn stokje mag je dat doen die kaal plukken ze heeft veel pluimen en stropt dikcijls haar kak zo dat ze niet kan poepen het is een boskopkanarie

Re: bad
Gepost door: claudia schalleij (IP gelogd)
Datum: 11 November 2010 12:10

Hallo, ik heb sinds een maand een kanarie. Heel vrolijk ventje, fluit veel en eet goed. Hij gaat alleen niet in zijn badje, wat ik ook probeer.... Hij wast alleen zijn hoofd in het drinkwaterbakje. Heeft iemand een tip om hem in het badje te krijgen?:S Alvast bedankt! Gr. Claudia

Gepost door: Liesbeth Berger (IP gelogd)
Datum: 21 August 2014 12:45

L.S. Kunt U mij helpen mijn kanarie pikt z'n veren uit de vacht en komen er nieuwe veren dan ook uit trekken ik heb parasieten spul kleine tube gedaan ik heb een spray gebruikt ik weet me geen raad krijgt goed voer en Cana grit ei krachtvoer. Kan het eenzaamheid zijn is???? Indien mogelijk een tip van U. Met een vriendelijke groet L.Berger.

Re: bad
Gepost door: martine (IP gelogd)
Datum: 20 March 2017 10:43

Beste Claudia,

Wij hadden ook dat probleem met onze kanarie. Bij ons is het verholpen door een doorzichtig bad te gaan gebruiken. Het oude was niet doorzichtig en daar wou hij met geen stokken in. Nu neemt ie gezellig elke dag zijn bad!

mvg
Martine

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas