ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Kale kanarie
Gepost door: Anja (IP gelogd)
Datum: 03 February 2008 20:06

Ik heb een mannelijke kanarie, sinds zijn laatste rui heeft hij een kale kop en nek. Hij is verder niet ziek, eet en drinkt goed en zingt de sterren van de hemel, is levendig, etc. Ik zag een andere discussie hierover maar in die discussie werd geen antwoord gegeven, de persoon die die discussie heeft gestart heeft wl antwoord gekregen van een kanariekenner. Ik zou ook graag willen weten wat te doen. De kanarie krijgt voldoende licht/donkere uren, ik ben op de hoogte van de verzorging van kanaries, ik heb er nog zes anderen. Ik heb hem apart gezet, want ik weet niet of het besmettelijk is! Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Re: Kale kanarie
Gepost door: tHEA (IP gelogd)
Datum: 16 June 2008 22:37

Hallo Anja,
Heb je al een antwoord op je probleem?
Ik heb hetzelfde met mijn kanarie en ben benieuwd wat ik er aan kan doen.
Graag hoor ik van je.
Groet Thea

Gepost door: Holt (IP gelogd)
Datum: 09 August 2008 20:47

Hallo Anja en Thea,

Mijn kanarie heeft hetzelfde probleem! Als jullie een antwoord hebben op dit probleem, dan hoor ik het graag!

Groeten Susan

Gepost door: J.Hoppenbrouwers (IP gelogd)
Datum: 14 August 2008 16:08

Anja Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb een mannelijke kanarie, sinds zijn laatste
> rui heeft hij een kale kop en nek. Hij is verder
> niet ziek, eet en drinkt goed en zingt de sterren
> van de hemel, is levendig, etc. Ik zag een andere
> discussie hierover maar in die discussie werd geen
> antwoord gegeven, de persoon die die discussie
> heeft gestart heeft wl antwoord gekregen van een
> kanariekenner. Ik zou ook graag willen weten wat
> te doen. De kanarie krijgt voldoende licht/donkere
> uren, ik ben op de hoogte van de verzorging van
> kanaries, ik heb er nog zes anderen. Ik heb hem
> apart gezet, want ik weet niet of het besmettelijk
> is! Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Gepost door: Jacques (IP gelogd)
Datum: 20 September 2009 19:59

Ik kreeg van een vogelclub secretaris te horen dat het zou kunnen liggen aan de afwezigheid van direct zonlicht,,,,, dus kanarie op de vensterbank met open raam.
En wat blijkt ????? na een viertal weken is er van die kale plekken niks meer te zien.
Ik had anti-luchtpijpmijt ook al geprobeerd maar zag daar geen resultaat van.

Gepost door: N.van der Loop (IP gelogd)
Datum: 27 September 2009 13:18

Ik heb ook een kanarie met een kale nek en achterkopje.
Hij vliegt vrij in een volire en kan binnen en buiten wanneer hij maar wil. Kan dus geen lichtprobleem zijn. Eet en drinkt goed, vliegt gewoon rond. Ik zie geen beestje in z'n veren.
rarara, ik hoop op een antwoord.

Gepost door: g veendorp (IP gelogd)
Datum: 05 June 2010 20:47

ik zit ook met het probleem met kanarie,s met kale nekken verder zijn ze gezond ze hebben zelfs jongen.wat moet ik doen.meer licht helpt dat echt .ze krijgen heel gevarieerd eten.er zijn die zeggen baby olie op de kale plekken smeren .wie heeft daar ervaring mee.ik hoop op een andwoord.

Gepost door: marlies (IP gelogd)
Datum: 04 September 2010 22:41

hallo,
mijn kanarie is ook heel lang behoorlijk kaal geweest en ik heb van alles geprobeerd. Uiteindelijk naar de vogelarts die adviseerdee me extra vitamines door het eten te druppellen en dat heeft wel geholpen, ze is nu weer redelijk beveerd. Ik smeerde haar eerst ook in met vaseline op de kale plekken maar dat mag echt niet ze begon daarmee op een olieslachtoffer te lijken volgens de vogelarts, en dat was eigenlijk ook wel zo.
veel succes ermee, hoop dat het goed komt!

Gepost door: Trudie (IP gelogd)
Datum: 03 March 2011 14:44

Hallo,

Onze kanarie begint boven de snavel op zijn kopje kaal te worden en we zien ook in de neek dunne plekken. We zien op de site veel vragen over dit onderwerp, maar geen antwoorden. Is het raadzaam om naar de dierenarts te gaan of heeft het met de rui te maken of iets anders? Graag horen wij. Alvast bedankt.

m vr gr
Trudie

Gepost door: Marit (IP gelogd)
Datum: 30 September 2011 20:19

Ik heb dit probleem ook gehad en dat is gelukkig weggegaan toen ik Bogena vitaminen een hele week en daarna in de weekenden gaf ! Resultaat mag er wezen
SuccesMarit

Gepost door: Janet (IP gelogd)
Datum: 14 October 2011 14:13

Hoi allemaal,

Ook ik heb een kale kanarie! Niet alleen zijn kop en nek maar ook onder z'n vleugels en bij zijn staart. Ze is dus nagenoeg helemaal kaal. Ze voelt zich volgens mij ook niet ziek want ze eet goed en is vrolijk. Wat ze wel iedereen keer weer doet is proberen een nest te maken en dat om deze tijd!!! Het gaat een paar dagen weer goed en dan begint ze weer. Weet iemand ook wat ik hier mee kan doen?

Groetjes Janet

Gepost door: jane (IP gelogd)
Datum: 28 December 2015 12:40

:S wel ik zit ook met een kanarie die een kaal hoofd heeft ik geef het kracht voer en komkommer maar het doet niets wie kan mij helpen a.u.b

Gepost door: nijland (IP gelogd)
Datum: 25 July 2017 20:36

boven op zijn kopje is hij kaal .Hij staat buiten en heeft een grote kooi
Ik zou graag weten wat ik moet doen . Bij voorbaat dank

Gepost door: Cor (IP gelogd)
Datum: 16 October 2018 00:15

Mijn kanarie heeft ook een kale kop en kaal nekje heb van alles geprobeerd niets helpt hoop dat er iemand is die een oplossing heeft

Gepost door: Roozen (IP gelogd)
Datum: 11 January 2019 12:09

Waarom geeft niemand duidelijkheid over de kaalheid.

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas