ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 12Volgende
Huidige pagina: 1 van 2
Hoe moet je een kanarie tam maken?
Gepost door: Efif (IP gelogd)
Datum: 03 May 2008 13:48

Hey ik heb vandaag een kanarie gekocht in een goede kooi met alles er op en er aan maar ik heb nog een paar vraagjes:
Hoe moet ik hem tam maken zodat die op mijn hand komt zitten enzo
En kan ik hem ook door de kamer laten vliegen?

Alvast bedankt

Groetjes efif :D

Re: Hoe moet je een kanarie tam maken?
Gepost door: Peter (IP gelogd)
Datum: 05 May 2008 22:56

Met veel geduld.
Begin met te praten, zodat deze uw stem herkend.
Later met een een stukje lekkerij tussen uw vingers aan de tralies, dan in de kooi, dan heel uw hand.
En zo verder, na enige weken tot maanden zal dit wel lukken.

Rondvliegen enkel als deze echt tam is, en oppassen voor de gevaren,. Loop door de kamer waar deze moet vliegen en beel du in dat je eenkleine kanarie bent :-).

Groetjes

Gepost door: Efif (IP gelogd)
Datum: 08 May 2008 12:17

maar als ik me hand in de kooi doet vliegt die meteen al hele maal rond en is die heel erg bang!

Gepost door: weet ik niet (IP gelogd)
Datum: 04 May 2009 11:57

ik wil mijn kanarie graag tam maken maar als ik mijn hand in de kooi steek dan vliegt hij in het rond hij wil ook niet uit mijn eten

Gepost door: detje (IP gelogd)
Datum: 04 May 2009 11:58

ik wil mijn kanarie graag tam maken maar als ik mijn hand in de kooi steek dan vliegt hij in het rond hij wil ook niet uit mijn eten

Gepost door: detje (IP gelogd)
Datum: 04 May 2009 12:01

mijn kanarie heet piet hij fluit heel mooi maar tam maken wil niet ik weet niet hoe het moet dus pleas leg het me uit

Gepost door: daan (IP gelogd)
Datum: 14 June 2009 15:01

met zeer veel geduld moet je er aan beginnen
eerst gewoon een stuk fruit door de trailis en dan met de hand

Gepost door: Lisa (IP gelogd)
Datum: 14 January 2010 15:00

Het is heel leuk want toen mijn kanarie ziek was liet ik m z'n medicijnen van me lippen eten want anders at ie het niet.
je moet vaak bij ze zitten en wat lekkers voor de tralies houden, als ze wegvliegen maakt het niet uit je moet gewoon veel geduld hebben.
als ze dan door de tralies uit je hand eten moet je is in de kooi gaan met wat lekkers in je hand en als je bang zijn moet je je hand gewoon stil houden want ze gaan vanzelf erheen uit nieuwsgierigheid

Gepost door: elmar (IP gelogd)
Datum: 18 January 2010 05:44

een kanarie is wel tam te maken, maar ook niet zo tam dat die overal maar bij je komt zitten ofzo.. Die van mij vloog na 7 weken door het huis en dat wil die nu iedere dag.. Hoe? Zet de kooi open bak voer op de grond of tafel en dan komt die vanzelf erop af en zo steeds verder.

Succes

Gepost door: mba (IP gelogd)
Datum: 21 March 2010 17:26

je kunt je kanari heel erg tam krijgen hoor als je dat wilt, maar t vergt heel veel geduld.
ik moest eerst de kat aan de kanari laten wennen en andersom.
maar de mijne is nu erg tam, ik praat veel tegen hem en ging in t begin altijd bij de kooi zitten samen met de kat.
daarna heb ik hem met steeds wat lekkers in mijn hand in de kooi laten wennen, hij was in t begin dan wel wild maar hij begon eraan te wennen dat mijn hand in de kooi zat.
t heeft me een paar maand gekost en toen heb ik hem gewoon los gelaten.
de kat ging er niet achteraan en na een tijdje werd hij steeds rustiger.
nu heb ik het zover dat de kanari bij de kat ligt, geen problemen.
mijn kanari komt nu bij mij als hij weer in zijn kooi wil.

ik heb nog meer vogels maar die zitten buiten in een voliere, en af en toe gaat de kanari er bij in.

Gepost door: brahim (IP gelogd)
Datum: 15 November 2010 22:01

als ik mijn kanarie wil tam maken wil hij dat niet en als ik mijn hand in de kooi zet wil die ook niet ik ben als twee maanden bezig en hij wil niet

Gepost door: FVZanten (IP gelogd)
Datum: 28 February 2012 20:54

ik heb sinds een paar maanden een kanarie, we hebben hem van de buren gekregen.
ik wil hem graag tam maken maar hij is nu rond de twee jaar. Kan ik hem dan nog tam krijgen??? En hoe moet dat dan?
Alvast Bedankt!

Gepost door: salamander2010 (IP gelogd)
Datum: 16 April 2012 20:34

ik zou aanraden er meer als 1 te kopen een een grote vogeliere waar je zelf in kunt (had er 20 en slechts een tam)

er meer praten er in gaan een een tijdje blijven zitten en ze zelf voeren in bakkjes en zo en probeer ze zachtjes te pakken en na ver loop van tijd komt ie op je schouder zelf zitten als je binnen komt en op je hoofd
(ps zet wel een slechte pet of zo op )

Re: DHdQlRPhYq
Gepost door: raoul (IP gelogd)
Datum: 25 September 2013 16:41

mijn kanarie vliegt rond maar hij vliegt naar de keuken nooit naar de kamer hoe kan ik hem dat leren hij gaat altijd in de keuken naar de glimende kraan en hij heet van sal als ik hand bij kooi door tralies doe hoe vaak moet ik doen en wanner mag ik me hand dan in de kooi doet

Gepost door: sarah (IP gelogd)
Datum: 03 November 2013 15:26

hallo , ik wil ook graag mijn kanarie tam maken ik heb die al bijna 1 maand als ik mijn had er in steek worden ze gek en beginen ze te vliegen van de ene kant naar de andere, en doen ze soms ook rare geluiden is dat normaal ?
& kunnen jullie mij nog alstublieft enkele tips geven over kanarie & hun verzorging

alvast bedankt(tu)

Gepost door: bob (IP gelogd)
Datum: 10 February 2014 17:38

Ik heb 2 nieuwe kanaries gekregen maar hoe maak ik ze tam als ik me hand in de kooi steek vliegen ze allebij rond hoe hoe maak je ze tam

Gepost door: Nicole (IP gelogd)
Datum: 24 August 2014 17:27

Heey mijn kanarie is nog niet zo oud maar hij zat eerst in een buiten volière zou ik hem nog tam kunnen maken ??
Alvast bedankt

Gepost door: luka (IP gelogd)
Datum: 18 October 2014 19:15

ik heb net een jong kanarietje hoe maak ik hem tam ? plzz help me http://kanarie.vogelpraat.nl/discussie/mods/smileys/images/hot.gif

Gepost door: karin (IP gelogd)
Datum: 15 December 2014 20:14

Ik wil sex met mn vogel kan dat

Gepost door: tamme kip (IP gelogd)
Datum: 28 February 2015 15:38

Sla hem een paar keer of stop een stukjewortel in zijn kont dan gaat hij leren vliegen wil je hem uit de kooi laten vlieger haal hem eruit en gooi hem een paar keer op de grond mvg jan

Gepost door: hehee (IP gelogd)
Datum: 28 February 2015 15:39

tamme kip Schreef:
-------------------------------------------------------
> doe dit niet aub was en vriend niet doen sorry

Gepost door: fien (IP gelogd)
Datum: 14 March 2015 22:16

maar als je hem dan wil terug nemen wat doet hij dan

Gepost door: Kevin (IP gelogd)
Datum: 14 April 2015 01:38

Mijn kanarie vliegt nu naar mijn vinger als ik hem roep. Hij is nieuwsgierig en niet meer bang.
Hoe ik dit heb gedaan;

1. De kanarie zal altijd bang zijn in het begin, dit zit in zijn aard. Ik heb hem ondanks het gefladder, gevangen en in mijn handpalm tegen mijn borst gedrukt toen ik tv zat te kijken. (niet te stevig, soort holletje maken want anders raakt het lijfje overhit)
Als hij ontsnapt laat je hem even vliegen voordat je hem weer vangt. Door de gevangenschap zal zijn conditie niet optimaal zijn en als de kanarie moe is van het wegvliegen, duw je je vinger tegen zijn borstje aan dan gaat hij op je vinger zitten. Dit is de volgende stap om de kanarie vertrouwen te geven.
(doe dit ongeveer een week)

2. Pak een stukje tomaat of komkommer en houd de kanarie vast in 1 hand en duw het lekkers dicht tegen zijn snavel. Mijne aarzelde wel maar begon later wel te eten.
Veel praten en zijn naam vaak noemen helpt. De vogel zal dit gaan herkennen.

3. Later heb ik hem naar de salontafel geplaatst (hier krijgt hij meer aandacht omdat hij recht voor me staat) en heb ik hem op het kooitje gezet. De deurtjes open zodat hij gewoon terug kon.
Praat tegen hem en beweeg met je vinger maar kom niet zo kortbij dat hij wegvliegt. Je kan ook heel rustig een stukje tomaat uitsteken en hopen dat hij ervan gaat eten.

Als ik mijn vinger nu beweeg dan zie je hem echt gericht kijken naar mijn vinger, met zijn veugels fladderen alvorens hij erna toe vliegt. Zodra hij erop zit geef ik hem een stukje tomaat met mijn andere hand. Als hij terug vliegt naar de kooi dan weer rustig met de vinger spelen zodat hij komt zitten en weer belonen door zijn naam te noemen en iets lekkers te geven.

Gepost door: Suzanna (IP gelogd)
Datum: 08 August 2015 18:09

Ik krijg 2 kanaries een mannetje en een vrouwtje en de kooi heb ik al maar mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik ze tam krijg wil je het a u b uitleggen?

Groetjes Suzanna

Re: gewoon doen
Gepost door: iris (IP gelogd)
Datum: 18 August 2015 14:35

hoi
ik heb ook een kanarie en ik heb veel met mijn kanarie proberen te praten over wat ik ging doen die dag
en door dat te blijven doen is het wel beter geworden en nu heb ik hem al een maand of 2 en hij wordt al iets tammer ook is het handig om de kanaries te leren ze uit je hand kunnen eten daardoor weten ze dat je niks doet wat hun pijn zal doen ik heb er nog niet super veel ervaring mee maar ik weet wel dat die twee dingen helpen tussen de band met je kanarie

groetjes iris

Gepost door: Regi (IP gelogd)
Datum: 16 December 2015 14:58

Hoe lang duurt het ongeveer voor en kanarie tam te maken ?

Gepost door: Regi (IP gelogd)
Datum: 16 December 2015 14:59

Hoe lang duurt het ongeveer voor en kanarie tam te maken ? 😊😊😊

kanarie
Gepost door: jv (IP gelogd)
Datum: 12 March 2016 20:18

is een kanarie gekruist met een distelvink hetzelfde om handtam te maken al een gewone kanarie ???

Gepost door: Anoek (IP gelogd)
Datum: 15 July 2018 14:34

Hallo ik heb 2kanaries hero en Steffie mannetje en vrouwtje ze vliegen vaak bij mij door de huiskamer en ik heb ze geleerd hoe ze weer naar binnen gaan tegen de avond gaan ze als het iets donkerder wordt zelf de ren weer in heel netjes alleen krijg ik ze niet tam om.op je schouder te willen zitten. Jammer ik heb ze nu een jaar maar luisteren doen ze erg goed hoe kan ik ze tam krijgen dat ze bij je komen op je schouder of uur je hand eten Gr anoek

Gepost door: Damian (IP gelogd)
Datum: 02 December 2018 10:58

Het klinkt misschien wat raar, maar ik heb mijn kanarie tam gemaakt door zijn gefluit op te nemen en dat vervolgens af te spelen ik bleef dat herhalen en uiteindelijk kwam hij gewoon bij mij op m'n arm zitten en nu is echt helemaal tam en totaal niet bang voor mensen, zelfs als hij mensen niet kent gaat hij gewoon bij hun op de schouder zitten.

Pagina's: 12Volgende
Huidige pagina: 1 van 2

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas