ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige12345
Huidige pagina: 5 van 5
Re: Broeden
Gepost door: greet (IP gelogd)
Datum: 04 June 2016 11:41

Ik heb reeds een achttal nestjes gehad.
Maar na een of soms tot zes dagen de jongen te hebben gevoed stoppen ze met voeden
Blijven wel op de nest zitten maar de jongen gaan dood.
Wat kan de oorzaak zijn
Ik gebruik gewoon goed voer en ei voer
alle dagen vers water
Er is een koppel dat de jongen wel groot brengt met het zelfde voer.

Gepost door: Piet van der nol (IP gelogd)
Datum: 20 November 2016 11:25

ik wil volgend jaar voor het eerst broeden moet ik een pop en een man in mijnbroedhok doen of meer popen

Gepost door: Ashley024 (IP gelogd)
Datum: 04 March 2017 12:27

Ik heb een vraagje mijn kanarie popje heeft 3 eitjes en ik had hem geschouwt en wou een stipje zetten met stift zo dat ik weet welke het eerste was want hij was bevrucht maar het eitje was best zacht waardoor het schil beetje kapot ging hij was niet door maar naar vandaag weer geschouwt te hebbem zag ik dat ik het wit goed zag maar dat er wel de ei rood was daar voor zag ik echt de aders maar nu zie je ook goed de aders en de rode vlek er in dus mis kan het niet zijn lijkt mijn blijft groeie kan ik verwachten dat hij zowiezo uit komt

Bedankt alvast

Gepost door: karel (IP gelogd)
Datum: 28 March 2017 16:10

ik heb een koppel kanaries ze hebben een mooi nestje en 4 eitjes gelegd maar ze zitten beide op het nest de ene kanarie zit en broed op de andere ik krijg sterk de indruk dat ik 2 vrouwtjes heb klopt dit of probeert het mannetje het vrouwtje warm te houden alvast bedankt voor het antwoord groetjes karel.

Rode kanaries
Gepost door: j.prins (IP gelogd)
Datum: 08 April 2017 08:29

mijn kanaries;rode; eten demeeste jongen op hoe kan dat en wat doe ik er tegen

Gepost door: Simone v.d.L (IP gelogd)
Datum: 14 April 2017 09:57

Hallo, onze kanarie heeft afgelopen dinsdag haar eerste ei gelegd. Sindsdien is er elke dag een ei bijgekomen, dus momenteel liggen er 4 eitjes in het nest. Ik merk op dat de kanarie heel vaak van haar nest weg is. Soms om te eten, maar vaak zit ze maar gewoon wat op een stok te zitten. Kan dit kwaad voor de eitjes? Ik ben bang dat ze te weinig broedt en de eitjes niet gaan uitkomen.
Hoeveel uren per dag moet een kanarie gemiddeld broeden?
(Het mannetje is helaas ontsnapt, dus hij kan haar momenteel niet helpen met broeden)

Alvast bedankt!

Groeten, Simone

Gepost door: anka van dijk (IP gelogd)
Datum: 07 August 2017 16:38

hallo,
ik heb 2 nestjes met jonge kanaries 2 zijn al uit de nest andere nest zitten nog 3 jonge in nu gaan de twee kanaries allebei in het nest zitten waar de 3 jonge zitten maar ze hebben een eigen nest ouders voeren gewoon door maar ben bang dat de 3 kleintjes verdrukt worden of is dat de natuur? het lijkt wel of ze op de jonge passen heb een binnen volière.

groetjes anka van dijk

Gepost door: Brahim (IP gelogd)
Datum: 21 September 2017 23:03

Hallo
Ik heb vandaag 3 onbevruchte eieren weggehaald en het neisje . Wanneer kan ik broedkooi terugzetten om weer een poging te wagen ?
MVG Brahim

Gepost door: Heba (IP gelogd)
Datum: 05 February 2018 08:29

Ik heb 2 kanaries een bonte man en een gele pop
het mannetje heeft het nestje gemaakt, is dat altijd zo?
Er zijn nu twee eitjes tweedagen na de eerste de tweede
En het mannetje zit te broeden, is dat normaal?

Gepost door: site (IP gelogd)
Datum: 07 March 2018 15:43

Beste,
mijn kanarie heeft 6 eiren gelegd ,ik heb die gechekt met een lampje en waarschijnlijk ze zijn alemaal bevrucht en die vrowtje zit dag en nacht op die eiren.how kan ik haar helpen? en weet iemand hoe kan ik later voor de kleintjes zorgen .
groetjes,

Gepost door: nicolai (IP gelogd)
Datum: 13 May 2018 12:09

Hallo,

Heb een pop die 20 april drie eitjes geeft, op 8 mei heb ik een jong maar die andere eitjes komen niet uit we zijn nu al 13mei.
Nu is de vraag mag ik die eitjes eruit halen of laat ik die beter nog liggen en zo ja hoelang nog?

Gepost door: Natascha (IP gelogd)
Datum: 31 May 2018 18:56

Hallo allemaal,

Wie kan mij uitleg geven over kanarie eitjes?

Kort samen gevat:

Pop heeft 3x eitjes gelegd. 1e keer 4 eitjes niks uit gekomen. 2e keer ook weer 4 eitjes en weer niks uitgekomen. Nu liggen er weer 3 eitjes dat is nu ongeveer 1,5 week. Heb ze geprobeerd te schouwen met een zaklampje en wat ik in alle eieren heb gezien is een geel vlak, maar in 1 eitje van nu zit een zwart stipje die beweegd.
Kan iemand mij het vertellen wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt!
Natascha

Gepost door: erikdon (IP gelogd)
Datum: 15 June 2018 16:21

hoi

hoelang duur het om jonge te krijgen

Gepost door: Sonja (IP gelogd)
Datum: 27 January 2019 12:26

Wij hebben twee kanarie,s mannetje en een vrouwtje,
Wij hebben een nest er ingehangen ,en ook om nestje te maken. Maar er gebeurt niks ?

Gepost door: Said (IP gelogd)
Datum: 29 July 2019 04:52

Hallo
Mijn kanarie heeft een ei gelegd soms gaat ze op de ei zitten en vaak ook niet .Ik heb gelezen dat 4 5 eieren gelegd moet worden ...maar al twee weken maar een ei
Wat moet ik doe weghalen kom er wel wat

Gepost door: Ibrahiem (IP gelogd)
Datum: 05 August 2019 02:11

Hoe oud moet een man en vrouw kanarie zij om eiren te leggengroetjes ibrahiem

Re: schaalloze eieren
Gepost door: Monique aarts (IP gelogd)
Datum: 14 August 2019 20:27

Hallo,

Mijn kanariepopje is 2 jaar oud en legt voor t eerst eitjes,ze is alleen dus onbevrucht,maar ze hebben geen schaal.ze krijgt sepia en zo,n kalkpotje met roze grint.ze eet ook zand,maar van de sepia en t potje eet ze nauwelijks,ik probeer t onder haar eten te doen,maar ze legt steeds schaalloze eitjes.wat kan ik nog doen???

Groetjes monique

Pagina's: Vorige12345
Huidige pagina: 5 van 5

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas