ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige12
Huidige pagina: 2 van 2
Re: gevangen mus?!
Gepost door: anouk (IP gelogd)
Datum: 18 August 2010 08:47

hallo,

mijn kat heeft gister avond tijdens het eten, een jong musje gevangen en levend thuis gebracht...
het musje leefde nog..dus we willen hem helpen....
we hadden nog een soort van vissenkommetje staan met een deksel erop en in de deksel zaten gaten...
dus ze kan ademen.
we geven hem eten, volgens mijn moeder is het goed als je katten vlees met water mengt en dan met een soort spuitje wat je bij zijn snaveltje moet houden zodat ze kan eten en drinken..dat doet ze ook, maar echt baby hapjes.
hij/zij heeft de eerste nacht overleefd. ik kon er niet echt door slapen.
ik had het gevoel dat ze door de honger ofzo dood ging. (ik ben nog al een dieren liefhebber)

maar hebben jullie nog tips voor me wat ik nog meer voor dat arme jongen musje? kan doen?

alvast bedankt
groetjes anouk van D

Re: Ziek mus?!
Gepost door: mus (IP gelogd)
Datum: 22 August 2010 09:03

wij hebben ook een musje,
en hij eet en drinkt goed, wij maken van kleine stukjes brood bolletjes, en dippen die in de melk of water,
en dan doe je dat op een pincet en dan kun je hem dat geven

Gepost door: patricia (IP gelogd)
Datum: 24 August 2010 10:31

Hier heb ik ook een klein musje die al goed in de veren zit. Het nestje was onvindbaar en dus maar in huis genomen. Het is een vrolijk en levendig beestje. Ik heb hem nu twee dagen en hij eet goed.
Ik heb eerst een geprakt gekookt eitje met een beetje water gegeven en nu heb ik van de vogelopvang universeelvoer gekregen wat ik met een beetje water aan leng. Elk half uur geef ik een paar hapjes. Je kan aan een musje zien dat hij genoeg heeft aan zijn krop. Dit is een soort zakje waar hij eerst het voer opslaat en dan later verder verteerd. Als deze een beetje bol staat heeft hij genoeg.
Zodra het musje met vliegen begint breng ik hem naar de vogelopvang omdat ik er dan niet meer voor kan zorgen. We hebben namelijk ook twee katten en die vinden zo'n musje vast erg leuk!
Tot nu toe doet hij het er goed op. Gisteren is hij met mij mee geweest naar het kinderdagverblijf waar ik werk en de kinderen vonden het erg schattig. Maar vandaag is hij vrij. Misschien morgen, dan heb ik geen oppas.
Geef een musje nooit melk!! hier wordt hij ziek van. als je niks in huis hebt kan je het beste een eitje koken en deze met wat water wat prakken. Dit zijn natuurlijke eiwitten en dit kunnen ze goed verdragen. Zorg er wel voor dat het niet te dikke stukken zijn. Hij meot het goed kunnen door slikken.
Succes. Durf je het neit aan of heb je geen tijd er voor, breng hem dan naar de vogelopvang. Het is wel een leven wat je hebt.

Gepost door: ik heb een musje gevonden van ongevee (IP gelogd)
Datum: 21 May 2011 19:48

om 1 uur kwam ik thuis met me ma en toen zagen we in de keuken een kleine musje (maar ik weet niet zeker of het een mus is..)maar het is echt een hele kleine vogeltje ik weet niet wat ik nu moet doen ik heb de musje in een schoenendoos gedaan met water en wat brood maar de mus eet niks ik weet niet hoe ik de mus moet voeren wie kan mij helpen ik wil de mus los laten maar ben bang dat er iets gaat gebeuren ik vind het echt heel erg zielig HELP ME ASJEBLIEFT!!

Gepost door: Mitsiii (IP gelogd)
Datum: 05 June 2011 14:06

ik heb n musje gevonden die het slachtoffer is van een kat. zijn spieren in zijn hals zijn voor een deel overgebeten... zou dit nog goed komen? na een nachtje slapen was ie al een stuk beter, maar hij kan nog altijd niet vliegen.

Grtjes,
ikke!

Gepost door: stichtingWitteMus (IP gelogd)
Datum: 07 June 2011 13:11

Kunnen jullie met vragen over huismussen naar huismussenforum.nl komen ?
Daar kan ik jullie makkelijker verder helpen dan hier.

Bedankt alvast !
Liset Karman
Stichting Witte Mus

ziek??
Gepost door: margot (IP gelogd)
Datum: 27 June 2011 13:08

Ik heb dus ook een baby musje gevonden... hij loopt re vreemd en zijn buikje is blauw en dik. zijn vleugels zijn ook niet helemaal bedenkt met veren! ik weet niet wat ik moet doen om hem te helpen... help?

Gepost door: simone (IP gelogd)
Datum: 03 July 2011 16:44

we hebben de partij van de dieren 90 procent van de nederlanders zijn gek met dieren maar een musje opvangen en redden of een goed antwoord wat doe je met een musje wat je goed opgevangen hebt geen antwoord of goed advies namaak dieren liefhebbers dat zijn die 90 procent

partij van de dieren
Gepost door: simone (IP gelogd)
Datum: 03 July 2011 16:46

we hebben de partij van de dieren 90 procent van de nederlanders zijn gek met dieren maar een musje opvangen en redden of een goed antwoord wat doe je met een musje wat je goed opgevangen hebt geen antwoord of goed advies namaak dieren liefhebbers dat zijn die 90 procent

Gepost door: marcel (IP gelogd)
Datum: 06 July 2011 18:31

Zeg mensen......kunnen jullie allemaal niet eens wat doen aan jullie nederlands??
Zijn jullie allemaal soms niet naar school geweest??

Te erg soms!

Gepost door: Lindaa.. (IP gelogd)
Datum: 25 July 2011 09:21

Onze kat had een kleine mus gevangen. We hebben haar gelukkig te pakken gekregen en ze was er niet slecht aan toe. We hebben haar even tot rust laten komen want ze was behoorlijk in shock. Daarna hebben we haar weer buiten neer gezet en de kat de hele dag binnen gehouden. Die avond mocht ze weer even naar buiten en twee seconden in de regen en ze was weer binnen met het vogeltje! Nu heb ik haar de nacht binnen gehouden en even gekeken op internet wat ze eten en hoe ze eten. Echt lief, ze bedelt zelfs bij mij! Als ik haar nu terug zet weet ik zeker dat onze kat haar weer pakt. Ik wacht tot ze kan vliegen en zal haar zolang blijven voeren. Daarna kan ik haar uitzetten.

Zijn maden goed om te eten voor deze beestjes?

xx

Gepost door: manoek (IP gelogd)
Datum: 27 July 2011 13:20

hoi
ik heb zondag een heel klein musje gekregen van een klein meisje
mijn moeder heeft met iemand die er verstand van heeft gepraat en die zei dat je hem/haar nat beschuit moet geven
hij eet het wel op maar zit alleen maar stil in een hoekje van zijn/haar kooitje
als ik hem naar buiten breng word hij iets actiever maar zodra ik hem binnen eten geef maakt hij een raar raspend geluid

weet iemand hoe je hier mee om kunt gaan?
graag een reactie

Gepost door: Patricia (IP gelogd)
Datum: 31 July 2011 23:19

Hallo,

onze kat heeft een baby musje meegenomen en ze bloedde en ik heb haar afgespoeld met lauwater.
Ik heb haar in een mandje en water, brood en melk gegeven, maar ze eet niet en zit met haar hoofdje naar beneden. Ik weet niet wat ze eet. moet ik wormpjes voor haar zoeken?

xTHRayOdCHIfUcpqTr
Gepost door: Kairii (IP gelogd)
Datum: 01 August 2011 10:40

That's rlelay thinking out of the box. Thanks!

mus gevonden
Gepost door: Ronnie (IP gelogd)
Datum: 01 May 2012 21:51

Ik heb ook een jong musje in de tuin gevonden. Kan nog niet vliegen en liep als een muis rond, maar bleek een mus. Ik heb nog geen duidelijke antwoorden gevonden, maar de Dierenambulance in Enschede zegt, dat ik het morgenvroeg weer buiten moet leggen op de plaats waar ik het heb gevonden, want de ouders voeren het jong ook wel als het uit het nest is (gevallen of zo). Let wel op katten. Ik heb hem nu nog binnen in een doosje met een beetje water. Hopelijk leeft het morgen nog.

Gepost door: Gorica (IP gelogd)
Datum: 23 June 2012 11:26

Mensen,

Als je een jonge mus vindt, voer hem geen brood dit is heel slecht voor ze, voer ze ook geen levende insecten als meelwormen omdat deze ze van. binnen opeten.

Je kan ze wat kattenvoer geven maar het belangrijkste om aan te sterken is gekookt eigeel met heel goed geplette zaden.

ik heb een ziek zwak babymusje die nog in de dons zat zo groot gebracht hij is nu gelukkig springlevend en eethelemaal zelfstandig ( mussen zijn alleseters maar vooral gek.op granen.)

Gepost door: Chiara (IP gelogd)
Datum: 30 June 2012 13:47

Hoi,
Ik heb een mus gevonden. Volgens verschillende sites is het een vrouwtje. Ze kan niet vliegen. Haar vleugels zien er normaal uit, alleen op haar linkervleugel zit een roze vlekje. Elke keer als ze probeert te vliegen beland ze op haar rug. Haar hoofd staat scheef. Ik denk dat ze niet kan vliegen omdat ze niet ziet waar ze heen vliegt vanwege haar kwartomgedraaide nek. Ik vond haar op haar rug in onze tuin. Ik heb haar nu in een bak gestopt gevuld met kunstgras en voor de helft gevuld met een doek. Ook heb ik er kippenvoer in gestopt.
Hoe kunnen we haar in leven houden en leren vliegen????

liefs,
Chiara xx

Gepost door: stichting witte mus (IP gelogd)
Datum: 03 July 2012 10:51

Hallo Chiara,

Of e-mail rechtstreeks naar ons: jongehuismusgevonden@stichtingWitteMus.nl

Bedankt alvast !
Liset Karman
(voorzitter)
Stichting Witte Mus
huismus- en -biotoop bescherming

Gepost door: Stichting Witte Mus (IP gelogd)
Datum: 03 July 2012 10:53

Gorica Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mensen,
>
> Als je een jonge mus vindt, voer hem geen brood
> dit is heel slecht voor ze, voer ze ook geen
> levende insecten als meelwormen omdat deze ze van.
> binnen opeten.
>
> Je kan ze wat kattenvoer geven maar het
> belangrijkste om aan te sterken is gekookt eigeel
> met heel goed geplette zaden.
>
> ik heb een ziek zwak babymusje die nog in de dons
> zat zo groot gebracht hij is nu gelukkig
> springlevend en eethelemaal zelfstandig ( mussen
> zijn alleseters maar vooral gek.op granen.)

Hallo Gorica,

Bedankt alvast !
Liset Karman
(voorzitter)
Stichting Witte Mus

Re: mus gevonden
Gepost door: Stichting Witte Mus (IP gelogd)
Datum: 03 July 2012 10:54

Ronnie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb ook een jong musje in de tuin gevonden. Kan
> nog niet vliegen en liep als een muis rond, maar
> bleek een mus. Ik heb nog geen duidelijke
> antwoorden gevonden, maar de Dierenambulance in
> Enschede zegt, dat ik het morgenvroeg weer buiten
> moet leggen op de plaats waar ik het heb gevonden,
> want de ouders voeren het jong ook wel als het uit
> het nest is (gevallen of zo). Let wel op katten.
> Ik heb hem nu nog binnen in een doosje met een
> beetje water. Hopelijk leeft het morgen nog.

Hallo Ronnie,

Bedankt alvast !
Liset Karman
(voorzitter)
Stichting Witte Mus

Pagina's: Vorige12
Huidige pagina: 2 van 2

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas