ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 12Volgende
Huidige pagina: 1 van 2
Ziek mus?!
Gepost door: Marinda v Herk (IP gelogd)
Datum: 20 October 2006 11:53

Heeft u een zieke mus gevonden? Dit forum is daar voor gemaakt, plaats hier alles over zieke mussen!

Re: Ziek mus?!
Gepost door: Michelle (IP gelogd)
Datum: 11 February 2007 13:44

Ik heb een zieke mus gevonden volgens mij een mannetje. Er is in ieder geval iets met hem aan de hand want hij kan niet vliegen. Ik kwam vanmorgen thuis en hij zat bij ons in de woonkamer maar hoe hij daar gekomen is ik zou het niet weten. Ik heb hem opgepakt en proberen vrij te laten maar hij bleef gewoon zitten en probeerde wel een beetje te vladderen maar kwam niet in de lucht. mijn vraag is nu wat kan ik het beste met hem doen?

Groetjes Michelle

Gepost door: boers (IP gelogd)
Datum: 11 May 2007 22:06

hoi

ziek gewond of gewoon jong...
mijn viend vond midden op de weg een jonge mus... als hij hem niet opgetilt had was het arme diertje overreden door vekeer of ten prooi gevallen aan een kat of roofvogel.
Ik heb het diertje nu i huis maar hoe overleefd het kleintje het
wat moet ik doe en niet doen
wat moet het kelintje eten en hoe dien ik dat toe
ik wuil dat het diertje uit kan vliegen en het overleefd.

graag snel een reactie
groetjes gerjonne

Gepost door: sabine (IP gelogd)
Datum: 18 June 2007 17:46

mijn buurvrouw kwam net aanzetten met een jonge mus, hoe kunnen wij hem in leven houden?
ik denk dat ie 2a3weken is. ik heb hem nou gevoerd met nutribird a21 ik weet het dit is eigelijk voor papegaaiachtige maar ik moest toch wat!?

hoe verder?
groetjes sabine

Gepost door: sabrina (IP gelogd)
Datum: 24 July 2007 21:28

ik had een baby musje gevonden en had hem of haar opgepakt en mee naar de caraven genomen want ik was op vakantie. het muse had een kale plek bi zin nekje ik gaf hem brood dat ik gesopt hat in water of melk en naar 3 dagen was dat kalen plekje zow grore bult geworden dat hij ofn zij bijna zin nek nie meer kon draaien en hi at en dronk veel en nu is hi dood hoe kan dat is dat een ziekte groetes sabrina

Gepost door: kathi (IP gelogd)
Datum: 30 July 2007 21:29

NAU, DIT MOET IK FF KWIJT IK HEB NU WEL EEN JONGE MUS IN HUIS!!! WANT DE DIEREN AMBULANCE ZIJ TEGEN MIJ ZET HEM MAAR GEWOON TERUG WAAR JE HEM GEVONDEN HEBT ! LEUK HE, MAAR IK KRIJG HEM WEL DOORHEEN HOOR

Gepost door: Joanne (IP gelogd)
Datum: 21 September 2007 15:04

Ok.. :) Tof van je!(tu)(tu)(tu)

Gepost door: tatjana (IP gelogd)
Datum: 29 June 2008 21:56

wel Kathi veel gelijk heb je!!

vind ik tof van je!

Gepost door: debbie (IP gelogd)
Datum: 26 July 2008 10:58

ik heb ook een musje...
heb m nu al anderhalve week.
hij eet goed, maar krijgt kale plekjes.
weet iemand wat dit is en wat je eraan kan doen?

Gepost door: dylan (IP gelogd)
Datum: 11 November 2008 08:46

hoi ik ben dylan ik heb en jong musje gevonden zaame met mijn zus en het zag er niet zo goed uit we hebben het en aantal daagen gehouden tot dat het terug boofen op was dan hebben we hem in een bos af geset en hij was direkt weg en we hoorde hem fluiten

Gepost door: ellen (IP gelogd)
Datum: 19 April 2009 18:54

Hoi wij hebben nu voor de vijfde keer een baby mus in huis en tot nu toe zijn er drie weer uitgevlogen en 1 is helaas overleden. We gaan weer proberen om dit kleine wezentje groot te brengen en weer uit te laten vliegen.

Snelle hulp gezocht
Gepost door: Romy (IP gelogd)
Datum: 09 May 2009 15:35

Mijn vader heeft een musje gevonden, hij kan niet meer vliegen en heeft bloed aan zijn pootje. Hij zit de hele tijd stil in het kooitje en wil niet eten. Wie kan mij raad geven wat ik moet doen?

Alvast bedankt!

Groetjes, Romy

Gepost door: nikkah (IP gelogd)
Datum: 24 May 2009 21:06

ik heb 5 baby mussen in me huisvogeltje en ik weet niet wat ik moet doen :S
zijn moeder kwam langs om eten te geven op een moment kwam de moeder in eens nie meer
kan iemand me helpennnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!

????????????????????????????

what the fuck moet ik doen

Gepost door: jennifer (IP gelogd)
Datum: 29 May 2009 17:29

hee ,

ik heb ook een jong musje gevonden . En hem mee naar huis genomen .. eerst gaf ik hem melk met brood dus gewoon dat brood in een kommetje melk en toen ben ik naar de dierenwinkel gegaan en heb ik maden gekocht ( van die wormpjes ) die kan je gewoon met de hand geven. Hij is er nu prima aan toe en hij vliegt zo nu en dan door het huis , ik denk dat ik hem over anderhalve week wel los kan laten. Hij is nu in elk geval een stuk sterker dat komt ook door de hoeveelheid calcium die in de melk zit.

groetjes jennifer

Gepost door: jennifer (IP gelogd)
Datum: 29 May 2009 17:35

hee

ik heb ook een babymusje , en ik heb m melk met brood + maden gevoerd hij is er nu prima aan toe en vliegt af en toe door het huis dat gaat allemaal prima maar ik heb alleen wel 1 probleempje , ik moet hem nog steeds eten geven en ik vind het belangerijk dat hij snel zelf zijn eten kan pakken ik weet alleen niet hoe ik m dat moet leren ik zet wel een bakje in zn hok maar hij eet er niks van en houd gewoon weer eigewijs zn snaveltje open zodat ik m weer moet voeren kan iemand me a.u.b helpen

groetjes jennifer

Gepost door: esther (IP gelogd)
Datum: 06 June 2009 23:41

ik heb een volwassen mus gevonden.
hij lag op het fietspad te spartellen.
ik wou langs de dierenarts fietsen, maar die was dicht.
en voor de dierenambulanze moet je betalen, en dat heb ik nou ook weer niet over voor een mus.
in een vorig berichtje zij iemand dat je geen mus in huis mag nemen, nou, moet ik hem dan buiten dumpen en dood laten gaan? denk dat naar binnen nemen beter is.

maar nu het punt :P
het beesje is volwassen, heeft goede vleugels (gecontroleerd) maar zijn ene pootje is volgens mij niet helemaal goed, en daardoor vladdert hij wel, maar cirkelt hij zo naar beneden als je hem van je hand laat vliegen. ik heb hem nu met brood kruimels en een bak zitten met een doek er over heen, is dat een beetje goed? moet ik hem naar de dierenarts bregen??

thanks

Gepost door: tobe (IP gelogd)
Datum: 12 June 2009 18:03

:SIk heb ook een babymus gevonden en ik heb hem nat kattenvoer en meelwormen(kop af) gegeven.
Maar de mus is volgens mij half verlamd want hij kan zijn kop niet rechthouden en de vleugel en de poot langs 1 kant werken niet(td)

Re: baby mus gered?!
Gepost door: akyuz sukur (IP gelogd)
Datum: 21 June 2009 18:40

ik heb thuis twee katten, een van de katten had een baby mus gevangen ik heb dat mus nog tijdig kunnen redden.
maar nu zit ik met die baby mus,het kan een beetje vliegen maar nog niet goed.
Ik weet niet wat ik het te eten moet geven
Ik wik graag wat raad hierover

Baby mus...
Gepost door: fiona (IP gelogd)
Datum: 23 June 2009 22:12

Ik heb daarnet 2 baby musjes gevonden die er duidelijk erg aan toe waren... eentje is daarnet in mn hand gestorven, maar de andere leeft nog... WAT KAN IK DOEN OM ZE IN LEVEN TE HOUDEN?
Het is al voorbij 10 savonds...dus geen winkels meer open of dierenartsen beschikbaar... help

Re: Baby mus...
Gepost door: fiona (IP gelogd)
Datum: 23 June 2009 22:40

fiona Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb daarnet 2 baby musjes gevonden die er
> duidelijk erg aan toe waren... eentje is daarnet
> in mn hand gestorven, maar de andere leeft nog...
> WAT KAN IK DOEN OM ZE IN LEVEN TE HOUDEN?
> Het is al voorbij 10 savonds...dus geen winkels
> meer open of dierenartsen beschikbaar... help

Te laat...2de is overleden :o( we hebben geprobeerd...

Musje gevonden
Gepost door: Marlies Brander (IP gelogd)
Datum: 24 June 2009 19:18

Hee,

Ik moest vanmiddag naar gym. Ik en mijn vriendinnen vonden een jong musje midden op de weg! Het ging niet aan de kant voor auto's.
Dus snel erheen en opgepakt. Toen heb ik 'm later meegenomen naar huis en een hele mooie kooi gemaakt.
Maar hij wil niet eten.. de vriendin van m'n vader zegt dat je 'm op de snavel moet tikken, zodat z'n bekje open gaat.. Maar dat doet ie niet. Wat kan ik het beste doen om 'm te voeren?

Reactie in email graag

Gepost door: lobbie (IP gelogd)
Datum: 27 June 2009 14:52

hey
wat eten kleine musjes help me now.

xxx

Gepost door: anoniempje (IP gelogd)
Datum: 15 July 2009 22:02

Hallo,

Vanmiddag zat er een klein musje op onze inrit (hij zat schuin met zijn hoofdje en draaide de hele tijd rondjes). Ik heb hem laten zitten en na een tijdje in de voortuin gezet met een beetje water en brood. Toen ik net terug kwam zat hij/zij nog steeds op dezelfde plek. Ik heb hem mee naar binnen genomen en in een doos gezet met een handdoek, blaadjes en wat water. Hij lijkt erg moe. Als ik hem probeer te voeren met een pincetje en wat nat brood eet hij wel wat maar blijft vervolgens weer heel stil zitten, je hoort het ook niet fluiten. Ik denk dat hij ergens tegenaan is gevlogen.

Wat moet ik doen?

Ik hoop dat hij er weer bovenop komt.

Liefs,
xx

Gepost door: vanessa (IP gelogd)
Datum: 16 July 2009 08:29

ik heb eergister ook een jong musje gevonden hier in de tuin
hij staat nu binnen in een kooitje en doet het heel goed
ik geef hem meelwormen en eivoer met bambix met melk
je moet het op een pipetje doen en dan een aanvliegbeweging maken net als de moeder ,als het goed is doet hij zijn bekje dan open en kun je hem eten geven
kost wat oefening hoor maar de aanhouder wint
succes

Gepost door: Ann (IP gelogd)
Datum: 13 September 2009 20:27

De kat van de buren heeft mij deze morgen (heel fier ...) een nog levende mus gebracht. Het diertje is gekwetst aan 1 vleugel en heeft de hele namiddag in en rond de tuin rondgesprongen en geprobeerd om op te vliegen. Momenteel kan het maar met 1 vleugel fladderen.
Nu zit het in een kooi met eten en drinken om op krachten te komen, in mijn tuinhuis.
Heeft iemand een idee hoelang dit zou duren voordat die mus terug hersteld is ? Als het maar een paar dagen is, kan ik die mus beter een paar dagen op krachten laten komen en dan terug loslaten...
Ik weet niet direct waar vogelopvangcentra zijn in de buurt ... (BelgiŽ)
Zomaar vrijlaten is geen optie want er lopen teveel katten in de buurt rond.

Gepost door: Ann (IP gelogd)
Datum: 14 September 2009 07:54

Ben deze morgen eerst en vooral gaan kijken, maar het vogeltje heeft het niet gehaald, jammer genoeg. Waarschijnlijk inwendig ook kwetsuren ... 't Was het proberen waard ....

wat moeten jongen mussen eten
Gepost door: amk (IP gelogd)
Datum: 29 May 2010 20:26

we zagen onze poes met 2 jonge mussen aankomen 1 ervan eet niet we gaven ze eerst wormen en rupsen nu geven we ze gemalen vogelvoer maar we weten niet wat me geven.

Gepost door: ik (IP gelogd)
Datum: 19 July 2010 08:47

Heb zo juist een jonge mus gevonden eerst rustig in de bosjes gezet maar ze bewoog niet:( Toen dacht ik bel de dieren ambulance.. en ze komen er aan..

ik heb weer een goede daat verricht!

Groetjes

Gepost door: ik (IP gelogd)
Datum: 19 July 2010 10:22

De mus is opgehaald..:D En gaat het wel redden zeiden ze:D

Liefss

Gepost door: coodje (IP gelogd)
Datum: 27 July 2010 16:49

ik heb een hel jonge mus gevonden..denk uit het nest gegooit.....want moeder zit wel bij de andere jongen...hij heeft zijn koppie scheef geef hem eten en drinken .terwijl hij het zelf niet kan...wat moet ik doen.....?Ik denk dat hij een beroerte heeft fegad...

Pagina's: 12Volgende
Huidige pagina: 1 van 2

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas