ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige12345
Huidige pagina: 5 van 5
2 dode koolmeesjes
Gepost door: stiegelis (IP gelogd)
Datum: 02 July 2015 19:39

Bij mij op balkon staat een vogelhuisje, vrouwtje heeft 6 koolmeesjes uitgebroed. Vandaag was het erg stil en toen ik ging kijken lagen er 2 dode koolmeesjes en vier zijn uitgevlogen. heb het direct weggehaald en opgeruimd. nu kwam vanavond het vrouwtje kijken. en werkelijk het leek of ze huilde. had de vogeltjes misschien niet weg moeten halen.

Re: jonge koolmees Aangevallen door roofvogel
Gepost door: Gemma (IP gelogd)
Datum: 07 August 2015 21:08

Ik heb een koolmeesje gevonden die is aangevallen door een roofvogel,
Het koolmeesje heeft geen wondjes maar wel een verlamd pootje en soms een soort spastische aanval. Ik voer hem nu water met een klein spuitje maar het helpt niet heel goed. Zn situatie blijf het zelfde en hij wilt niet eten. Ik heb kleine zaadjes en een wormpje geprobeert maar niks wil hem laten eten.
Ik ben bang dat hij vanacht nog dood gaat en ik ben nu al etg gehecht met het arme beestje ,wil iemand helpen reageer zo snel mogenlijk

Re: jonge koolmees uit nest gevallen
Gepost door: Lovebirds (IP gelogd)
Datum: 13 February 2016 15:19

Kleine vogels geen pinda's geven wel speciale pindakaas voor vogels of bellen naar dierenwinkel k heb ook al es een eitje gevonden maar het is niet gelukt om t uit te broeden JE MAG KLEINE VOGELS GEEN WAT ER OF MELK GEVEN!!!!

Re: Jonge koolmees gevonden
Gepost door: Anoniempje (IP gelogd)
Datum: 13 February 2016 15:57

GEEN MELK OF WAT ER GEVEN EN ALS JE EEN VOGEL VINDT, TERUG IN HET NEST ZETTEN OF NAAR EEN SPECIALE OP VAN BRENGEN

Re: 2 dode koolmeesjes
Gepost door: Anoniempje (IP gelogd)
Datum: 13 February 2016 15:59

Zo erg... Je weet toch zeker dat ze dood waren? Misschien kun je een knuffelt erin leggen dat troost haar misschien

Gepost door: Stijn (IP gelogd)
Datum: 07 June 2016 19:44

Hallo, wij hadden een vogelhuisje gekregen en buiten neergezet voor het huis om later op te hangen. Een tijd later zat er al gelijk een nest met eitjes in. Weer een tijdje later hebben we er kleine (ik denk) koolmezen in gezien. Een stuk of 5. Het leek ons geen geschikte plaats voor het vogelhuisje met kleintjes, maar ook niet handig om te verplaatsen, nu hebben we het huisje iets verhoogd zodat het 5cm van de grond staat. Het staat ook nog tegen het huis aan.
Het is heel leuk om te zien dat de moeder de hele dag door de tuin vliegt om eten te brengen en we zien hem ook steeds bij het huisje. Soms zien we hem bij het huisje, dan schrikt die van ons en gaat die in het boompje iets vederop zitten. We proberen haar zo min mogelijk te storen maar het huisje zit 2 meter naast de buitendeur.

Iemand nog tips?

uit nest gevallen
Gepost door: Antoinette (IP gelogd)
Datum: 27 October 2016 09:08

ik vond vandaag een koolmeesje op de grond. hij drinkt wel een beetje. ik geef hem met een spuitje met water er in. maar hij beweegt alleen een beetje met zijn hoofd en vleugels wat moet ik doen????

Gepost door: Hyke Brinkmann (IP gelogd)
Datum: 26 May 2017 22:22

Hoi!

Ik heb vandaag een (vermoedelijk) koolmeesje gevonden. Ik denk dat het uit het nest is gevallen. Kon geen nest vinden. Vandaag heb ik het vogeltje regenwormen en (nat) eivoer gevoerd. Is dit goed of hebben jullie iets beters?😊 Breng het liever niet naar de opvang aangezien ze daar ook maar gevangen worden gehouden.....

Gepost door: s (IP gelogd)
Datum: 28 June 2017 11:43

hallo, ik heb hier nu een jong koolmeesje, mag deze ook brinta eten?
of. moet ik hem echt insecten geven?

Jong koolmeesjes achter gebleven in nestje. Moeder nergens te zien
Gepost door: Petra (IP gelogd)
Datum: 24 May 2018 18:47

Zo zielig jong koolmeesjes is denk ik achter gebleven in nestje. De rest is uitgevlogen en moeder is ook nergens te zien. Zit hele tijd te tjiepen. Keek ff door het raampje en zit vlak voor het raampje naar buiten te kijken. Wat moet ik doen met dit arme beestje? Heeft iemand een tip?

Gepost door: Kolmees (IP gelogd)
Datum: 01 June 2018 21:18

Dankjewel voor het goede advies xxx
Ik ga het zeker proberen met kittenvoer

Gepost door: ROMAN Catholic (IP gelogd)
Datum: 29 July 2018 23:07

Hallo
Dit is om het algemene publiek te informeren dat de rooms-katholieke christelijke organisatie een financiŽle kans heeft geopend om mensen in noodhulp te helpen, zoals financiŽle hulp. Dus als je financiŽle problemen hebt of als je een financieel probleem hebt, en je hebt geld nodig om een eigen bedrijf te starten, of je moet je rekeningen betalen, met een lange en korte duur naar keuze met een lage rente op 2% per annulering voor individuen en bedrijven. Neem vandaag nog contact met ons op per e-mail. Adres: (romancatholic19@gmail.com) De Bijbel zegt (Lukas 11:10) Voor iedereen die vraagt ontvangt; degene die vondsten zoekt; en voor degene die klopt, zal de deur worden geopend. Dus mis deze kans niet, omdat Jezus dezelfde is gisteren, vandaag en voor altijd. Alsjeblieft, dit is voor serieus gezinde en Godvrezende mensen Ontvang onze oprechte groeten van de rooms-katholieke christelijke organisatie, neem vandaag nog contact met ons op via deze e-mail: (romancatholic19@gmail.com)

Pagina's: Vorige12345
Huidige pagina: 5 van 5

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas