ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige12345Volgende
Huidige pagina: 3 van 5
Good info
Gepost door: Pharmd17 (IP gelogd)
Datum: 01 March 2011 20:15

Hello! edfcgec interesting edfcgec site!

Jonge koolmeesjes en moeder of vader koolmees
Gepost door: Danielle (IP gelogd)
Datum: 01 May 2011 18:33

Hallo,

Ik heb een dringende vraag: onze kat kwam net met een koolmees aanzetten die voedsel aan het zoeken is voor de jonge koolmeesjes die in ons vogelhuisje in de tuin zit maar hij heeft een wond aan zijn vleugel nu hebben we hem in een doosje gedaan maar wat kan ik hem of haar nu eten geven? het is zondag dus ik kan ook geen wormen ofzo halen.
Ik denk ook dat de jongen nu geen eten krijgen omdat ik de andere (vader of moeder) niet zie misschien is die ook gepakt. Wat moet ik met de moeder of vader doen en wat met de jongen?

één overlevende uit een nest
Gepost door: Marcel (IP gelogd)
Datum: 14 May 2011 17:34

In onze tuin hebben we een vleugel (van de moeder) en drie jongen gevonden, van de drie leeft er eentje nog, kunnen we die zelf in leven houden (het is nu zaterdag en de winkels zijn dicht) of wat is een ander opvangadres ?

Marcel

X(

Re: jonge koolmees uit nest gevallen
Gepost door: Anos Azizi (IP gelogd)
Datum: 16 May 2011 15:43

ja!
precies! precies hetzelfde wat er met mij gebeurd is
ik heb een heeeeeeeel klein sgattig koolmeesje gevonden toen ik ui school kwam ik weet niet wat ie moet eten .. ik weet het echt niet! mijn zus zij zo van:pak een haar dinnges uhhmhm hoe heet dat? zon ding van vrouwen , dat ze hun haar weghalen, zo iets dan met brood ging ze toen zo van:"ze pakte dat ding ze pakte een stuk brood ze pakte mijn hand en legte dat beesie op mijn hand en ze ging met dat ding op het brood toet was het een heel klein stukje, toen gaf ze dat koolmeesje eten, maar ik dacht van ooohhh Layli toch
ik pakte een schep en toen ging ik graven, graaide een wurm uit de grond en deet met dat ding boven dat koolmeesje en gaf hem zo eten.

Gepost door: hallaloewja (IP gelogd)
Datum: 18 May 2011 18:09

ik heb vandaag een koolmeesje gevonden (DOOR MIJN KAT)
ik geef hem eten (nitribird) en ze poept al goed enz
ze loopt goed en doet goed haar snafeltje open als ik eten wil geven.
ik wil heb heeeeel graag zelf opvoeden
maar wat heb ik nog meer nodig?
x

2 koolmeesjes zuin uitgevlogen, 2 andere liggen dood in nest
Gepost door: els (IP gelogd)
Datum: 19 May 2011 18:27

Vandaag zujn er 2 koolmeesjes uitgevlogen, andere 2 liggen dood in het nest.
kan het zijn dat de sterkste overwinnen?
Dus dat die 2 hebben voorgedrongen toen ze eten kregen.
Wij hebben met veel plezier de ouders af en aan zien vliegen met rupsjes of i.d., eten hebben ze echt voldoende gehad.
Kan het ook zijn doordat mijn kat af en toe buiten is geweest en de ouiders niet op tijd eten hebben kunnen geven?

2 koolmeesjes zijin uitgevlogen, 2 andere liggen dood in nest
Gepost door: els (IP gelogd)
Datum: 19 May 2011 18:28

Vandaag zijn er 2 koolmeesjes uitgevlogen, andere 2 liggen dood in het nest.
kan het zijn dat de sterkste overwinnen?
Dus dat die 2 hebben voorgedrongen toen ze eten kregen.
Wij hebben met veel plezier de ouders af en aan zien vliegen met rupsjes of i.d., eten hebben ze echt voldoende gehad.
Kan het ook zijn doordat mijn kat af en toe buiten is geweest en de ouders niet op tijd eten hebben kunnen geven?

Re: Re Jonge koolmeesjes dood in nest
Gepost door: hillie van veen (IP gelogd)
Datum: 19 May 2011 20:17

weet je misschien heb je zo,n lekker vetbolletje in de tuin hangen ,maar dat is dus niet goed daar gaan de ouders de jonkie,s mee voeden en stikken ze !

Gepost door: Rowena (IP gelogd)
Datum: 23 May 2011 11:06

Mijn kinderen en hun vriendjes kwamen dus gisteren met een jonge koolmees thuis en ik heb meteen een oude vogelkooi gepakt zelf heb ik al vogels maar dan valk en een agaponis maar goed het vogeltje was dachten wij alweer weg de kids waren meteen rupsen zoeken maar helaas koolmeesje weg dachten we niet dus ik vond hem later terug op me tuinhuisje me man heeft hem gepakt want hij was te zwak om weg te vliegen ik zag meteen aan zijn bekkie dat het nog een jong was wij zijn meteen dorp in gegaan en kwamen bij de dieren winkel de kakatoe die gaf mij het advies om hem meelworm in stukjes te voeren en helpen met water dat doe ik via een pincet hij heeft de nacht overleeft en eet goed hij is nog niet klaar om zelf te gaan vliegen en eten te zoeken dus blijft hij hier tot hij dat wel kan en gaat doen dat test ik zo af en toe om wat op de bodem neer te legen om te kijken of hij eet dat doet hij nu nog niet
dus mijn advies is als je een kool meesje vindt ga naar een dieren winkel en haal meteen meelworm je moet wel de kop van de meelworm stuk maken anders prikt hij een gaatje in de krop misschien dat vinders hier wat aan hebben ik heb er erg veel aan en ik voer hem om het uur nu maar wil ook nog wel eens wachten tot hij piepen gaat dan heeft het dus honger ik heb ook rupsen en die bied ik hem ook aan veder is het gewoon afwachten zegt de dierenarts maar in zover doe ik het goed

Koolmeesjes
Gepost door: (IP gelogd)
Datum: 23 May 2011 17:42

Er waren 6 jongen al 14 dagen in t vogel kastje werden nog steeds gevoed n dag later hoorden we geen gepiep meer ik ben gaan kijken en vond 6 doden jongen hoe kan dit.

koolmees keert terug naar nest
Gepost door: Tiny van der Kooij (IP gelogd)
Datum: 23 May 2011 23:45

Zaterdag zijn de koolmezen uitgevlogen, en zondagavond heb ik de nestkast schoongemaakt, laten drogen en teruggehangen.
Vandaag zag ik een van de ouderkoolmezen iedere keer in de nestkast kijken en weer wegvliegen.
Waarom zou hij/zij dat doen?

Re: Koolmeesjes
Gepost door: panasa (IP gelogd)
Datum: 24 May 2011 08:45

Sorry , verkeerde discussie

Gepost door: cocoroco (IP gelogd)
Datum: 26 May 2011 11:36

Breng gevonden (jonge) volgens aub naar een vogelasiel. Het zelf opvoeden van kleintjes, hoe leuk ook gaat vaak fout. Dit door verkeerd voer, niet weten wanneer te voeren ed. Ook zijn de vogeltjes nadien vaak te tam om goed te kunnen overleven in het wild.

Bovendien ben je in overtreding, voor het houden van wilde dieren is een speciale vergunning vereist.

Dus heb je het beste voor met de dieren, breng ze naar een daarvoor bestemd opvang adres waar ze de deskundige zorg krijgen die ze verdienen.

Coco

Gepost door: romy (IP gelogd)
Datum: 26 May 2011 15:47

hallo ik ben romy en ik heb een jong koolmeesje gevonden maar ik weet niet wat ik moet doen!! hij piept de hele tijd! ik heb hem nu buiten laten staan zodat die misschien zijn moeder terug vind! ik vind het heel zielig en ik wl niet dat die overlijd want het is z'n sgatje!

xx romy

Jonge merel
Gepost door: Tjitske (IP gelogd)
Datum: 27 May 2011 09:23

Hallo allemaal

Ik had een vraagje aan jullie.
Mijn moeder heeft dinsdag middag een jonge merel gevonden. Met een gebroken pootje, dus hebben we hem in huis genomen. nu was mijn vraag hij heeft gister om 6 uur zijn laatste voeding gehad, maar nu wil die niet meer eten om dat de vogel door krijgt dat ie nog op zijn ene pootje kan staan. Wat kan ik nu het beste doen?

Groetjes Tjitske

Jonge merel gevonden die nu niet meer wil eten!!!!
Gepost door: Tjitske (IP gelogd)
Datum: 27 May 2011 09:25

Hallo allemaal

Ik had een vraagje aan jullie.
Mijn moeder heeft dinsdag middag een jonge merel gevonden. Met een gebroken pootje, dus hebben we hem in huis genomen. nu was mijn vraag hij heeft gister om 6 uur zijn laatste voeding gehad, maar nu wil die niet meer eten om dat de vogel door krijgt dat ie nog op zijn ene pootje kan staan. Wat kan ik nu het beste doen?

Groetjes Tjitske

Gepost door: pat (IP gelogd)
Datum: 01 June 2011 22:41

Hoi
Onze kat kwam vandaag met een jong vogeltje aanzetten.
Het diertje is, zo op het oog, niet gewond.
Geen idee wat het is. Vliegen kan hij wel al.
Wanneer kan ik hem het beste weer vrij laten?

eitje gevonden
Gepost door: lotte de boer (IP gelogd)
Datum: 03 June 2011 16:27

hallo

ik heb een dag geleden een koolmees eitje gevonden
hij was nog warm ik ben 12 jaar en ik heb het tegen mijn vriendinnetjes (buurmeisjes) vertekt en we hadden al een club de whhd (wij helpen hopelosen dieren) maar we durfen het niet te vertellen want lnders moet ie weg we hebben nu in een minni kas met wol en stro en we hebben er een soort knuffel opgelegt ik probeer zo veel mogelijk info. te vinden maar vogens mij leeft het nog want we hebben er met eeen zeklamp op geschnen en we zegen een vormpje maar ik wou even om nog meer hulp vragen

groetjes een hopeloos meisje:S

p.s de outen komen om dat ik dislecties ben

Jong musje uit nest gevallen
Gepost door: Frances (IP gelogd)
Datum: 05 June 2011 21:06

Beste mensen bij ons is een kleine mus ergens uit een nest gevallen...nu wilden wij hem graag helpen.
Alleen weten we niet wat we het diertje te eten moeten geven. Zelf heb ik wat brinta aangemengd met wat water..heeft hier wel wat van gegeten. Zou het mogelijk zijn om het beestje in een wat warmere omgeving te kunnen zettten en hem zelf groot proberen te brengen...heeft iemand wat tips voor ond...bijvoorbaat dank

Gepost door: rita (IP gelogd)
Datum: 06 June 2011 11:21

hallo. ik heb sinds gisteren een klein vogeltje onder en lampje liggen om warm te houden. ik denk een koolmeesje. is allen universeel voer voldoende om het groot te brengen en hoe vaak moet hij gevoerd worden. gr rita

Re: jonge koolmeesjes in het nestje
Gepost door: samantha (IP gelogd)
Datum: 21 June 2011 17:01

hoi wij hebben jonge koolmeesjes in ons nestjes we zien de moeder de hele tijd toen wel uit vliegen maar we hebben hem een paar dagen later voor het raam aan getroffen meschien tegen het raam aa gevlogen zo als we denken aar dat doet er ook niet toe het is dood.De jonge koolmeesjes ziten nog in het volgop huisje en nu zien we er ook niks meer uit vliegen.Hoe kunnen we ze nu verder verzogen dat ze niet dood gaan en wel eten krijgen.Wat eten jonge koolmeesjes.:S

Gepost door: silvie (IP gelogd)
Datum: 11 July 2011 15:41

Werkt dit ook voor jonge mussen, het kattevoer? musje is ongeveer 3 weken oud

Gepost door: Rivka & Elise (IP gelogd)
Datum: 29 October 2011 15:15

Hallo,
Toen wij vanmorgen de hond gingen uitlaten zagen we opeens
een klein koolmeesje zitten maar deze kon niet vliegen en 1
van zijn vleugels is er voor het grootste deel af :S
ik heb zelf ook vogel (valkparkiet en aga)

Ik heb hem/haar nu in een kleine reisbox met een warmte lamp
en eten/drinken (gedroogde insecten en kracht/eivoer)
dierenwinkel raadde dat aan.

Het beestje wordt steeds levendiger en is steeds meer bezig
maar doordag het vleugeltje dus er bijna af zal hij.zij
dus niet kunnen vliegen dus ik blijf hem voeden/verzorgen
en hopen dat deze vleugels teruggroeien net als gewiekte vogels
het vogeltje zal waarschijnlijk uit het nest zijn gevallen
en toen in strijd zijn geweest met een andere vogel.

Waarschijnlijk redt ie t wel.
Groetjes

eitje gevonden van een merel
Gepost door: rozemarijn (IP gelogd)
Datum: 03 March 2012 13:28

hallo, ik heb laats een eitje gevonden en het blijkt dat het van een merel is,
er is maar (een) eitje en geen moeder ik wil het eitje graag zelf opvoeden en uit het ei laten komen.
maar hoe? ik wil hem heel graag opvoeden!
gr. rozemarijn

mag alsjeblieft een andwoord. schrijf terug alvast bedankt.

Re:een mussen ei hoe te verzorgen?
Gepost door: azhar (IP gelogd)
Datum: 03 March 2012 14:12

we hebben een kleine mus eitje gevonden niet groter dan 1 muntje van een euro maar hoe moet ik dsat eitje in leven houden en sterker nog hjoe moet ik het uitbroeden en hoe moey ik zien of dat ei nog in leven is help me pleas ik krijg echt een rotgevoel al s dat arm beestje dood gaat!:S:(

Gepost door: Rene (IP gelogd)
Datum: 05 April 2012 18:21

Hallo,
Ik heb 2 koolmees eieren in een broedmachine, maar ik weet de luchtvochtigheid niet.
Wie weet dat?.

Gepost door: daphne (IP gelogd)
Datum: 03 May 2012 09:43

ja wij hebben er ook 1 gevonden.
je moet brood nat maken en kleine stukjes geven als ie zijn bek open heeft.
dat hebben wij ook gedaan.
hij heeft de eerste nacht al overleeft(vannacht).

vriendelijke groet daphne (10jaar)

Re: nest koolmees gevonden
Gepost door: daphne (IP gelogd)
Datum: 03 May 2012 09:49

hoi,
wij hebben er ook 1 gevonden.
je moet brood nat maken en in kleine stukjes voeren als ie zijn bek open heeft.
hebben wij ook gedaan hij heeft de eerste nacht overleeft(vannacht).

vriendelijke groet daphne (10jaaar)

Gepost door: arnold (IP gelogd)
Datum: 10 May 2012 10:49

ik heb een jonge kool mees uit nest gevallen het had zijn ogen al open stond denk ik op het punt uittevliegen en de ouders kijken ook niet na hem om kan ik hem gewoon verzorgen en wat katte voer geven met pinzet of is deze te oud daarvoor ??? wie kan mij helpen alvast bedankt mvg arnold ik hoop snel iets te horen

Gepost door: rozemarijn (IP gelogd)
Datum: 13 May 2012 13:53

Hoi ik heb een dringende vraag als ik in het bos loop en dat is een kilometer fietsen van mijn huis dan kijk ik in de vogelhuisjes n een is de moeder van dood de eitjes zijn al uitgekomen en ik wil ze graag menemen en verzorgen maar ten eerste

- hoe neem ik ze mee?

en ik weet al wat ze eten en ik eb al een warmte lamp.

als je die boven ze schijnt en gewoon voert gaan ze dan niet dood of moet ik nog wat doen willen jullie alsjeblieft hier op antwoorden????/
gr. rozemarijn

Pagina's: Vorige12345Volgende
Huidige pagina: 3 van 5

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas