ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige12345Volgende
Huidige pagina: 2 van 5
Re: jonge koolmees uit nest gevallen
Gepost door: bart dehoevenare (IP gelogd)
Datum: 22 June 2008 13:03

probeer eens met een warmtelamp, als de temperatuur in het nestkastje effectief nog 27 graden bedroeg had de vogel hoogstwaarschijnlijk om de een of andere reden het nest net verlaten. PAS OP de eitjes zijn erg kwetsbaar, doe ze in een glazen potje met onderaan en rondom watjes en plaats dit onder de lamp. De temperatuur moet zo'n 34 ą 38 graden bedragen, doe de lamp om de drie kwartier ook eens uit, in de natuur verlaat de koolmees haar nest ook wel eens even. Als je gaat slapen kan je ze inderdaad (ook al is het wat raar) onder je oksel stoppen in een klein plastic doosje. Komen ze als het ei bevrucht is toch uit, voer ze dan KLEINE maden (geen water, de maden bevatten al vocht) en KLEINE STUKJES worm en blijf ze warm houden ( 20 ą 30 graden). Ik wens je veel succes toe met het grootbrengen van de koolmeesjes, doe er voorzichtig mee :)

Gepost door: stan (IP gelogd)
Datum: 19 July 2008 10:24

hallo wij hebben 4 kleine koolmeesjes die verlaten zijn door de moeder.
ze zijn in een trekker gevonden.
dus we hebben ze van mijn opa gekregen.
ik voer ze nu meelwormen is dat goed .
ze eten er grettig van.
bij voorbaat dank

Re: jonge koolmees gevonden
Gepost door: oortje en jari (IP gelogd)
Datum: 17 April 2009 17:12

ik heb een ei van koolmees zonder ouders wat moet ik doen als hij uitkomt

Gepost door: rozan (IP gelogd)
Datum: 11 May 2009 17:14

ik weet het!
insecten

zoek de koolmeesjes
Gepost door: rozan (IP gelogd)
Datum: 15 May 2009 19:21

heeeeeeeey
ik heb een eitje op de grong gevonden van een koolmeesje.
maar nu heb ik een vraag aan jullie wat zouden jullie er mee doen?:S
ik hoor het nog wel maar het zou echt tof zijn als jullie een ideen hadden(tu)(tu)(tu)(tu)

doei(:P)(:P)(:P)(:P)(:P)

Gepost door: kimmeke (IP gelogd)
Datum: 15 May 2009 21:53

ik ben vader geworden van 6 pimpelmeesjes uit de rolluikkast. deze nacht slapen ze bij mij. hoe moet ik ze te eten geven want ze piepen mij steeds wakker...

Gepost door: Mae (IP gelogd)
Datum: 18 May 2009 07:52

hoi ik heb een koolmeesje gevonden een kleintje nog ..
zijn nestje was nergens nestje vinden enzo.
maar nu doet hij zijn bekje niet open als ik hem eten geven .
HELP! wat nu .?

nest van zes jonkies verlaten
Gepost door: monique (IP gelogd)
Datum: 19 May 2009 21:03

Hallo,

gisteren vlogen pa en ma koolmees nog heel de tijd op en aan. Vanochtend (voor dat we gingen werken) hebben we ze niet gezien. Vanavond ook niet, we zijn bang dat ze het nest hebben achtergelaten, maar het zijn nog piepjes, misschien 1wk oud, misschien nog niet eens.

ze zitten alles zes gewoon nog in t huisje, hoelang kunnen ze zonder eten? en wat kunnen we ze geven, spuitje wordt lastig. omdat ze nog in het huisje zitten.

graag tips, advies.

Gepost door: robin (IP gelogd)
Datum: 21 May 2009 18:37

geef een vogel nooit melk, want heb je wel eens een vogel aan een koeienuier zien drinken?;)
voor veel vogels is melk giftig

Gepost door: romain (IP gelogd)
Datum: 22 May 2009 16:02

Hallo,
vanmiddag kwam ik thuis en vind ik een klein koolmeesje bij de dakgoot ik heb hem een uurtje laten ziten en heb dat uur ook ernaar gekeken moeder kwam niet opdagen helaas de katten wel ik heb het beestje snel gepakt en nu vraag ik mij af wat het eet, ik geef hem universeel voer wat hij heerlijk vind! eet het hiernaast nog wat? alvast bedankt!

groetjes,
romain

Re: jonge koolmees achtergelaten door de rest
Gepost door: Esther (IP gelogd)
Datum: 23 May 2009 20:50

hoi, wij hebben een jong koolmeesje in het vogeslhuisje. de rest is weg gevlogen maar dit volgeltje durfde niet. We willen het vogeltje voeren maar we weten niet wat ze eten?

Gepost door: Demi (IP gelogd)
Datum: 25 May 2009 10:47

Ik heb vandaag een koolmeesje in de tuin gevonden, alle 4 vogeltjes waren al uitgevlogen. Die waren al groot en volgroeid, dit vogeltje deed ook een poging tot vliegen, maar is nog veel te klein. En de veren zijn nog lang niet volgroeid. Het krioelt van de katten. Ik kon het niet maken om hem te laten zitten.

Hij maakt het nu goed, hij slaapt goed en is niet schuw. Wat kan ik het beste te eten geven ?

Heel veel van jullie hebben het over honden voer. Dat had nooit in me op gekomen.
En drinken ze ook water ?

Groetjes,

Demi en Mees

Gepost door: jero (IP gelogd)
Datum: 26 May 2009 10:28

vemorgen kwart over 8 heb ik een koolmeesje gevonden hij rolde over straat heen ik heb hem megenomen naar huis om hem op tewarmen daarna heb ik hem terug gebracht waar ik hem heb gevonde meschien kwam ze moeder hem halen om kwart voor 10 ben ik terug gegaan en zat het koolmeesje precies op de zelfde plek toen ik hem achterliet toen ik me hand naar het koolmeesje de sprong die op me vinger en ik heb hem in een doek gewikkeld en terug naar huis gemomen ik heb hem in een kootje gedaan met een schoteltje melk en hele kleine stukjes bruin brood hij zit nu in een bakje met watjes om hem warm te houden heeft iemand enig iedee wat ik hem eten moet geven

p.s hij heeft al veren en is al best groot maar vliegen doet ie niet

M.V.G jeroen

Gepost door: didi & alicia (IP gelogd)
Datum: 31 May 2009 18:55

Wij hebben vanmiddag een klein koolmeesje gevonden op straat. hij werd aangevallen door een kraai.
We hebben hem nu in een kooitje gedaan met wat veertjes en nog stro enzo...
maar we hadden nog wat vraagjes:

1. Wat moet hij eten?
2. Wat drinkt hij?
3. Hoe krijg je zijn bekje open?
4. Hoeveel moet hij eten?
5. Hij heeft een wond aan zijn oog en onder zijn vleugel wat moeten we daarmee doen?
6. Kan hij later dan nog terug naar buiten of moet hij bij ons in huis in de kooi blijven (vinden wij geen probleem)

Als je daar iets van weet stuur het dan a.u.b naar didibakzeyl@hotmail.com]

Alvast super erg bedankt

en uitgekomen ei
Gepost door: stan (IP gelogd)
Datum: 07 June 2009 21:39

hallo
ik heb een ei gevonden en die is uit gekomen maar zijn moeder is nergens te bekennen.
en ik weet niet wat voor soort vogeltje het is.
het is zwart van kleur en het begin van de snavel is rood en de rest van de snavel is geel.
en een andere vraag is wat moet ik hem te eten moet geven.
heeft u tips stuur deze tips dan naar dit email adres stan.buur@hotmail.com

m.v.g

stan

Gepost door: anoniem. (IP gelogd)
Datum: 09 August 2009 19:23

hallo,

wij hebben een jong vogeltje met een moeder gevonden. het jonge vogeltje kon niet vliegen. de buurvrouw heeft het jonge vogeltje opgepakt en in onze tuin gezet. maar nu eet het jonge vogeltje niet meer van zijn moeder want hij doet zijn bek niet meer open. hoe kunnen we ervoor zorgen dat hij zijn bekje weer open doet. en als dat niet kan wat moeten we hem dan voeren?

Gepost door: olivier (IP gelogd)
Datum: 22 April 2010 17:00

wij hebben .. sam floris olivier een vogeltje gevonden zo klein dat hij nog rolze is en geen haar heeft
wij willen weten wat we moeten doen
wij hebben hem nu ik een klein nesje met veertjes en een handoek er over heen
e-mail me zoo snel mogelek trug

nestje koolmezen zonder ouders
Gepost door: Andrea (IP gelogd)
Datum: 25 April 2010 21:48

Hoi,

Ik heb nu voor het derde jaar een nestje koolmezen in mijn inpandige brievenbus. Het is tot op heden altijd goed gegaan, maar nu maak ik me een beetje zorgen.
De eitjes zijn waarschijnlijk vandaag uitgekomen en ik heb de ouders niet zien voeren.
Wat te doen?

Help!

Re Jonge koolmeesjes dood in nest
Gepost door: (IP gelogd)
Datum: 05 May 2010 10:29

Gisteren vloog mamma koolmees nog op en aan om haar jonkies tevoeren,
hoorde hen ook nog steeds hard piepen en vanmorgen was het heel stil zag
moeder koolmees niet meer en het was verdacht stil in eerste instantie dacht
ik dat ze uit gevlogen waren maar toen ik in nest kastje keek waren alle
zes koolmeesjes dood.Vraag weet iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen
zijn.Kan het aan de tempratuur liggen?

koolmees van kat gered
Gepost door: jojotjeeeeeeee (IP gelogd)
Datum: 12 May 2010 21:38

heey...
ik heb vanochtend een koolmeesje uit de bek van mijn kat gered, het koolmeesje ging leren vliegen maar het stortte neer en toen pakte mijn poes emm... ik ga morgen naar het bos brengen maar ik weet niet of hij dat wel overleefd... hij heeft al zonn 10 uur niet gegeten:(

dus en ik weet niet wat hij meestal eet:S

Gepost door: bas (IP gelogd)
Datum: 18 May 2010 15:34

Aan sanne:
Geef een vogeltje NOOIT brood en melk! probeer het met geweekte hondenbrokken in water met een beetje kuikentjes voer. Dat werkt helemaal goed!
Ik heb nu een klein boomklevertje gevonden en hij doet het erg goed op mijn mixje.

Aan aminam:
nee dat kan geen kwaad.
10 min zonder warmte kan nog, langer niet!

Gepost door: sem (IP gelogd)
Datum: 28 May 2010 16:44

hallo ik heb een koolmeesje gevonden en ik weet niet wat ik moet voeren.
hij roept om hulp bij zijn moeder.
die geeft hem toch te eten hopen dat hij het overleeft

Re: nest koolmezen....
Gepost door: resa (IP gelogd)
Datum: 02 June 2010 16:41

we hebben net een nest met 8 jonge koolmeesjes gevonden. de moeder is nergens te bekennen, en ik vraag me af wat we ze te eten moeten geven. zou iemand een lijsje voor ons kunnnen maken? dat zou erg handig zijn. hoop dat ze het halen.
groeten resa en lieke

Koolmees uit het nest gevallen.
Gepost door: Maran B. (IP gelogd)
Datum: 11 June 2010 00:04

Hallo,

Mijn vriend heeft deze avond een Koolmeesje gevonden die uit het nest was gevallen. De moeder is waarschijnlijk dood want die was nergens te bekennen, en het nest waar de Koolmees uit is gevallen, lagen al 5 overleden in. Ik heb het diertje nu overgenomen van mijn vriend. Hij geeft af en toe aan om wat te willen eten maar maakt daar geen geluid bij. Nu is het onderhand bijna nacht, en ik heb morgen wel gewoon mijn dagelijkse ding te doen. Mijn vader zou het de uren dat ik weg ben over kunnen nemen want die heeft er wel een goede ervaring mee. Mijn vraag is nu: Wat moet het diertje eten? Ik had ergens gelezen over een soort poedermix, maar goed de winkels waren al dicht dus ik dacht eraan om zoiets morgen te gaan halen. Ik voed het diertje nu met wat geprakt puppyvlees. Daar zaten aardig wat vitaminen in las ik. Is er ook nog voorkeur voor de omgeving van het dier? Om de hoeveel uur moet het snachts eten hebben om weer wat aan te sterken? Ik dacht zelf aan om de twee uur, is dat voldoende?

Voor de rest zou ik informatie over dit diertje, wat hij eet, wanneer hij weer uit kan vliegen etc. graag willen. Dus als iemand dit voor mij heeft zou dat geweldig zijn!

Alvast bedankt,

Maran en Gerwin.

Gepost door: Brenda Bodaar (IP gelogd)
Datum: 24 June 2010 14:43

Hallo,

Ik heb een jong koolmeesje gevonden 2 straten van waar ik woon. Het zat op het fietspad en vloog niet weg. Ik zag op dat moment ook even geen moeder koolmees in de buurt. Het vogeltje kan al een beetje vliegen en is ong. 4 cm groot (van snavel tot staart). Ik heb het vogeltje even mee naar huis genomen en het zit nu in de tuin. Er zijn hier veel katten in de buurt en ik was zelf bijna op het vogeltje gestapt.
Wat kan ik het beste doen? Het vogeltje terugzetten waar ik het gevonden heb (in de hoop dat de moeder koolmees het jong vindt) en met rust laten. Of beschermen en thuis opvoeden.

Nog tips voor opvoeden?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

BB

Gepost door: christi (IP gelogd)
Datum: 25 June 2010 10:14

wij hebben ook een jonge koolmees gevonden, eerder hebben wij ook al een spreeuw opgevoed, maar het klinkt raar, van dat geprakte kattenvlees in saus eten ze echt wel!

als het niet wilk eten moet je het snaveltje gewoon een beetje openhouden
gr. christimary Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik heb een dringende vraag wij hebben 4jonge
> koolmeesjes die verlaten zijn door de moeder wij
> willen ze graag opvoeden,maar wat moet ik doen als
> ze in de eerste instantie niet willen eten....we
> doen ons best met maaien voeren...ik hoop voor
> antwoord terug groetjes

Re: jonge koolmees dood
Gepost door: lina (IP gelogd)
Datum: 28 June 2010 15:25

onze kat kwam aangezet met een koolmeesje we gingen hem wormen voeren en dat was best moeilijk we hebben hem ook water gegeven en dat ging wel goed s'avonds hadden we heb in een katten kooitje gedaan en nogg proberen te voeren hij was nog een beetje aan het piepen maar sóchtens was hij dood.

hij had een bot door zijn borstkas dus ik denk dat het daar aan lag maar weten jullie hoe het komt?

Gepost door: MandyB (IP gelogd)
Datum: 07 July 2010 08:12

Bij mij is er ook een jong kolmeesje uit zijn nest gevallen, die op het dak zit. Hij is dus van flinke hoogte gevallen en loopt een beetje mank, en als ik in de buurt kom begint hij al helemaal te trillen.

Wat moet ik eraan doen?

Gepost door: Bart Eldak (IP gelogd)
Datum: 12 September 2010 22:44

Recept Griekse Koolmees
Bestrooi de koolmees met de kruiden.
Verwarm de olie in de hapjespan en bak hierin de koolmees rondom goudbruin.
Voeg alles toe behalve de pijnboompitten en sluit de pan.
Verwarm het geheel ca. 10 minuten en roer zo nu en dan alles los van de bodem.
Rooster de pijnboompitten in de aparte droge koekenpan.
Lekker met de gekookte pasta en Griekse fetakaassalade.
En klaar is uw koolmees.
Eet smakkelijk.

Gepost door: Raquel Drieserik (IP gelogd)
Datum: 13 November 2010 00:23

Recept Griekse Koolmees
Bestrooi de koolmees met de kruiden.
Verwarm de olie in de hapjespan en bak hierin de koolmees rondom goudbruin.
Voeg alles toe behalve de pijnboompitten en sluit de pan.
Verwarm het geheel ca. 10 minuten en roer zo nu en dan alles los van de bodem.
Rooster de pijnboompitten in de aparte droge koekenpan.
Lekker met de gekookte pasta en Griekse fetakaassalade.
En klaar is uw koolmees.
Eet smakkelijk.

Pagina's: Vorige12345Volgende
Huidige pagina: 2 van 5

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas