ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Koolmeesje op de grond
Gepost door: Michel Dekker (IP gelogd)
Datum: 15 June 2010 15:58

Hoi allemaal, ik heb daarnet een klein koolmeesje gevonden die piepend bij mij in de bosjes zat.
Ik heb hem van de grond op gepakt en mee naar binnen genomen, nu las ik op internet dat koolmeesjes op de grond verder gevoerd worden door hun ouders als ze het nest hebben verlaten en dat het eigenlijk normaal was dat hij op de grond zat.
Daarom heb ik hem maar weer terug gezet waar ik hem had gevonden.
Hij piept weer net zoals toen ik hem vond dus dat is goed, alleen zullen zijn ouders terug komen of niet omdat ik hem heb aangeraakt? Ik kan ook niet zien of ze terug komen voor hem.

Wat is het beste om nu te doen; hem gewoon laten zitten en hopen dat zijn ouders terug komen (kan dit dus niet checken) of hem weer terug oppakken en naar de dierenarts brengen oid?

Hoop dat iemand mij en het koolmeesje kan helpen
Alvast bedankt

Re: Koolmeesje op de grond
Gepost door: Koolmees.N.i.e.l.s (IP gelogd)
Datum: 19 June 2010 21:13

Recept Griekse Koolmees
Bestrooi de koolmees met de kruiden.
Verwarm de olie in de hapjespan en bak hierin de koolmees rondom goudbruin.
Voeg alles toe behalve de pijnboompitten en sluit de pan.
Verwarm het geheel ca. 10 minuten en roer zo nu en dan alles los van de bodem.
Rooster de pijnboompitten in de aparte droge koekenpan.
Lekker met de gekookte pasta en Griekse fetakaassalade.
En klaar is uw koolmees.
Eet smakkelijk.

Re: Koolmeesje op de grond
Gepost door: Mees (IP gelogd)
Datum: 19 June 2010 21:18

Michel,

Wat ik heb ervaren met koolmezen is dat ze het beste gewoon vrij kan laten in het wild.
Koolmezen zijn uitstekend in het vinden van andere koolmezen bij de lokale snackbar.

Ik heb zelf ook een keer een soortgelijke situatie gehad. Er zat een verwaarloosde koolmees bij mij in de tuin en ik vroeg aan hem waar hij vandaan kwam. Hij zij dat hij uit Pernis kwam en dat z'n oudere broer hem had geslagen met een gummiknuppel.
Ik had hem in eerste instantie een beetje perenwodka gevoerd, maar daar knapte hij niet van op. Toen gaf ik hem een aarbijenkoekje en dat was het laatste wat hij nodig had. Je moet wel oppassen als je een koolmees alleen in je huis laat. hij had al mīn bier opgedronken en mīn keuken vies gemaakt.

Hij fladderde met zīn vleugeltjes en was bijna klaar om te vertrekken. Hij kon de weide wereld weer in. Maar toen kwam mīn hond lassie en at hem op. Moraal van het verhaal, snuiven doen we allemaal.

Mvg,

Lexa.nl

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas