ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 12Volgende
Huidige pagina: 1 van 2
Dode koolmeesjes
Gepost door: Anne-Sofie (IP gelogd)
Datum: 02 February 2008 09:26

Hallo!
Wij hebben dit jaar een nestje koolmeesjes in het nestkastje gahad.
Een hele tijd leek er niets aan de hand, de ouders vlogen steeds heen en weer om voedsel te halen voor hun jongen, die we ook hoorden piepen.
Maar op een gegeven moment was één van de jongen het kastje 'uitgevallen', waarschijnlijk in de hoop dat hij al kon vliegen. De ouders hebben hem vanaf de grond verder verzorgd.
In de winter wilden wij het nestkastje openmaken om de resten van het oude nest eruit te halen, maar wat bleek? Er zaten zes dode, jonge koolmeesjes in...

Weet iemand of dit wel vaker gebeurt, of waarom?

Liefs, Anne-Sofie

Re: Dode koolmeesjes (verlaten nestje)
Gepost door: laura (IP gelogd)
Datum: 11 May 2008 20:51

Hallo

Dit gebeurt inderdaad wel vaker. Wij hebben nu ook een nestje in de tuin met koolmeesjes en we zagen de ouders steeds af en aan vliegen en daarbij de jongkies piepen. Maar vandaag en gisteren hoorden we ze de hele dag piepen maar we zagen de ouders niet meer vliegen. Toen hebben we actief op internet gezocht en er staat dat als de ouders niet tevreden zijn met het nestje ze het nestje verlaten. Ze brengen geen eten meer waardoor de jongen sterven. Anders zou het verspilde moeite zijn voor de ouders. Dus daarom hebben jullie ze waarschijnlijk dood gevonden. Maar hoe het zit met het vogeltje dat eruit is gevallen weet ik niet. Oh ja en die van ons voeren we gewoon af en toe bij uit medelijden met beestjes en zaadjes en water.

Zouden ze dat overleven?

Re: Dode koolmeesjes
Gepost door: jessica zinken (IP gelogd)
Datum: 29 May 2008 12:04

hoi , vanmorgen is een baby koolmeesje aangevlogen op het balkon,

het zit al goed in de veertjes en vliegt ook al een beetje ,, maar ouders nergens te bekennen.

ik wil het graag helpen , wat kan ik het beste voeren?
en hoe het beste verzorgen?

alvast bedankt voor reactie ,,

groetjes jessica

wordt mijn nesthok als slaapplaats gebruikt
Gepost door: Baukje (IP gelogd)
Datum: 13 April 2010 20:12

Eindelijk naar 20 jaar koolmeesjes in mijn nesthok.Ik zag het vrouwje steeds heen en weer vliegen met nest matriaal, maar nu zie ik steeds dat het mannetje haar om half 8 s avond naar het hokje breng en smogens om 7 uur weer op haalt en verder zie ik ze niet. Ik durf eigelijk niet te kijken in het nest vandaa de vraag.weten jullie hier wat van.

bedankt alvast en groetjes van mij
baukje

Gepost door: nabil (IP gelogd)
Datum: 02 May 2010 22:38

Hallo,
Ik heb allemaal jonkies gevonden ze hadden een nestje op mijn zolder.
Maar op een dag zag ik twee volwassen koolmeesjes dood liggen.
dus ik ging maar een dag wachten en er kwam maar geen vogel.
Dus ik die nestje gepakt maar nu weet ik niet hoe ik ze moet verzorgen.
Wat eten ze?
Als ze jong zijn.
Ze zijn geloofijk 2 weken oud.

Gepost door: Elly de Visser (IP gelogd)
Datum: 16 May 2010 13:09

Bij ons hebben de ouders Koolmees ongeveer 2 weken hun jongen gevoed en daarna stopte het gepiep. Omdat wij dachten dat ze uitgevlogen waren hebben we vanmorgen- na twee dagen stilte- het kastje geopend en daarin vonden we 5 dode koolmees jongen. Het viel ons op dat het onderin het nestje erg vochtig was, misschien condens van de warme lijfjes en het koude weer?
Het kastje is el zeker 5 jaar "bewoond" geweest en altijd hebben de jonkies het nestje vliegend verlaten. We hebben dit evenement zelfs 2 keer kunnen bekijken.

Gepost door: Marij Verhoeven (IP gelogd)
Datum: 21 June 2010 19:02

Ik had ook een nest met jongen. Vandaag zijn ze uitgevlogen. Ik heb het jammer genoeg niet gezien, maar ik vond het zo stil rond het nestkastje. Ik heb erin gekeken en er zat een dood vogeltje in. De rest was weg.

Gepost door: michke (IP gelogd)
Datum: 25 June 2010 11:49

Hallo,

Ik heb voor de eerste maal vogelkastjes hangen .
Dadelijk had ik er koolmeesjes inzitten.
Het was heel leuk om te zien hoe deze vogeltes op en af vliegen om
het kastje klaar te maken voor de jongen .
Maar nu zijn ze uitgevlogen en de kastjes zijn leeg.
Mag ik de kasjes zuiver maken voor volgend jaar of moet ik er alles in
laten liggen ?

GROETJES

Gepost door: Patje (IP gelogd)
Datum: 26 June 2010 17:40

hallo
Een kennis van mij heeft een koolmeesje gevonden
Dat beestje was zwaar verzwakt
Nu is mijn vraag mag je een koolmeesje in bezit hebben of is deze vogel beschermd
Hij wil geen risico nemen omdat hij zelf ook een voilere heeft en zijn vogels graag wilt houden
Kan iemand mij hier antwoord op geven

Gepost door: gisela van herrewaarden (IP gelogd)
Datum: 26 June 2010 18:31

goedemiddag

wij hebben gisteravond nog gezien dat de ouders van de koolmeesjes konstant aan het voeren waren.
vandaag echter zijn er geen ouders meer te bekennen. ze hangen in de volle zon, en ik hoor ze regelmatig piepen. kan ik ze zelf bijvoeden met ei en beschuit!! en hoe doe ik dit verder de rest van de dagen??? ze zijn ongeveer 1,5 tot 2 weken oud.

hopende snel wat van u te horen
groetjes
gisela

Re: koolmeesjes
Gepost door: gisela van herrewaarden (IP gelogd)
Datum: 26 June 2010 18:32

goedemiddag

wij hebben gisteravond nog gezien dat de ouders van de koolmeesjes konstant aan het voeren waren.
vandaag echter zijn er geen ouders meer te bekennen. ze hangen in de volle zon, en ik hoor ze regelmatig piepen. kan ik ze zelf bijvoeden met ei en beschuit!! en hoe doe ik dit verder de rest van de dagen??? ze zijn ongeveer 1,5 tot 2 weken oud.

hopende snel wat van u te horen
groetjes
gisela

Gepost door: Nels (IP gelogd)
Datum: 12 September 2010 22:45

Recept Griekse Koolmees
Bestrooi de koolmees met de kruiden.
Verwarm de olie in de hapjespan en bak hierin de koolmees rondom goudbruin.
Voeg alles toe behalve de pijnboompitten en sluit de pan.
Verwarm het geheel ca. 10 minuten en roer zo nu en dan alles los van de bodem.
Rooster de pijnboompitten in de aparte droge koekenpan.
Lekker met de gekookte pasta en Griekse fetakaassalade.
En klaar is uw koolmees.
Eet smakkelijk.

Gepost door: Mignon (IP gelogd)
Datum: 07 October 2010 04:30

Antwoord op dode koolmeesjes/ receptgriekse koolmees....

Ben je niet goed bij je hoofd Nels om een koolmees- recept uit te vaardigen .. Schande !!! of zeer vreemd gevoel voor bizarre humor , bléh !

dierenliefhebster
Mignon

Gepost door: Nels (IP gelogd)
Datum: 13 November 2010 00:26

Aan Dierenliefhebster / Mignon

Heeft u het recept wel eens uitgeprobeerd?
Het is echt een smaak explosie van zoet een beetje bitter.
Als u het geprobeerd heeft wilt u dit dan laten weten?
Ik hoop van u te horen.

xje
Nels

Gepost door: Kars (IP gelogd)
Datum: 13 November 2010 00:26

Beste Mignon,

Voor u is het fenomeen gekookte koolmees misschien een beetje gek, maar in Pernis is het een populaire delicatesse.

Gepost door: Ron Bakker (IP gelogd)
Datum: 04 May 2011 17:17

er zitten sinds kort koolmeesjes bij ons in de tuin maar vandaag zijn de vogeltjes aangevallen door een grote eckster hij heeft eentje opgegeten en sinds de aanval zijn de ouders niet meer terug gekomen wat moeten we doen

Zelf koolmeesjes grootbrengen
Gepost door: Lientje (IP gelogd)
Datum: 08 May 2011 14:36

We hebben een nestje van koolmeesjes in onze tuin ...
Er zaten 7 jongen in waarvan er 3 dood op de grond lagen !
De eerste dagen/weken zagen we de mama constant heen en weer vliegen om voedsel te brengen, maar nu zitten de jongen al de hele tijd te krijsen en zien we de mama niet meer !
We hebben de jongen nu uit het nest gehaald en ze zitten nu in een schoendoosje op onze kamer! We voeden ze met wormpjes en vliegjes de hele dag door en hopen dat ze het halen ! Als we zien dat ze er klaar voor zijn om uit te vliegen gaan we ze in het plaatselijke parkje loslaten ! We hopen dat het lukt, maar we kunnen maar proberen! De mama zien we niet meer dus de baby koolmeesjes zouden toch sterven in het nestje ! Is dit een goed idee denken jullie??

Gepost door: dries (IP gelogd)
Datum: 15 May 2011 10:30

hallo,

wij hebben een koolmees geonden die uit zijn nest is gevallen en we denken dat hij op sterven licht
weet jij wat we zouden kunnen proberen

Gepost door: loveya (IP gelogd)
Datum: 22 June 2011 15:45

heeey allemaal,

k heb nu een nestje met koolmeesjes in ons nestkastje, maar ze hadden wel negen koolmeesjes en er zijn er gister 3 dood gegaan en vandaag 1. er zijn er nu nog 5 eb k wil ze graag helpen met bijvoeren want k wil echt niet dat er nog meer dood gaan, en ik zie ook al door maar 1 ouder rond vliegen.
wat voor eten kan ik geven om ze bij tevoeren????

alvast bedankt groetjes me xxxx

Gepost door: Rob (IP gelogd)
Datum: 28 June 2011 19:42

Hallo,

we hebben een nestje koolmeesjes in de tuin gehad.
na veel gepiep en drukke ouders hoorde we niets meer.
we dachten dat ze uitgevlogen waren.

nu wildeik het nestkastje schoonmaken en tot mijn verbazing waren alle jongen dood, maar ook de ouders lagen dood in het nestje. wie weet hoe dit zou kunnen komen. we hebben normaal elk jaar een nestje.

Groeten Rob

Gepost door: iemand (IP gelogd)
Datum: 09 February 2012 17:18

Rob Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> we hebben een nestje koolmeesjes in de tuin
> gehad.
> na veel gepiep en drukke ouders hoorde we niets
> meer.
> we dachten dat ze uitgevlogen waren.
>
> nu wildeik het nestkastje schoonmaken en tot mijn
> verbazing waren alle jongen dood, maar ook de
> ouders lagen dood in het nestje. wie weet hoe dit
> zou kunnen komen. we hebben normaal elk jaar een
> nestje.
>
> Groeten Rob

Late reactie, en waarschijnlijk lees je dit niet, maar waarschijnlijk hadden ze met gif bespoten dingen ofzo gegeten.

Waarom wil iedereen die beestjes zelf opvoeden, ik snap dat het zielig is, maar dan ontbreken wel belanrijke elementen zoals de geluiden van de ouders enzo weetikveel

YgyYHpUuedZ
Gepost door: Edsonia (IP gelogd)
Datum: 03 May 2012 04:20

Matthias zegt:Beestig! En het werk van mijn pa zit ook in de trailer! (poortersloge aan het Jan van Eyckplein!)

VYzmXsESkaIFXbLgf
Gepost door: Tony (IP gelogd)
Datum: 03 May 2012 08:00

Wat een superleuk fjlipme, lijkt me een erg leuk boek. Was de 19e die retweette dus ben benieuwd.

Gepost door: Edith (IP gelogd)
Datum: 26 May 2012 20:21

Hallo,
Wij hebben ook 'n koolmeesjes nestje gehad.
Gisteren zag ik nog 'n jonkie uit het nestje hangen. Ik dacht, die wilt uitvliegen. De ouders zaten op afstand te fluiten. Daarna geen gepiep meer uit het nest en vanmorgen heb ik gekeken en er lagen 4 dode koolmeesjes in. Ze zaten al flink in de veertjes. Ik vond dit echt niet leuk. Maar hoe kan zoiets gebeuren?? Weet iemand mij antwoord hierop te geven. Dank je!!

koolmeesjes
Gepost door: Femke (IP gelogd)
Datum: 04 June 2012 16:08

Hallo

Wij hebben een nestje koolmeesjes in de tuin, en ze waren al uitgevlogen maar 2belande in het riet boven de sloot ze zitten er nu wel gewoon, wat moet ik doen? moet ik ze helpen? Ik heb geen idee maar ik wil ze wel helpen als dat nodig is,reageer asjeblieft zo snel mogelijk!

Doeeg

Gepost door: monique (IP gelogd)
Datum: 05 June 2013 21:23

hallo ik heb voor het eerst een nestje in me tuin in zo huisje het waren er 6 en nou zit er nog maar eentje ze zijn 9 dagen oud hoe kan dat waar zijn die andere allemaal gebleven gisteren waren het er nog 2 en een paar uur later nog 1 waar zijn ze wij dachten dat een ekster ze mischien mee heeft genomen vind het zo zielig en ik heb de moeder ook vanavond niet gezien meer terwijl ze constant af en aan vloog

groetjes monique

Gepost door: lampje (IP gelogd)
Datum: 01 April 2015 10:59

De komt de laatste tijd steeds vaker voor. Het komt veelal dor dat wij mensen nog pindakaas buiten hebben Waaraan de ongeveer dood gagaan.
Dit komt omdat het maagje van een jong meisje geen pindakaas kan verdragen.
Ze moeten insecten hebben.

Dus mensen in het voorjaar geen pindakaas buiten hangen.

Datum: 01 April 2015 11:03

Sorry voor de taalfouten dit komt door de spellingcontrole baan hier zo van.

Datum: 01 April 2015 11:08

De komt de laatste tijd steeds vaker voor. Het komt veelal doordat wij mensen nog pindakaas buiten hebben waaraan de jonge meesjes dood gaan.
Dit komt omdat het maagje van een jong meesje geen pindakaas kan verdragen.
Ze moeten insecten hebben.

Dus mensen in het voorjaar geen pindakaas buiten hangen.

Gepost door: Mishe (IP gelogd)
Datum: 23 May 2015 19:26

2014 had ik een nestje van 5 meesjes,het was een drukte van belang,ze zijn allemaal uit gevlogen.Het hele jaar door plus tot aan begin mei dit jaar 7 meesjes vlogen af en aan,moeder mees zat in het nestkasje,dus ik dacht oh leuk.Maar wat scherts mijn verbazing,nestkasje leeg en al 2 weken geen mees meer te bekennen,mijn vraag is : Wat kan de oorzaak zijn?

Pagina's: 12Volgende
Huidige pagina: 1 van 2

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas