ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Ultrasoon geluid: kattenverjager
Gepost door: Ultrasoon Geluid (IP gelogd)
Datum: 30 March 2015 01:23

Hallo!

Heeft u weleens gehoord van gepiep van kattenverjagers? En zo ja, wat vind u hiervan?!

Je hebt geluidssystemen dat werkt tegen katten. Onbedoeld zenden die apparaten ook geluiden uit dat mensen kunnen horen. De geluidssterkte van dergelijke toestellen is vrij fors over de honderd decibel. Het geluid veroorzaakt een hoge druk op je gehoor en oorpijn klachten. Ook kan het een flinke pieptoon in je oren veroorzaken. Het geluid gaat dan langzaam weer weg of niet. Dan heb je tinnitus en blijft de pieptoon in je oren de rest van je leven achtervolgen. Het geluid is vergelijkbaar met de Mosquito waarmee hangjongeren worden weggejaagd.

Ik vind dan ook dat dit een vorm van mishandeling is. Het geluid is niet te negeren en het jaagt je weg. Vooral kinderen worden hiervan het slachtoffer omdat zij de pieptoon horen en volwassenen meestal niet. Zie ook artikel in een Engelse krant:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2343706/Couple-installed-high-pitch-mosquito-alarm-ward-racist-teen-vandals-investigation-noise-nuisance.html

Ik vroeg me af of hier meer mensen mee te maken hebben? Het geluid is voor mensen al keihard wat dan voor dieren?

Website met meer info? www.pieptonen.nl of bel met 0649137777

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas