ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Kwartel man
Gepost door: Tessa (IP gelogd)
Datum: 20 October 2006 11:48

Hallo allemaal!

We hebben nog een kwartel man gekocht, eerst wouden we het vrouwtje verkopen, maar dat lukt niet en we willen haar eigenlijk ook wel houden. Ze zit bij de kippen in en het gaat prima! (De kuikentjes pikken haar soms maar voor de rest laten ze haar met rust) en sinds vandaag hebben we dus een manv oor haar gekocht! Dwergkwartels zijn het. Het is een hele mooie man en is een beetje wit/grijs met een mooi rondje onder zijn snavel. De eerste kennismaken ging echt heel erg goed! We zette hem in het hok en hij vloog een keer omhoog, toen zag hij het vrouwtje en het vrouwtje zag hem, liefde op het eerste gezicht zou je zeggen! Ze waggelde naar hem toe en bekeek hem even, ze piepten wat tegen elkaar, en na een poosje ging het vrouwtje voor hem liggen! echt zo van, kom maar! Nou dat is toch geweldig!!! Ze vinden elkaar echt lief en lopen nu naast elkaar en bij elkaar in de buurt. Ik vindt het heel leuk dat ze nu eindelijk weer een man heeft, want ze floot zo zielig! Hopen dat ze nu gelukkig zijn, en ze misschien wel een gezinnetje gaan stichten Dan hebben ze nog meer soort genootjes

Groetjes Tessa

Re: Kwartel man
Gepost door: Klazien (IP gelogd)
Datum: 06 November 2006 17:31

Leuk he, kwartels!

Heb je chinese dwergkwartels, of gewone kwartels?
Ik vind voor de kleintjes schattig. Het lijken wel kuikentjes.

Doei.

Gepost door: Tina (IP gelogd)
Datum: 08 December 2007 12:54

hoi

ik heb laatste ook een kwartel gekocht moeten die kwartels altijd in paren worden gehoudenof kun je e ook eentje houden? anders moet ik er nog een kwartel bij kopen. hoeveel leefruimte hebben kwartels nodig? is heb hem nu in een voilere van 1 bij 1 is dat groot genoeg of heeft mn kwartel meer ruimte nodig
ik weet erg weinig van de kwartel af omdat ik de kwartel heb geerfd van mijn oma die er helemaal gek van was. Maar nu zij dood is heb ik haar kwartel gekregen ik weet alleen niet hoe ik zo'n beest moet verzorgen. Ik vind mijn kwartel wel erg lief hij loopt zo schattig. Wat moet ik met mn kwartel doen om mijjn kwartel goed te verzorgen?

tina

Gepost door: Jacques Legrou (IP gelogd)
Datum: 26 February 2016 12:26

Een kwartel kan je perfect alleen houden - En daarbij als het een hennetje is legt die ook nog zeer smakelijke eitjes (3 min in warm water en laten afkoelen)
Ik hou al 50 jaar kwartels en 1 meter op 40Cm is zeker groot genoeg-(voor 1 stuk)
Beetje schelpenzand en grit geven--
Internationaal Keurmeester
Groeten jacques

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2019   -   Beheer: Johan Vermaas