ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Postduif blijft terugkomen. Wat nu?
Gepost door: Frits (IP gelogd)
Datum: 28 April 2017 10:36

Hallo,

Ik woon op de twaalfde etage en er komen hier soms postduiven rusten, die de volgende ochtend weer verder vliegen. Begin april kwam er een postduif met drie ringen aanvliegen. Om zijn rechterpoot een vaste groene ring met daarboven een grijze ring. En om zijn linker poot een donkergroene (afneembare?) ring. De duif liep vanaf het balkon achter me aan mijn huiskamer in en begon op de vloerbedekking te pikken. Uitgehongerd, dacht ik. Ik heb hem water en duivenvoer gegeven, waar hij inderdaad meteen van begon te schrokken.

Omdat hij links en rechts ringen had, veronderstelde ik dat hij bezig was met een tocht (klopt dat?) en dat hij de volgende dag wel weer verder zou vliegen. Maar dat gebeurde dus niet. Ik heb hem nog een paar dagen water en voer gegeven. Toen heb ik de duif gepakt en het nummer van de vaste groene ring (NL 2013) afgelezen. Op de site NPO Veenendaal heb ik het telefenoonnummer gevonden van de eigenaar. Die heb ik gebeld. Hij zei dat hij de duif had verkocht aan "iemand die overleden was". Het was wel duidelijk dat hij geen belangstelling voor deze duif had. Hij zei dat ik moest wachten op onbewolkt weer... Dan zou de duif vanzelf wel weer verder vliegen...

Er kwam onbewolkt weer en de duif bleef lekker zitten op mijn balkon. Als ik hem wegjoeg, zat hij er na vijf minuten weer.

Toen heb ik de duif nog een keer gevangen en de dierenambulance gebeld, die hem naar een duivenopvang hebben gebracht. Dat was twee weken geleden. En raad eens wie er vanochtend weer op mijn balkon zat? Inderdaad, de duif is terug!

Sorry voor dit lange verhaal. Ik wil de duif kwijt, omdat hij mijn balkon volpoept. Maar ik wil beslist NIET dat hij wordt afgemaakt. Ik verwacht dat de eigenaar van dit ringnummer dit wel gaat doen. Er is niks mis met deze duif. Hij is fit en slim en vliegt met 100 km/u om mijn flat heen.

Wat raden jullie me aan om te doen?

Bedankt alvast voor de suggesties.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 28/04/2017 10:40.

Re: Postduif blijft terugkomen. Wat nu?
Gepost door: u ma is postduif (IP gelogd)
Datum: 02 February 2019 17:44

u ma is een postduif

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2020   -   Beheer: Johan Vermaas