ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Kauwtje dood.
Gepost door: Joshix (IP gelogd)
Datum: 20 June 2013 17:02

Hallo,

Vorige week vonden wij een redelijke jonge kauw. Hij kon nog niet vliegen maar at al wel zelf. Voeding bestond uit water en voornamelijk pissebedden. Als er geen te vinden was dan gaven we hem gewoon wat bruin brood. Nu heeft iemand hem gisteren (niet in mijn bijzijn.. helaas) meelwormen gevoerd. Wat ik al had afgekeurd ivm met het mogelijk stukgaan van de krop. Hij had gisteravond 2 keer overgegeven maar bleef de rest van de avond rustig op mijn schouder zitten.

Vanochtend at en dronk hij nog gewoon. Vloog (zoverre het vliegen is :p) vrolijk van A naar B. Vervolgens moest ik een kleine 3 kwartier weg en zette ik hem in zijn nachthokje. Toen ik thuis kwam was hij heel enthousiast en ik zette hem gewoon weer op mn schouder. Toen hij op de tafel ging zitten om te eten en drinken vertoonde hij opeens raar gedrag. Het leek wel alsof hij door zijn pootjes zakte. Ik zette hem weer terug in zijn hok maar toen begon hij te stuiptrekken.. Ik vermoede al het ergste maar hoopte dat hij het nog zou redden. Helaas na een uur was hij dood.

Weet iemand wat deze rappe achteruitgang veroorzaakt? Zijn het die verdomde meelwormen? Of is het iets van een ziekte? Overigens, 2 dagen nadat wij deze kauw vonden, zat er nog 1 op de oprit, een stuk jonger. Die stierf diezelfde avond nog met dezelfde symptomen. Maar ik dacht dat het kwam omdat deze heel moeilijk at, Hij slikte niks door en gooide elke keer alles er weer uit. Zouden ze elkaar hebben kunnen aansteken?

Re: Kauwtje dood.
Gepost door: boyce (IP gelogd)
Datum: 26 October 2017 17:43

aan meel wormen kan het niet liggen ik geef mijn tamme kauw ook gewoon meel wormen

Re: Kauwtje dood.
Gepost door: Joopie (IP gelogd)
Datum: 19 April 2018 22:10

Laat m ook niet in de KAUW staan ...o.o.o.

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2020   -   Beheer: Johan Vermaas