ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
probleem met Kauw Dingend
Gepost door: kjelly (IP gelogd)
Datum: 13 June 2010 15:51

Hallo,
ik ben Kjelly dejonghe,
afkomstig uit West - Vlaanderen.
ik heb een probleem met mijn kauw en door te surfen kwam ik hier terecht, ik hoop dat jullie me kunnen helpen !

we hebben als het ware een kauw gered( dwaalde rond aan de zee)

het is een jong en kan nog niet vliegen. we hebben deze vogel in huis genomen om te temmen, mede doordat mijn ouders vroeger ook een kauw hadden.
nu, in het begin ging alles goed, en na een week of twee vertrouwde hij ons al een beetje. we voeden met de hand en hij bleef na een tijd gewoon zitten op je hand, op je schouder,...
maar deze morgen wilde ik hem voeren en merkte ik dat hij niet in zijn gewone doen is. hij kan met moeite op zijn poten blijven staan, soms gaat het wat beter, daarna valt hij weer om.
toch is hij actief, krast als het ware en vraagt achter voer. we weten niet wat er gaande is. iemand die me kan helpen?

bij voorbaat dank

Re: probleem met Kauw Dingend
Gepost door: Wardje (IP gelogd)
Datum: 13 June 2010 16:02

hej, ik woon ook aan de kust van west vlaanderen,(depanne),

hm, dit is raar, weet je zeker dat hij geen pootj heeft gebroken? Kauwen en ook alle andere vogels verbergen het meeste van hun pijn, daarom zien mensen dat niet direct, anders, vliegt je kauw vaak, heeft hij een grote voliere? Messchien ergens tegen gebotst, en efkes het noorden kwijt..
enige verbeteringen?

Datum: 13 June 2010 16:25

pootje niet gebroken, geen wonden..
mijn kauw kan nog niet vliegen. heeft een vogeliere van ongeveer 2.5 op 1m
dit gingen we uitbreiden als hij kon vliegen, omdat hij dan in en uit kan vliegen.
heb daarnet gekeken, en is nog altijd actief, geeft al wat meer kracht, maar kan nog steeds niet goed rechtstaan.
hij krast wel nog veel en luid, om het maar zo te zeggen.

ik heb ook gehoord om hem een dagje met rust te laten, wat stro in zijn vogeliere te leggen en een dagje wachten met voeden?

Datum: 13 June 2010 16:30

Hmm, dat wachten met eten geven vind ik maar raar, staat hij soms dik of zo? En sluiten zijn oogjes vaak?
Ja hem rust geven lijkt inderdaad het beste, waarschijnlijk heeft hij een ziekte opgelopen, heb je ook nergens een teek gezien? Want die kunnen ook het probleem veroorzaken, en als het echt niet verbeterd, dan zou ik naar de dierenarts lopen, want wat je beschrijft lijkt op een zieke vogel, Zijn zen veren ook nog goed?
En wat geef je hem te eten, hoeveel keer/dag, en water?

Datum: 13 June 2010 16:32

zijn veren zijn goed, staat niet te dik volgens mij..

hij sluit zijn oogjes wel vaak, maar doet ze dan terug open om bv te krijsen..

zal eens kijken of ik een teek vind !

nu dat hij wat alleen zit, zonder te veel drukte lijkt het beter te gaan met hem.. hopen dat het zo blijft natuurlijk..
als er nog andere ideeen zijn, hoor ik ze graag !

en Wardje : Bedankt, zal eens kijken of ik iets vind

grts Kjelly

Datum: 13 June 2010 16:38

Het is niets hoor, en bedankt

Datum: 13 June 2010 17:17

heb geen teek gevonden,
wat me wel is opgevallen is dat zijn bek ( lang de binnekant) wat aan de bleke kant is, terwijl dat een paar dagen geleden wat roziger was.

Datum: 13 June 2010 18:14

Ik moet je teleurstellen, ik heb echt geen idee van wat het kan zijn. Wss een of ander ziekte.
Het beste dat ik je kan zeggen is afwachten en de dierenarts. Dat met zen bekje, daarvan heb ik ook nog nooit iets van gehoord, van ziektes weet ik ook niet zoveel af..
sorry

grts Ward

Gepost door: Coen (IP gelogd)
Datum: 13 June 2010 21:22

Zorg er voor dat hij meer insecten te eten krijgt.
En geef hem veel natuurlucht.
Het kan ook zijn dat hij iets slechts heeft gegeten??

Coen

Datum: 13 June 2010 21:32

Maar wat krijgt ie te eten?

Gepost door: xanne (IP gelogd)
Datum: 21 June 2010 11:18

HALLO,
ik las zojuist dat je een probleem hebt met je kauw, misschien is het de voeding die hem parten speelt...misschien is wat je hem geeft niet voedzaam genoeg of niet geschikt voor jonge kauwen, in ieder geval zou ik hem geen melk met wit brood geven, dat is zeker niet goed voor zijn darmstelsel en ik heb ook gelezen dat ze er diarree van krijgen en uiteindelijk van kunnen sterven. Toevallig vonden wij begin deze maand ook een gekwetste kauw en we verzorgden hem thuis, zijn poot was al na enkele dagen genezen en we haalden in de dierenwinkel twee dozen één voor baby vogels en een mengeling voor al iets oudere vogels. Het is een volwaardige samenstelling van insecten .. en allerlei stoffen die jonge vogels nodig hebben. Het is in poedervorm en gemengd met water kan je het in een spuitje optrekken en in zijn bekje doen.. onze kauw is heel energiek en ik vermoed dat die uitgebalanceerde voeding daar wel mee te maken heeft...veel succes ermee!

ALLE INFORMATIE VOOR UW VOEDING
Gepost door: Wilbert van den bighelaar (IP gelogd)
Datum: 28 June 2010 17:10

VOEDING EN ADVIES VOOR JONGE KOUW Gepost door: Wilbert van den Bighelaar (IP gelogd)
Datum: 21 September 2009 17:27

De enigste voeding waar echt alles in zit voor een jonge kouw is KATTENVOER uit BLIK ( GEEN VIS )
Je kunt er wat water bij doen maar er zit voldoende vocht bij het blikvoer.
Als ze heel jong zijn om het uur en naar enkele weken om de 3 uurtjes daarna 2 keer daags.
Ze zullen spelend gewijs na enkele weken het kattenvoer bij je uit de handen pikken.
Als ze ouder zijn is er bij een dierspeciaalzaak speciaal voer te verkrijgen, anders mag je mij contacten voor adressen. ( ook extra vitaminen )
Je kunt ze makkelijk voeren door hun snavel te open en een klein stukje blikvoer erin te doen slikken ze het automatisch door.
Mocht dit niet lukken of geen tijd voor hebben, neem dan contact op met de dichtsbijzijnde vogelopvang.

Wat je niet mag geven als ze jong zijn.
GEEN LEVENDE PIEREN VOEREN ( Vreten dwars door zijn crop )
Niet teveel brood geven ( ivm gezout eten )
Geen gezout vlees geven ( gaan alle vogels aan dood )

Rverlies van pluimene: probleem met Kauw Dingend
Gepost door: de maeyer (IP gelogd)
Datum: 05 March 2016 12:39

wie weet hoe het komt dat onze vogel zijn veren verliest langs een kant hij leeft binnen en buiten voor de rest is hij oke

Gepost door: Twinkeltje (IP gelogd)
Datum: 20 March 2016 19:46

Even met hem langs de dierenarts
Als hij veel in een kooi zit kan dit gebeuren.
Maar dierenarts weet er altijd raad mee
Succes

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2020   -   Beheer: Johan Vermaas