ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: Vorige12
Huidige pagina: 2 van 2
Re: VOEDING EN ADVIES VOOR JONGE KOUW
Gepost door: lourens (IP gelogd)
Datum: 13 August 2016 10:05

hallo ik ben Lourens ik heb 2 weken geleden een jonge kauw gevonden
hij komt elke dag terug en komt dan voor het raam zitten om 7 uur ik geef heb dan bruin brood hij eet gewoon uit mijn hand dat deed hij eerst niet ik heb nu katten brokken gekocht omdat ik hoorde dat brood niet goed voor hem was hij ziet er ook ziek uit zn verenpak zit niet netjes weet iemand misschien wat voor ziekte hij heeft en hoe ik hem kan helpen

groetjes Lourens en Gerrit de kauw

Gepost door: JOhnny (IP gelogd)
Datum: 01 February 2017 14:34

Elke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft er iemand per toeval een Kauw ter adoptie?
> Of weet waar ik daar voor moet zijn.
> Ik zou graag eentje adopteren.

Ik weet waar genoeg kauwen zijn. Ze leven hier in groepen van 100-200 kauwen. Met wel 20 nesten per jaar. Veel jonge kauwen.

Chek de kauw v mijn wijk: Lief & Stout
Gepost door: Carmen (IP gelogd)
Datum: 15 February 2017 19:47

Sinds vorige zomer komt met regelmaat een kauwtje in mijn tuin. Eerst kon hij niet goed zelf eten, hij was een kuiken, maar hij kon goed vliegen. Hij komt op bezoek duidelijk niet alleen om te eten maar voor de gezelligheid en om met de schelpjes in de glazen pot te spelen.
Hij is zelfs een keertje, zittend op mijn autospiegel, meegereden.. Zo grappig (Ik woon midden in een wijk)!
Van iemand hoorde ik dat Chek ook bij anderen een bezoek bracht.
2 maanden is Chek weggeweest maar vorige week zat hij weer bij het raam te roepen, wat een verrassing!!
We waren zo blij om elkaar weer te zien. Hij (of is het een zij?) heeft een schitterende blauwe verenpak en een volwassen zilveren kopje gekregen.. Maaaaar.... Ik merk dat als hij nu op mijn schouder zit en met mijn lange haar speelt, wilt hij ook in mijn oog pikken !... Het is al een keer raak geweest maar gelukkig niet erg. Nu vind ik hem wel een beetje eng...!! Ik heb hem duidelijk laten merken dat ik het niet leuk vind..

Waarom doet hij dat :-( ?
Wat kan ik doen?

Groetjes van Carmen en Chek

Gepost door: Vanessa (IP gelogd)
Datum: 10 May 2017 19:19

Ik heb een roek die wss uit de nest is gevallen
En kan nog niet vliegen. Veel katten daar dus heb hem mee om later terug uit te zetten.
Hoeveel keer per dag moet ik hem eten geven.
Hij pikt wel maar krijgt volgens mij niet genoeg binnen
Dus voeder ik hem bij
Hoeveel per keer mag dit zijn en hoeveel keer per dag?

Gepost door: Sandra de Waal (IP gelogd)
Datum: 17 May 2017 14:20

Vanmorgen is er een kouw uit het nest gevallen. Hij heeft nog amper veren, het is net of de kapper hem te stekelig heeft geschoren.Hij is niet meer terug te zetten en na een uurtje van totale verstarring (dacht dat hij dood ging) zit hij om de haverklap te roepen. Ik heb hem nu al een paar keer eten (fijngesneden kattenvoer) gegeven en hij gaat er in als boterkoek. Moet ik nou elke keer als hij roept eten geven?? Het is hier een erg kouwrijk gebied dus je hoort continu het geluid van jongen die te eten krijgen en volgens mij reageert mijn kleine vriend daar ook op dus als hij roept eten geven of gewoon elk uur????

Gepost door: Jim B. (IP gelogd)
Datum: 27 May 2017 14:27

JOhnny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Elke Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Heeft er iemand per toeval een Kauw ter
> adoptie?
> > Of weet waar ik daar voor moet zijn.
> > Ik zou graag eentje adopteren.
>
> Ik weet waar genoeg kauwen zijn. Ze leven hier in
> groepen van 100-200 kauwen. Met wel 20 nesten per
> jaar. Veel jonge kauwen.

Waar is dat precies? Ik zou er graag heen gaan.

Mvg , Jim B.

Gepost door: Buijs (IP gelogd)
Datum: 29 May 2017 16:31

Ik heb hier een jonge kauw
Kan nog niet vliegen probeert het wel
Ik geef hem zo als ik hier las kattevoer uit blik met water brinta en bruinbrood is dit goed wat ik doe?
Ook vind ik dat hij erg stinkt
Heb hem al een lauw badje gegeven maar is daar door nog erger gaan stinken
Wat is hier aan te doen?

Ik hoor graag van iemand

Mvg Kim

Gepost door: mariska van zetten (IP gelogd)
Datum: 01 June 2017 19:11

we hebben hier ook een kouw volgens ons leeft die in het wild vorig jaar was het een jong ding was vrijn schuw ma kwam toch eten en na mate ook bij ons zitten de hele zomer ieder dag kwam die langs toen werdt het winter en op en dag niet meer gezien en dit jaar begin mei daar was die weer ineens op balkon en waar ik oook ga hij of zij volgt me op straat komt zo weer ne me toe leuk hoor we voeren de kauw vogelzaad en brood met pindakaas is die dol op

Gepost door: benthe (IP gelogd)
Datum: 10 June 2017 21:00

Hallo,
wij hebben een jonge kauw gevonden, kon nog niet vliegen en zat kwetsbaar op de grond. meegenomen, met het idee hem een paar dagen wat te laten aansterken, woont nu al 10 dagen in ons kippenhok...deurtje staat overdag open.
Wij hopen hem te kunnen uitzetten bij zijn groep, die komt af en toe over de tuin heen zoeken, maar hij fladdert slechts en we durven niet de andere kant op te kijken.

Hij wordt steeds tammer, en is aandoenlijk, maar het is toch niet natuurlijk. Iemand tips of ideeen , wat we kunnen doen om hem bij zijn soortgenootjes te kunnen aansluiten?

Gepost door: Erik van meer (IP gelogd)
Datum: 02 August 2017 10:59

Na een half jaar ontwormen en dat ieder jaar herhalen. Anders gaat ze dood. Onze Tess is nu 6 jaar. Kes de voorganger ging dood aan wormen helaas.

Gepost door: joop Keizer (IP gelogd)
Datum: 11 August 2017 12:36

Ook ons gezin heeft erg veel plezier gehad van een jonge kauw die ik van de hongerdood gered heb ,er staat een aardig verhaaltje over in de loopkrant
http://www.loopkrant.nl/2010/01/blik-op-oneindig-en-verstand-op-nul/

Gepost door: MBD (IP gelogd)
Datum: 29 January 2018 10:44

Hallo.

Ik wil jullie even allemaal duidelijk maken dat het domesticeren van wilde dieren verboden is.

Ook is een kauw adopteren geen optie...
Volgens artikel 2.2 van het wetboek van dieren.

Artikel 2.2. Houden van dieren
1 Het is verboden dieren te houden die niet behoren tot door Onze Minister aangewezen diersoorten of diercategorieŽn.

Een kauw is geen gezelschaps dier. Dit is wild! Laat dit ook wild!

Heeft u een gevonden kauw gewond jong of oud bel de dierenambulance deze brengen hem naar een vogelopvang in de buurt waar hij de beste zorg kan krijgen.

Heeft u een vogel opvang in de buurt en wilt u kunt hem zelf brengen? Vogelopvangs staan met openhanden voor u klaar.

Kunt u misschien dan zelf ook zien dat een opvang de beste optie is voor alle jongen vogels.

Dit is de beste overlevings kans voor een jonge vogel.

Hoop dat ik wat mensen aan het denken heb gezet en in vervolg anders aanpakken.

Met vriendelijke groet
Mark

Gepost door: Ylva poirier (IP gelogd)
Datum: 08 June 2018 16:37

Hallo,

Ik heb een jouw gevonden maar ik weet niet hoe oud hij is kan ik hier achter komen, zo ja hoe?

Gepost door: Nicoleke (IP gelogd)
Datum: 09 June 2019 20:46

Ik heb al een week een jonge kauw die uit de boom gevallen is, hij zit op mijn vinger en geef hem dagelijks eten, steek het in zijn bek, ik probeer hem te laten vliegen,maar het vliegen gaat niet zo goed, s'nacht zit hij in de tuin in een zelfgemaakt voliťre afgeschermd van de katten, hij loopt vrij rond in de tuin als ik thuis ben en zit op de rand van een doos, maar volgende maand ga ik een weekje logeren aan zee, zou ik mijn kauwtje meenemen?

Pagina's: Vorige12
Huidige pagina: 2 van 2

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2020   -   Beheer: Johan Vermaas