ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 123456Volgende
Huidige pagina: 1 van 6
eten van een jonge kauw
Gepost door: -0- (IP gelogd)
Datum: 20 May 2008 17:07

hallo ik heb een jong kauwtje gevonden maar ik heb geen idee wat ik hem moet voeren ik geef hem nu wat brinta met water erdoor. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen...

Re: eten van een jonge kauw
Gepost door: Willem (IP gelogd)
Datum: 22 May 2008 12:27

Het beste kun je ze universeel voer, gemengt met een klein beetje brood en iets water geven. Je moet dit goed mengen zodat het een soort papje word.
Universeel voer kun je gewoon kopen bij de Welkoop. Kijk maar bij de vogelvoer afdeling.

Ik voer deze kauwtjes om het uur en heeel klein hapje. Zo worden ze ook in het nest gevoed. Ik doe dit alleen van 's ochtends tot 's avonds en 's nachts niet. Ik las ergens anders dat iemand 's nachts 3 keer ging voeren, maar dit is niet persee nodig. Ik heb al vaker tamme kauwtjes opgevoed en dat ging prima.

Als ze iets ouder worden kun je ze ook wormen geven. Meelwormen uit de viszaak zijn ook prima

Gepost door: Willem (IP gelogd)
Datum: 22 May 2008 12:32

Ps:
Als je voert roep dan: "naam kaaa"
Het beste kun je een naam nemen met een "R" zoals Gerrit of Karel.

De mijne heet Gerrit en als ik hem voer roep ik Gerrit Kaaa, na een tijdje als je ze naam roept schreeuw die kraai ook KaaaKaaa en weet hij dat ie eten krijgt.

Gepost door: Elisah (IP gelogd)
Datum: 06 June 2008 16:26

Wat leuk!
Ga ik direct doen met die namen, hebben op het moment 3 jonge kauwtjes ik voer ze niet om het uur iets minder vaak maar geef ze dan wel wat meer, dat is niet heel erg toch?

Gepost door: TUM (IP gelogd)
Datum: 22 May 2009 12:28

Nou kij ik heb ook een hel;e jonge kauw maar meot hem zelf nog voeren...
Maar ik meot naa rsgool van 8 tot 3...
Kan ik hem ook 3 a 4 keer per dag voeren en dan iets meer geven?
bvd;)

Gepost door: Coen (IP gelogd)
Datum: 23 May 2009 08:50

Mijn vriend precies het zelfde.

als je de jonge kauw voor dat je naar school gaat goed voerd en als je weer thuis bent weer even goed voeren dan gaat die niet zo gauw dood.
Ik heb nu ook een jonge kauw en ik moet ook van 8 tot 3 naaar school.

Gepost door: Fen Schilling (IP gelogd)
Datum: 24 May 2009 20:45

Hallo,
Bij onze zijn twee kautjes uit het nest gevallen en we kunnen er niet bij om ze terug te zetten.
Dus nu voeren we ze katten en honden voer.Dit gaat prima en ze groeien als kool. groet Fen schilling.

Gepost door: sabina (IP gelogd)
Datum: 26 May 2009 14:31

Hallo,
ik heb vandaag een jonge kauw gevonden bij ons in de schuur.
Maar wat een een jonge kauw?.
en hoe vaak moet ik ze voeden?.
Ik heb geen idee, dus als iemand er meer van weet laat mij het aub weten.:S

Datum: 26 May 2009 16:55

Je kan het best katten/honden brokken in water oplossen en dan voeren, en wormen, mieren,vliegen,pissebedden,wat groente en rouw vlees geven.
het is verschillend sommigen die voeren op de half uur sommige om de uur.
Maar als je bijv even weg gaaqt dan kun je beter wel ff de kauw goed vol voeren

Gepost door: annet brinkhuis (IP gelogd)
Datum: 09 June 2009 07:26

hallo
Ik heb een jonge kauw gevonden in de tuin. Zijn ouders vliegen nog rond om hem te voeren. Hij kan nog niet vliegen.
Ik wil hem voeren maar hoe? zet je een bakje neer of moet je het net als de ouders helemaal in zijn snavel duwen??

Gepost door: Wardj (IP gelogd)
Datum: 09 June 2009 13:30

De ouders geven hem wel voedsel!! laat het zo!!!!!!!!! Kijk gewoon dat er geen katten of andere domme mensen het beestje met rust laten. Je weet wel beter!! ;)

Gepost door: giel (IP gelogd)
Datum: 10 June 2009 21:40

hoeveel eten (aantal gram??) moet je de kuaw per keer geven

Datum: 11 June 2009 06:05

Mijn Kauw is niet meer zo jong, 4 weken al of meer.. Maar als hij honger heeft komt ie aangevlogen.
En dan vraag ik heb je honger? Als hij antwoord met een soort dans, dan geef ik hem ook eten tot ie niet meer kan..

grtjes ward

Gepost door: Adrijana (IP gelogd)
Datum: 12 June 2009 09:15

Ik lees dat men meelwormen geeft aan hele jonge kauwen, mijn ervaring is dat het ook verkeerd kan gaan, hier onder een tip ;-)

Meelwormen aan jonge kauwen niet zo geven, eerst een uur invriezen, dan laten ontdooien en voeren maar. Een meelworm heeft scherpe kaakjes en kunnen de krop van een hele jonge kauw beschadigen.

Gepost door: thoompie (IP gelogd)
Datum: 13 June 2009 13:14

Ik heb sinds 2 weken een kauwtje
hij is al redelijk tam door gepopte maaien ze vinden die zo lekker dat ze al op mijn hand springen als ik in het hok ga
maaien kan je krijgen in een viswinkel en dan moet je ze 1 dag in de zon of onder een warme lamp leggen en worden ze rood gepopt.

,groetjes thomas

Gepost door: siegi (IP gelogd)
Datum: 14 June 2009 10:32

ik heb al 1 weekje een jonge kouw, hij kan al een beetje vliegen (hij vliegt nog overal tegen aan):(

ik geef hem bijna altijd niet-klaargemaakte preparé, en soms aardbijtjes, dat lust hij graag,
maar dat wordt na en tijdje wel ééntonig. weten jullie wat ik hem nog meer kan geven:S

tip: geef hem geen wit brood, maar wel bruin, wit brood is niet zo voedzaam.

Gepost door: didi (IP gelogd)
Datum: 16 June 2009 19:40

ik heb vanmiddag een jonge kauw gevonden waarvan de staartveren afgebroken zijn,
maar k heb geen idee waarin ik hem moet houden
(ik ga wel opzoek naar meelwormen in de viswinkel)

B.V.D.

Gepost door: p.p (IP gelogd)
Datum: 18 June 2009 21:28

Ik heb een kouw hij is niet zo oud maar ook niet egt jong
ik ga naar school van 8 : 45 tot 3 wat moet ik hem geven voor eten

Datum: 18 June 2009 22:00

als je nog niet eens weet hoe oud laat staan je gaat naar school en je weet niet wat te eten geven heb ik liever dat je hem terugbrengt van waar je hem hebt
twee ouders willen vast hun kind terug. Ook al kan hij nie vliege en lag op de grond zen ouders zijn er nog en die doen het beste voor hun kauw

Gepost door: pancho (IP gelogd)
Datum: 01 July 2009 09:48

hallo!
Wat eten kauwtjes nog meer behalve
Kattenbrokjes fruit enz...
Zijn er ook dingen die super lekker vinden?

Gepost door: Helderd (IP gelogd)
Datum: 01 July 2009 10:55

Ik geef mijn kauwtje gewoon in een bakje wat brood en fruit (komkommer vind ie lekker!) en af en toe wat vlees, vlees lussen ze graag. Ik laat hem ook welleens vrij rondlopen naast het huis, en dan pikt hij alle mieren tussen de tegels weg. Ook pissebedden en spinnen vind hij wel lekker (langpoot spinnen, kruisspinnen..) Ik vraag me wel af wat hij nog meer lekker vind.

Als je geen insecten kan/wil vangen dan kun je ook gewoon plakjes worst en dan stukjes ervanaf snijden. Vind hij ook lekker en is makkelijk te voeren.

Maar het is illegaal heb ik gehoort om kauwtjes te hebben. En je kan boetes krijgen (die niet laag zijn heb ik gelezen?..) Maja.. Dat is het risico.. Die beesten zijn echt grappig en daarom wil ik hem houden :) <3

Succes ermee!
Helderd

Gepost door: Wilbert van den Bighelaar (IP gelogd)
Datum: 21 September 2009 17:15

Er is absoluut maar een goede voeding waar echt alles in zit voor jonge kouwtjes.
Dit is KATTENVOER ( IN BLIK ) GEEN VIS !.
Makkelijk te voeren en geeft ze zeer veel weerstand.
Brood en worst zit teveel zout in en lang niet genoeg voedingsstoffen.

Gepost door: joseph (IP gelogd)
Datum: 22 April 2010 17:45

Je kunt jonge kauwen ook kattenvoer uit zak voeren hoor. Je doet dan wat voer in een bakje wat water erbij (krijgt ie meteen vocht binnen), als het goed is wordt het voer dan zacht en kan de kauw en zo doorslikken. Later kan hij ze ook zelf kraken en opeten.

Gepost door: rik (IP gelogd)
Datum: 17 May 2010 17:23

gewoon hondenbrokken met water mengen en een dag laten staan dan word het zacht en je er met je vinger dan voert en later brodd met melk gemengt.
nou succes

Datum: 18 May 2010 10:52

Geef GEEN MELK.

Dat is ZOOO slecht voor een kauw...
Brood kan wel voor een keer, maar niet als vast eten voeren..

Tip: geef geweekte kattebrokken, universeelvoer. Maden.
Insecten: mieren, bissebedden, wormen, sprinkhanen etc...

Geef de kauw veel aandacht!

Coen

Gepost door: Frankn (IP gelogd)
Datum: 23 May 2010 17:03

Hallo

Ik heb 2 nesten met kauwen gevonden. Als er één uit valt wil ik hem zelf opvoeden. Wat voor soort universeel voer moet je dan voeren. Ik heb zelf 3 uilen die ik kuikens voer. Kan een kauw ook stukjes kuikens krijgen? Van welke leeftijd? En hebben jullie je kauwtjes in een voliere? Ik ben van om hem vrij te laten vliegen maar wel tam te houden.

Mvg Frank

Gepost door: Wardje (IP gelogd)
Datum: 23 May 2010 21:28

@Frankn; zie andere post

Gepost door: nour dinne (IP gelogd)
Datum: 27 May 2010 13:59

ik heb ook een kauwe gevonden 3 zelfs,, ik heb ze daar gelaten om eerst maar door hen ouders te laten voeren, maar na 3de dag lagen er 2 dood omdat ze steeds uit het nest vielen en het had erg hard geregent en het was erg kout, ik denk dat ze daardoor overleden zijn, dus ik heb nu 1 van hen in huis gehaald en hij leeft nog, heb hem karel genoemt. ik geef hem kattenvoer met wat bruin brood door en water, soort papje van gemaakt, en dat eet hij heel graag, ik geef hem/haar? om het uur eten behalve s'nachts niet. belangrijkste voor zo'n jonge kauwe is warmte en zo vaak mogelijk kleine hoeveelheden eten geven. ook zoek ik vliegen en andere insecten voor heb. ik wens jullie allemaal veel succes .

Gepost door: sander (IP gelogd)
Datum: 31 May 2010 20:05

wij hebben sinds 3 weken een kraai hij is al tam maar hij wil niet vliegen, kan dat zijn omdat die uit zijn nest is gevallen van een goeie 4 meter hoog?
hij wil zelf ook niet zoeken naar eten...
wat moet ik doen met dit beestje?

groetjes sander

Gepost door: Wardje (IP gelogd)
Datum: 01 June 2010 06:15

Hem eten te geven natuurlijk, zet eten dicht bij hem en laat hem met rust ,kijk wat er dan gebeurd, hij zal wsss wel eten

Pagina's: 123456Volgende
Huidige pagina: 1 van 6

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2020   -   Beheer: Johan Vermaas