ZEBRAVINK .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: VorigeEerste...89101112131415161718Volgende
Huidige pagina: 16 van 18
Re: Tamme kraai
Gepost door: ruben (IP gelogd)
Datum: 19 June 2013 17:54

hoe maak ik een kraai tam:S:S:S:S vertel het mij alsjublieft

Re: Tamme kauw
Gepost door: mila (IP gelogd)
Datum: 23 June 2013 18:06

koen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kwadraat Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > hey, wat zou ik eigenlijk moeten doen met een
> kauw
> > van een maand oud, die eigenlijk net zou moeten
> > uitvliegen als ik die buiten wil houden? hij
> heeft
> > mij verder nooit gekend dus hij weet niet wie
> ik
> > ben
>
>
> Ik heb precies het zelfde. gewonde kraai in de
> tuin. Wat moet ik doen met het beestje om hem tam
> te maken. Op internet staat alleen maar wat je er
> niet mee mag doen en ook dat je er eigenlijk geen
> mag houden...

mijn kauw
Gepost door: kauw verzorger (IP gelogd)
Datum: 13 July 2013 12:51

Hoi
Mijn kauw is af en toe stout maar ook heel lief hij heet Kauwtje
Het was fijn met jullie te praten doeii

Gepost door: MIKE (IP gelogd)
Datum: 19 July 2013 12:28

HALLO IK VOND MIJN KAUWTJE TIJDENS ZWARE WIND EN REGEN BENEDEN MIJN BALKON EN DACHT DAT DE KATTEN HEM ZOUDEN PAKKEN,DUS IK TILDE HEM OP EN GELIJK DE OUDERS VLOGEN BOVEN .DE PLEK IS 4 METER VAN MIJ N BALKON EN IK WOON OP 1 HOOG. IK LIET HET DROGEN OP HET RANDJE VAN HET BALKON IN EEN PLANTEBAK.NA DROGEN PROBEERDE HET TE VLIEGEN NAAR DE ZELFDE PLEK WAAR JUIST STEEDS KATTEN LOPEN,DE OUDERS KWAMEN HET AANMOEDIGEN MAAR HET KON NIET OPSTIJGEN.DUS BEN HET OP GAAN HALEN EN BEN HET GAAN VOEREN EN HET BLEEF DIRECT OP MIJN SCHOUDER ZITTEN EN GING ER GEWOON DE HOND MEE UITLATEN.IK DEED HET NOOIT IN EEN KOOI DE EERSTE MAAND EN GAF WEL VEEL SCHOONMAAKWERK.OP EEN DAG VLOOG HET INEENS WEL VAN MIJN SCHOUDER EN DACHT DIE BEN IK KWIJT.MAAR NADAT IK THUIS WAS HOORDE IK HEM ROEPEN NAAR MIJN EN IK GING NAAR HET GELUID VAN VAN HET DIERTJE,OPEENS KWAMEN 2 GROTE ZWARTE KRAAIEN DENK IK EN DIE HADDEN EEN JONG EN DIE VIELEN MIJN KAUWTJE AAN MAAR KAUWTJE VLOOG UIT DE GROTE BOOM DE BOSJES IN GELUKKIG EN IK DEED MIJN HAND RICHTING HEM EN JA HET IS MIJN MAATJE VOOR ALTIJD.NU BEN IK OP DE CAMPING BIJ MIJN FAM EN DAAROM VOOR HET EERST EEN KOOI TEGEN HET PEOPEN MAAR ALLEEN ALS IK NAAR BINNEN GA IN HUN BUNGELOW.EN NOOIT LANG.IK LAAT HET DE HELE DAG BUITEN MET MIJN EN HET VLIEGT EN SPEELT OVERAL.MAAR ALS IK BUITEN DE TUIN GA SCHRIKT HET SNEL EN VLOOG WEER 3 KEER WEG MAAR IK HEB GELEERD VAN KIJKEN IN DE NATUUR DE KLEINE VERDWAALD EN ROEPT JE EN VLIEGT MISSCHIEN 50 METER OFZO EN IK ROEP LIEF ZIJN NAAM EN DAN MET GEDULD KOMT DIE GEWOON TERUG VLIEGEN.ZEKER ALS DIE HONGER KRIJGT.EN DAT IS ALTIJD SNEL!IK HEB OOK EEN GROTE HOND MAAR DIE IS LIEF EN GAAT HOOGUIT WEG ALS KAUWTJE DE HOND PIKT.EN OVERAL WAAR IK GA GAAT KAUWTJE ACHTER MIJN AAN WEL PEOPT DIE MIJN VEEL ONDER MAAR HET IS MOOI HOE HET LEERT LANDEN EN VLIEGEN EN HET VERTROUWEN IN MIJN EN IK IN HEM OM HEM TERUG TE VINDEN.MAAR IN DE NATUUR BLIJVEN ZE OOK DICHT BIJ ELKAAR EN VOORAL LETTEN ZE CONSTAND OP ELKAAR EN ZO DOE IK DIT DUS.HET IS VEEL WERK MAAR VIND HET SUPER GROETJES MIKE BEN 42 JAAR OUD

Gepost door: suusenkarel (IP gelogd)
Datum: 08 August 2013 02:14

Wat een onzin. Ik heb een zielig klein kauwtje groot gebracht. Ik heb hem zo opgevoed dat hij twee vokkjes heeft. De mens (alleen als ik erbij ben) en zijn soortgenoten. Maaarrr het lijkt helemaal fantastisch. Weet wel dat hij alles inclusief jou onder kakt en heeel veel om aandacht en eten vraagt. Hoe slecht ben je trouwens a ? S mens om een nest leeg te roven of zelfs aan te raken. Schaam je!!!

Gepost door: John (IP gelogd)
Datum: 09 September 2013 13:48

Beste Kauwliefhebbers,

Mijn naam is Johan Hasselnook. Niet de persoon die het in 2009 heeft gehad over kauwen opeten en vetmesten. Dat is iemand anders geweest die denk ik een grap probeerde uit te halen met mij. Ik ben erachter gekomen toen een vriendin mijn naam heeft gegoogled en ik zo zag dat iemand onder mijn naam deze berichten heeft verstuurd. Ik weet wie de berichten heeft gestuurd en ik kan jullie verzekeren dat er geen kauwen zijn vetgemest of opgegeten.

Excuses voor het ongemak.

John

Gepost door: Vogelfreak (IP gelogd)
Datum: 13 October 2013 11:03

Hallo, ik ben samen met mijn vriend (gewoon vriend) gek op vogels. We bestuderen ze vaak en proberen ze van dichtbij te bekijken. Gister zat er een ekster in de tuin, leek van afstand wel gezond, maar bleek heel ziek/zwak te zijn. We hebben hem opgepakt met de hoop dat hij hetde eerste nacht zou overleven. Dat bleek de volgende ochtend niet zo te zijn. Ik heb op internet wat gezocht en het werd me al snel duidelijk dat het voor eksters niet gunstig is om in gevangenschap gevangen te zitten. Ik heb door zo'n dichtbij ervaring met een vogel nog meer interesse voor een vogel. Ik zocht verder en kwam erachter dat kauwtjes wel geschikt zijn. Ik heb nu al veel informatie over kauwtjes gevonden. Ik ben heel erg ge´nteresseerd in die vogel en vraag me af waar ik er aan een kan komen.

Groet Vogelfreak

Gepost door: Katja (IP gelogd)
Datum: 12 December 2013 16:51

HÚ Joris, ik praat geregeld met een tandarts, kom je dan ook naar mij voor onderhoud van je gebit?

Gepost door: Mauro (IP gelogd)
Datum: 09 March 2014 16:54

ik

Gepost door: Hemist (IP gelogd)
Datum: 25 March 2014 17:06

Kauwtjes tam maken is heel simpel, als je ze maar vanaf kleins af aan hebt.
Let wel het zijn beschermde vogels die alleen geringd gehouden mogen worden.
Het beestje heeft veel aandacht en een grote voliere nodig.
Als je dat niet kan bieden, kun je beter een parkietje nemen.
Deze is makkelijker te huisvesten en ook tam te maken.

Gepost door: Maria (IP gelogd)
Datum: 22 July 2014 11:07

Hallo, een paar dagen geleden is ook bij mij een tamme kauw aan komen vliegen. Hij verliest me geen moment uit het oog. Hij zit binnen, maar gaat ook mee naar buiten. Soms vliegt ie een stukje en dan komt ie weer terug. Hij kan ook praten. Prachtig joh als je hem zijn concert hoort geven.

Ik heb hem geplaatst op amivedi en vermiste dieren en op alle sites gekeken, maar niemand lijkt hem te missen. Toch vreemd want hij is super lief en iemand heeft toch zijn best moeten doen om hem te leren praten. Hij is ook een grote knuffel. Steeds met zijn kopje naar beneden bij mijn hand.

Het probleem is alleen dat ik ook 2 valkparkieten heb die super tam zijn, en die komen met de kauw in huis echt niet aan hun trekken. Dat vind ik zielig. Ik heb ze wel allemaal samen los, want nu zijn ze nog bang voor elkaar, maar ik vrees dat dit niet zo blijft.

Heeft iemand advies?

En mocht de eigenaar dit lezen, en kun je me vertellen wat hij zegt, kom hem dan alsjeblieft halen?
Ik woon in Dieren in de provincie Gelderland.

Gepost door: Kimsalabim (IP gelogd)
Datum: 22 July 2014 16:49

2 dgn geleden is hier een tamme kauw aan komen vliegen. Geen probleem, ik heb voer en water voor hem buiten staan. Hij is alleen enorm brutaal. Sleutels, telefoon of iets wat glinstert kunnen we niet buiten laten liggen. Hij probeert echt alles te slopen. Als je hem wegduwt komt hij brutaal op je af om te pikken. Als ik hem blijf corrigeren, kunnen ze dan leren dat dit niet mag?

Gepost door: kimmetje (IP gelogd)
Datum: 26 July 2014 16:29

ik heb een tam kauwtje en iedere keer als hij of zij uit de kooi is dan zit hij/zij bij men vriend op de knie dan kijkt de vogel me aan en dan gaatr hij een beetje gebrekkig praten tegen mij men vriend heeft dan zen knie omhoog de vogel gaat dan praten tegen mijn en ik kom dan op de vogel af en dan praat ik terug tegen de vogel de vogel duwt dan zijn snavel in men mond en gaat dan met zijn staardje kwispellen de vogel is dan net een hondje de vogel doet iedere keer met zijn staardje kwispellen als hij iets heel leuk vind dat ziet echt leuk uit de vogel probeerd ook al te praten (:P)X(B);)(:D>:D<

Gepost door: kimmetje (IP gelogd)
Datum: 26 July 2014 16:36

geagte heer of mevrouw u hebt nu een jong kauwtje u kunt het kauwtje zelf groot trekken maar niet met brood en melk de vogel mag geen melk en brood wel maar dan gaat de vogel dood als u hem brood allleen geefd u moet de vogel universeelvoer voor vogels geven anders gaat de vogel dood en u kan ook regelmatig ei tussen het universeelvoer doen ik hoop u genoeg te hebben te geinformeerd te hebben

met vriendelijke groet kimmetje

Tamme kauw voor serie
Gepost door: Steven Hillenius (IP gelogd)
Datum: 18 October 2014 09:37

Hallo allemaal,

Voor een televisieserie voor SBS6 ben ik voor een dag opzoek naar een tamme kauw.
Wie o wie kan mij hier aan helpen?
Contact via: stevenh@fouronemedia.nl

vriendelijke groet!

Steven Hillenius

Gepost door: Hemist (IP gelogd)
Datum: 25 October 2014 19:22

Hoi
Ik heb meerder tamme kauwtjes.
Eentje heeft meegedaan aan de filmopnames "stuk"
Dit is heel goed gegaan.
Dus ik weet niet waarvoor jullie precies een tamme kauw nodig hebben??
Zijn het binnen of buiten opnames?
Ik hoor het wel

Groetjes

Gepost door: matthijs (IP gelogd)
Datum: 29 October 2014 13:36

hallo,

heeft er iemand misschien een tamme kauw voor mij die hij verkoopt want mijn kauwtje is laatst overleden...
zo ja mail me eventjes
matthijs0110@hotmail.nl

Gepost door: Amelia (IP gelogd)
Datum: 30 October 2014 11:00

Hallo,
mijn kauwtje is deze week weggegaan en niet meer teruggekomen. Ik hoop natuurlijk dat hij ergens naar toe is gegaan en terug komt. Is er een kans dat dat het geval is? Zijn naam is Pietertje en hij woont bij mij (wel buiten) sinds mei. Mijn kinderen hebben hem gevonden verder op straat en we hebben hem verzorgd. Hij is wel eens weg gegaan maar nooit langer dan een paar uren nu is hij sinds maandag weg. Ik vind het raar maar iemend zei tegen mij dat kauwen in de winter soms weg vliegen.
Groet
Amelia

Gepost door: Vera (IP gelogd)
Datum: 01 December 2014 23:36

Het is een vrij oud topic, maar wil toch reageren. Ik schik hier echt heel erg van dat mensen elkaar stimuleren tamme kraai achtige te houden. Zelf werk ik bij een vogelasiel en een afgestudeerde diergedrags deskundige. Vanuit mijn werkervaring en studie kan ik jullie vertellen dat kauwen en kraaien absoluut GEEN huisdieren zijn. Kraaiachtige kunnen in gevangenschap soms wel 30 jaar worden en hun intelligentie wordt door onderzoekers geschat aan dat van een 7 jarig kind. Kraai achtige zijn eenkennig en zullen daarom bijna alle andere personen die zij niet als hun partner zien aanvallen. Kraaiachtige horen geen brood te krijgen omdat zij hier dood aan kunnen gaan ( zetmeel vergiftiging). Als je een jong vind, bel de dierenambulance of breng het naar een asiel. Als zij eenmaal tam zijn kunnen zij door hun hoge intelligente nooit meer verwilderen. Mocht een tam beest in het wild weer worden uitgezet dan bestaat er grote kans dat zijn soortgenoten hem zullen doden ( mercy killing) of gegenereerd worden omdat zij asociaal gedrag hebben aangeleerd en zijn soortgenoten hem dan als ziek beschauwen.

Een kauw of kraai moet je de hele dag bezig houden, ze slopen alles en poepen alles onder ( zoals duiven op een standbeeld). In jouw ogen lijkt jouw beest gelukkig, dit is hij niet als hij niet de hele dag aandacht krijgt. Dit dier is jaloers aangelegd en zal andere mensen aanvallen tot bloedens aan toe ( spreek uit ervaring, heb littekens op mijn handen.) Het houden van deze dieren ( uit het wild gehaald zonder vergunning of de juiste papieren is illegaal en kan een boete op staan van max 8000 euro of 2 jaar gevangenisstraf.

Tamme kraai achtige worden daarbij ook nog ingeslapen als blijkt dat het dier niet meer uitgezet kan worden. Dus vind je een jong, breng het zo snel mogelijk naar een opvang en verzorg het niet zelf. Hoe minder het dier in contact staat met mensen hoe beter. Als je er een tam maakt, is het jouw schuld dat het dier dit met zijn leven moet betalen. Dit dier zal altijd zijn natuurlijk instinct behouden, waardoor hij in gevangenschap niet gelukkig wordt. Ik heb heel veel beesten moeten laten inslapen door dit, dus wees astjeblieft niet ego´stisch en blijf van deze prachtige wilde dieren af.

Gepost door: Klaziena (IP gelogd)
Datum: 18 January 2015 15:35

Wij hebben zelf al 5 kauwen gehad maar ze hebben in het begin alleen maar nat brood gegeven die hou je boven hun snavel en dan gaan ze vanzelf er naar schreeuwen met water geven heb je een klein spuitje nodig daarmee spuit je zacht op hun snavel en wel boven ze houden je kan ze later als ze tammer zijn KLEINE stukjes gebakken ei en ham geven als je op vakantie gaat moet je hem aan iemad geven die je vertrouwt en op een briefje schrijven)(precies) hoe hij of zij het moet doen en laat hem niet alleen maar in een kooitje dan gaat hij zich vervelen en zichzelf kaalplukken.
Succes(:P)

Gepost door: melle en jurre (IP gelogd)
Datum: 30 May 2015 16:55

Wat moet ik met mijn tamme kauw als ikop vakantie ga. Moet ie mee of kan iemand anders hem ook eten geven?

Gepost door: kort (IP gelogd)
Datum: 01 June 2015 23:37

Beste Melle en Jurre,

Het lijkt me niet verstandig om je tamme kauw mee op vakantie te nemen. Ik neem aan dat je nog een jonge kauw hebt nu en dat je deze (straks) vrij in je omgeving wil laten vliegen. Hij zal jouw omgeving verkennen en in zich opnemen en dat is dan vertrouwd voor hem. Haal je hem ineens uit deze omgeving door hem mee te nemen op vakantie, zal hij waarschijnlijk de weg kwijt raken en jou niet terug kunnen vinden. Dus laat hem lekker thuis.

Dan heb je twee opties. 1. je leert hem zelfstandig worden. Dat doe je door hem niet met de hand te voeren, maar door hem aan te leren zelf van de grond te eten. Je moet namelijk erg je best doen om een Kauwtje tam te houden. Leer je hem zelfstandig worden, dan verwilderd hij snel, maar kan zich vervolgens wel zelf redden. Een oppas vragen om gedurende je vakantie voer klaar te zetten kan natuurlijk altijd. optie 2. je gaat hem samen met een vriendje of vriendinnetje tam maken (lees tam houden). Om hem tam te houden moet je hem juist altijd met de hand voeren. Geef 'm geen zelfstandige toegang tot voer, want daardoor verwildert je kauw snel. O ja, en je vriendje of vriendinnetje moet natuurlijk niet in dezelfde periode op vakantie gaan. vraag ook iemand die heel dicht bij jullie in de buurt woont (eigenlijk liefst een buur jonge of meisje), zodat je kauwtje weet waar hij is. Als laatste is het belangrijk dat degene die je vraagt het echt leuk vind en niet bang is van je kauwtje. anders is optie 1 echt het beste.

Pas op, bij optie 1 is je kauw waarschijnlijk weg als te terug komt van vakantie of al weg nog voordat je op vakantie gaat. Een zelfstandige kauw komt niet meer naar je toe en hij zal zich waarschijnlijk snel aansluiten bij soort genoten. Wat helemaal niet erg is natuurlijk, want je hebt dan heel het voorjaar plezier van 'n gehad en uiteindelijk zal hij een vrijleven hebben. Sluit hem a.j.b. niet op in een hok tijdens je vakantie, een kauw voelt zich dood ongelukkig als ie langere tijd opgesloten is.

Heb je nog meer vragen stel ze gerust.

Gepost door: Annoniem (IP gelogd)
Datum: 06 June 2015 10:53

Ik heb sinds kort een kauw maar hij heeft een grote kale plek op zijn kop

Trekt dat weg of moet je er wat aan doen of houd hij dat zijn hele leven

Gepost door: kauwfluisteraar (IP gelogd)
Datum: 07 June 2015 14:13

Beste Annoniem (hier boven),

Als het veertjes zijn de uitgetrokken zijn (door een broertje of zusje in het nest gedaan) dan komen er waarschijnlijk wel weer veertjes nadat ie in de rui geweest is.

Zit er een litteken op zijn kop door, door bijvoorbeeld een haal van een kattenpoot, dan zal het wel kaal blijven.

In principe zal het zijn vlieg prestatie niet be´nvloeden, maar pas wel een beetje op met de zon. zonder zijn veren op zijn kop kan ie makkelijk verbranden, zo erg zelfs dat er uiteindelijk een derdegraads brandwond ontstaat en dan komen er zeker nooit meer veren op. Je kan het met een beetje zonnecrŔme (hoogste factor) proberen te voorkomen.

Net een tamme kraai gevonden
Gepost door: (IP gelogd)
Datum: 08 June 2015 19:22

Hallo ik heb vandaag een kauw uit het water gered en ik mocht hem van mijn ouders houden maaaaar dan heb ik wel tips nodig hier even wat ik weet hij vliegt nog slecht lijkt bijziend en is verder erg loyaal laat me toe en word steeds minder bang groetjes JoŰl

Gepost door: Krientje (IP gelogd)
Datum: 08 June 2015 20:49

Hallo, onze kater heeft een kauw binnengebracht en hij heeft ook een kaal hoofd, kan dit zijn dat dit een jong is, want ik denk niet dat de kat hem heeft geplukt. We dachten hem vrij te laten, maar kan niet voldoende vliegen. Wat moet ik doen?

Gepost door: Twinkeltje (IP gelogd)
Datum: 09 June 2015 16:24

Hallo
Allemaal vogelcentrum bellen. Kauwtjes in gevangenschap (ongeringd) is verboden.
De boete'S zijn niet mis en je kauw wordt in beslag genomen.
En kauw eist heel veel tijd en aandacht.
En als je hem houdt is de kans klein dat hij ooit nog weg gaat n kan niet meer met zijn soortgenoten leven.
Dus heb je iedere dag (net als met een klein kind) heel heel veel tijd, geen katten.

Dus ik zou gewoon vogelopvang bellen, daar weten ze hoe ze ermee om moeten gaan

Succes

Gepost door: Emma (IP gelogd)
Datum: 12 June 2015 17:41

Ik heb ook sinds 3 dagen een tamme kauw, alleen beschermen de andere kauwtjes hem uit de buurt. Wat doe ik ertegen?
Grtjes

Re: Tamme raaf
Gepost door: ryan (IP gelogd)
Datum: 13 June 2015 08:27

ik heb zo juist een jong raafje gevonden om mijn pleintje in het gras veld alleen ik weet niet zo goed hoe ik hem moet op voeden
wie kan het mij zegen al vast bedankt

Gepost door: kauwfluisteraar (IP gelogd)
Datum: 18 June 2015 00:39

Beste Ryan,

Op dit forum staat heel veel zin en onzin over wat kraaiachtigen als eten zouden moeten krijgen. Gebruik daarbij je gezond verstand en bedenk wat hij normaal van zijn ouders zou krijgen. Kraaiachtigen in Nederland (ook jouw raafje) zijn alles eters. Dus koolhydraten, groeten en vlees. In de natuur zullen ze ook alles pakken wat eetbaar is, etensafval, kadavers en ook zo nu en dan een klein vogeltje stelen uit een nestje (ja, ja... het zijn ook een beetje rovers). Dus met gevarieerd voedsel doe je het niet snel verkeerd. Pas op met het kopiŰren van wat jezelf eet (als dat al gevarieerd is :-) In 'mensen' eten zit vaak teveel zout en specerijen die ze in hun natuurlijk kostje minder binnen krijgen. En ja, je kan 'm ook nog altijd naar de vogel opvang brengen.

Pagina's: VorigeEerste...89101112131415161718Volgende
Huidige pagina: 16 van 18

Uw naam: 
Uw e-mailadres: 
Onderwerp: 

© Vogelpraat.nl 2005 - 2020   -   Beheer: Johan Vermaas